בירת קורונה לא מצליחה להתחמק מפגיעה במכירות: המניות של חברת המשקאות האלכוהוליים קונסטליישן ברנדס (Constellation Brands), יצרנית הבירה המקסיקנית, ירדו ב-8% השבוע בבורסת וול סטריט בניו יורק. במקביל, פופולריות המותג צנחה - כך לפחות לפי אתר המחקר הבריטי YouGov.
למעשה, קורונה הפכה ל"קורבן" של ממים וסרטונים שמשותפים במדיה החברתית בכל העולם: דיווחים על עלייה בחיפושים מקוונים אחר השילובים "Corona beer virus" וכן "Beer coronavirus" מראים שהבירה לא הצליחה להימלט מהקישור המתבקש.
לפי נתונים שפורסמו באתר, העוסקים בהעדפות צרכנים בארה"ב, פופולריות המותג צללה לרמתה הנמוכה ביותר מזה כשנתיים. הנזקים החמירו בימים האחרונים, ככל ששיעור ההדבקה גדל. ניקוד "הבאז" של קורונה, שמודד את רמת המודעות של צרכנים בארה"ב למותג והאם שמעו דברים חיוביים או שליליים לגביו, ירד מ-75 בתחילת השנה ל-51 כעת.
גם בישראל נרשמה התייחסות למצב, וכפי שניתן לראות בציוץ (למטה), ברשת ויקטורי תלו שלט למכירת בירות קורונה עם כיתוב מרגיע ואף ציני: "לא הנגיף, אפשר לשתות בלי מסכה".
בירת קורונה, ששמה נגזר מהילת השמש ואין לה שום קשר לנגיף שהתפרץ בסין והתפשט ברחבי העולם, היא הבירה השלישית הפופולרית ביותר בארה"ב - כך לפי הדירוג של אתר YouGov, אחרי בירת גינס שנמצאת במקום הראשון ובירת היינקן שנמצאת במקום השני. סיבה נוספת לירידה בכוונות הרכישה של הבירה עשויה להיות התפיסה של קורונה כמשקה קיצי הקשור לחופשות בחוף. בכל מקרה, המותג "סובל" מתנודתיות עונתית משמעותית.