משבר הקורונה הזניק את הסכום שישראלים הוציאו באשראי ברשתות המזון. מנתוני חברת שב"א (שרותי בנק אוטומטיים), המפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, עולה כי ההוצאות של הישראלים ברשתות המזון בחודש מרץ הגיעו ל-3.49 מיליארד שקל, זינוק של 40.7% לעומת מרץ 2019, אז הסתכמו המכירות ב-2.48 מיליארד שקל. מדובר בעלייה של 35% לעומת פברואר 2020.
זינוק תלול עוד יותר נרשם בעסקאות אונליין: הרכישות הסתכמו ביותר מ-440 מיליון שקל, עלייה של 48.2% לעומת מרץ 2019, כשאשתקד עמד סכום הרכישות בעסקאות אונליין על 297.6 מיליון שקל. בחודש שעבר, פברואר 2020, הרכישות באונליין הסתכמו ב-347 מיליון שקל.
יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שב-2019 פסח חל ב-19 באפריל, כך שהעלייה ברכישות בשנה שעברה חלה בתחילת אפריל. כמו כן, ניתן להניח שבשאר התחומים, כמו ביגוד, ריהוט ומוצרים לבית, ההוצאות של הישראלים בירידה.
הנתונים התקבלו על סמך השוואה של הפעילות בחודש שעבר ב-20 רשתות המזון הגדולות בישראל המפעילות סניפים בפריסה ארצית, שרובן גם מפעילות שירותי קנייה מקוונת. בשבועיים שלפני חג הפסח חלה, מדי שנה, עלייה בפעילות העסקית ברשתות המזון, אבל משבר הקורונה העצים את הפעילות בחודש החולף, כך נמסר מהחברה.
יום השיא ברכישות בכרטיס אשראי במהלך חודש מרץ היה יום חמישי, 5 במרץ, בו רכשו ישראלים בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 186.5 מיליון שקל. יום השיא מבחינת רכישות אונליין בענף המזון היה יום שני, 16 במרץ, בו רכשו בענף המזון בסכום כולל של 26.65 מיליון שקל.