"אכיפה בררנית ובלתי חוקית בחנויות פוקס הום, ללין ושילב", כך טוענים מנכ"לי הרשתות של קבוצת פוקס בראשותו של הראל ויזל, במכתב ששלחו לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה. על המכתב חתומים מנכ"לית רשת פוקס הום טליה פורת, מנכ"ל רשת שילב רוני דוהן ומנכ"ל רשת ללין רון קונובל.
"בשבוע האחרון נתונות חנויות פוקס-הום, ללין ושילב למתקפת אכיפה אגרסיבית, חוזרת ונשנית, מצד משטרת ישראל, בניגוד לחוק ובאופן בררני ומפלה", כתב. זאת אחרי ששילב כבר הוציאה מכתב דומה למשרד בנוגע לחנויות שלה בבתי חולים, שלטענתה חיוניות להורים טריים ואולצו להיסגר.
1 צפייה בגלריה
תמונה של הראל ויזל
תמונה של הראל ויזל
הראל ויזל
(צילום: עמית שעל)
"על פי תקנות הקורונה, מותר להפעיל 'חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה', וכן 'מקום שעיקר עיסוקו מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית'. חנויות פוקס הום, ללין ושילב עומדות בהגדרות אלה במלואן.
"מנהלי ועובדי החנויות חוזרים ומסבירים לשוטרים שאין כל עילה להפסיק את פעולת החנויות. קיבלנו גם חוות דעת משפטית, אשר הוצגה בכל חנות ולכל שוטר. ואולם השוטרים מתעלמים מהחוק, מהעובדות הברורות ומחוות הדעת, ואוכפים את סגירת החנויות תוך איום על העובדים בקנסות, בשימועים ובצווי סגירה.
"התעלמות המשטרה מהחוק ומהעובדות גורמת לרשת נזקים של מאות אלפי שקלים בכל יום! מדובר ברשתות שהיו סגורות במשך שבועות רבים בתקופת הסגר, עם נזקים במיליוני שקל. התעקשות המשטרה לאסור את הפעלתן כיום, בניגוד לחוק, היא שערוריה.
"הרשתות מספקות מוצרים חיוניים, נדרשים לציבור, ומספקות עבודה לאלפי עובדים אשר זכאים להתפרנס בכבוד. השוטרים אומרים לעובדים שעליהם לקבל אישור ממשרד הבריאות להפעלת החנויות, אבל משרד הבריאות הודיע שהוא לא מספק חוות דעת כאלה. התקנות מאפשרות את פתיחת החנויות, ואין צורך בשום אישור.
"לכל זאת יש להוסיף את האכיפה הבררנית והמקוממת שהמשטרה נוקטת בה. בידי ראיות אין ספור לפתיחת שווקים, לפתיחת רשת מתחרה ללא כל הפרעה, ולפתיחת חנויות רחוב לפני שינוי התקנות. המשטרה לא אכפה סגירת עסקים אלה, וכעת נטפלת לרשתות שמותר לפתוח לפי התקנות".