אמזון שינתה את הלוגו המעודכן שלה, לאחר שכמה משתמשים ציינו כי הוא מזכיר את היטלר, כך פרסם אתמול (שלישי) ה"וושינגטון פוסט".
בחודש שעבר פרסמה ענקית המסחר האלקטרוני עדכון לאפליקציית הקניות שלה, כולל לוגו חדש. היא הסירה את דימוי עגלת הקניות, ששימש אותה במשך יותר מחמש שנים, והחליפה אותו בחיוך-החץ המוכר שלה, כשמעליו דימוי בצורת חתיכת סרט הדבקה כחול. בעקבות זאת, ציינו משתמשי החברה בטוויטר שמיקום האלמנטים השונים מזכיר להם את פיו ושפמו האייקונים של הדיקטטור הנאצי.
השבוע עדכנה אמזון את הלוגו שלה פעם נוספת, והוסיפה קיפול קטן לסרט ההדבקה שיינטרל את הקונוטציה הבעייתית. דובר אמזון, קרייג אנדרוז, אמר: "עיצבנו את האייקון החדש כדי שיעורר ציפייה, ריגוש והנאה, כאשר לקוחותינו מתחילים את מסע הקניות בטלפון שלהם, בדומה לאיך שהם מרגישים כשהם רואים את החבילות שלנו על מפתן ביתם".
בעשור האחרון ספגו מספר חברות ביקורת בעקבות עדכון שעשו לסימן הגרפי שלהן: הלוגו החדש של AirBNB הושווה לישבן; ההאשטג המחודש של Slack הזכיר לאחדים צלב קרס; והיו שהתקוממו כאשר אינסטגרם שינתה את הלוגו שלה ממצלמת וינטג', לקווי מתאר מופשטים של מצלמה. כעת, אמזון נתקלה כאמור בבעיה דומה.
המדיה החברתית מאפשרת לכל משתמש לבקר ולהעלות התנגדויות לדימויים שמעלות חברות, ובכך מסייעת למעשה לחברות לשפר את תהליך העיצוב שלהן, כך לדברי ג'ייסון פורסט, מנהל קריאייטיב בחברת העיצוב דיגיטל אינק. "אני חושב שהאינטרנט יותר רגיש לדברים האלה", אמר פורסט, שהוסיף שגם כאשר התגובות של משתמשי המדיה החברתית הן שליליות, הן עדיין מצביעות על מושקעות רגשית במותג, שהיא דבר חיובי.