המשבר הפוליטי, שתוקע את חוק ההסדרים, מאלץ את הרגולטורים למצוא פתרונות יצירתיים. רשות שוק ההון פרסמה לפני מספר ימים עמדת "אי אכיפה" בנוגע לייעוץ פנסיוני של הבנקים באמצעות הטלפון ואמצעים דיגיטליים. לפי החוק, לבנקים אסור להעניק ייעוץ פנסיוני ללקוחותיהם בטלפון או באמצעים דיגיטליים אחרים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אלא שמשבר הקורונה והסגרים שליוו אותו יצרו בעיה במתן השירות הפרונטלי. כתוצאה מכך הוכנס לחוק ההסדרים תיקון המאפשר לבנקים להעניק ייעוץ פנסיוני גם באמצעים דיגיטליים. עם זאת, בינתיים חוק ההסדרים מתעכב בעקבות המשבר הפוליטי והיעדר תקציב מדינה.
הייעוץ הפנסיוני הפך קריטי לאנשים רבים בשנה האחרונה בעקבות המשבר. עובדים רבים הוצאו לחל"ת או ירדו באחוזי המשרה, ולכן היו צריכים לקבל ייעוץ פנסיוני כדי להבין את השלכות האירוע.
בנוסף, לפי החוק - הבנקים מחויבים לתת ללקוחות ייעוץ מתמשך. כלומר, ליצור איתם קשר אחת לשנה, ולבדוק האם נדרשת פעולה בתיק הפנסיוני. לכן רשות שוק ההון בחרה בפתרון זמני באמצעות עמדת "אי אכיפה".
המשמעות היא שהרשות תאפשר לבנקים לבצע ייעוץ פנסיוני בטלפון או באמצעים דיגיטליים ללקוחות הקיימים, על אף שהנושא טרם הוסדר בחוק ההסדרים. האפשרות הזו תינתן כל עוד תקנות החירום של משבר הקורונה יהיו בתוקף.
"בנסיבות העניין, ובשים לב למצב המורכב שבו ישראל מצויה במסגרתו נפגעים לקוחות הבנקים בתחום הייעוץ הפנסיוני, הרשות לא תנקוט צעדי אכיפה נגד בנקים שיעניקו ייעוץ פנסיוני בדיגיטל או בטלפון", הודיעה הרשות. ההוראה תהיה תקפה כל עוד מתקיימות הגבלות בגלל הקורונה.