בדירה מתגורר זוג בשנות ה-40 לחייו, עם שתי ילדות קטנות. האב מוזיקאי, ומעביר סדנאות תיפוף והאם עובדת בהיי-טק. הזוג רכש את הבית לצורך מגורים בו, והחליט לערוך בו שיפוץ קוסמטי לפני המעבר. לא נעשו שינויי חלוקת חדרים או החלפת תשתיות, וחידוש הבית הוא ברובו קוסמטי.
הבית שנבנה במקור בשנת 2014, עבר סיוד וצביעה, חופה בטפטים, כל הרהיטים בו הוחלפו והוזמנה נגרות בהתאמה אישית. כל פרטי הטקסטיל, האקססוריז וגופי התאורה הוחלפו.
"הבסיס של הבית היה מצוין, ומלא בפוטנציאל", מתארת נועה גולדמן, שעשתה הום-סטיילינג לבית. "הריצוף שלו היה של בטון מוחלק והפרקטים בחדרים היו במצב טוב, כך שנדרשה רק הלבשת הבית".
לפי מה הוחלט על סוג השיפוץ, על סגנון השיפוץ והאם הייתה מגבלת תקציב?
"לגבי בחירת הסגנון, הרי שהדיירים אוהבים סגנון כפרי-מודרני שמשדר רכות ורוגע", אומרת גולדמן. "מפגישתנו הראשונה הנושא של הסגנון הכפרי-מודרני דובר, והיה ברור שזה הכיוון. בני-הזוג לא רצו לשבור קירות, אך בכל זאת לייצר מהפך בבית שרכשו, כך שיתאים לא רק לסגנון העיצובי שלהם, אלא גם לסגנון החיים שלכם.
"לגבי התקציב, הרי שהייתה חריגה מהתקציב הראשוני, בשל העובדה שלא נלקחו בחשבון העלויות החריגות של טיפול אקוסטי בקומת המרתף, ליצירת סטודיו למוזיקה".
מיקום: נס ציונה.
סוג המבנה: בית פרטי בן 3 מפלסים.
גודל: שטח המגרש הוא 292 מ"ר, שטח הבית הוא 226 מ"ר, עם שלושה כיווני אוויר (צפון, דרום ומערב).
דיירים: זוג עם 2 ילדות.
הום סטיילינג: נועה גולדמן.
סוג השיפוץ: שיפוץ קוסמטי שכלל החלפת כל הריהוט, המטבח והלבשת הבית.
סכום השיפוץ: 180 אלף שקל.
משך השיפוץ: תהליך התכנון נמשך שלושה חודשים, העבודה בפועל נמשכה חודש.
מה היו ההבדלים בהתנהלות של בני-הזוג במהלך השיפוץ?
"מדובר באנשים מאוד שונים האחד מהשני, וגם אם היו מעט חיכוכים, הם נפתרו בסופו של דבר", אומרת גולדמן. "האישה מאוד עסקית וממוקדת מטרה. היא לא אוהבת לבזבז זמן, יודעת מה היא רוצה ומאוד החלטית, כך שבחנויות היא רצתה לקבל החלטות 'כאן ועכשיו'. לעומתה, הגבר הוא אמן יוצר, עם קצב איטי יותר, ועל כל דבר הוא רוצה לחשוב ומתקשה יותר להחליט. בסופו של דבר, המטרה גרמה לשניהם לקבל החלטות, כי שניהם רצו להיכנס לבית כשהוא גמור, בתאריך שנקבע, ולא להמשיך להתעסק עם ענייני שיפוץ ועיצוב".
הגינה: אחת הסיבות לבחירה לרכוש את הבית
"הדיירים עברו מדירה לבית פרטי ובחרו את הבית הזה שהתאים לצרכים שלהם גם בזכות הגינה המושקעת שכבר הייתה בו", מתארת גולדמן. "זו גינה שמאוד מתאימה לגידול ילדים ולאירוח. הגינה הקיימת לא הצריכה טיפול מיוחד, היא כבר הייתה מלאה בצמחיה ירוקה ועשירה, ונותר בה בית על עץ שהדיירים הקודמים השאירו".
לדבריה, "מכיוון שפתחי הסלון והמטבח מאוד גדולים, הגינה כמו 'נכנסת לתוך הבית', והיא חלק מהתפאורה של מי שיושב בתוך הבית. בנוסף, מכיוון שעציצים מוסיפים לתחושת החיבור לטבע, יום לפני הלבשת הבית, הלכנו יחד למשתלה ובחרנו את כל העציצים לתוך הבית. לא השארנו את זה לסוף, כמו שרבים עושים, אלא הם עברו ישר לבית עם צמחיה בתוכו, שבעיני זה מה שנותן את הטאץ' הסופי, ואת התחושה של חמימות וביתיות".
מה היה האתגר העיקרי בשיפוץ?
"האתגר העיקרי היה הטיפול בקומת המרתף, המיועד לשמש גם לצורכי עבודה, והיה צורך להפוך אותה לאקוסטית", מתארת גולדמן. "לשם כך, הותקנו דלתות ולוחות אקוסטיים, והחלל הולבש ועוצב כך שיתאים להעברת סדנאות בו. אחד החדרים בקומת המרתף נסגר, כך שישמש כמחסן לאחסון ציוד של המשפחה. מכיוון שחלל זה אמור לאכלס המון אנשים בכל פעילות, הוחלט להקים פינת רביצה. היה קצת קשה לשכנע את הגבר להשקיע, שכן עלויות פינה זו היו די גבוהות, והריפודים נעשו בהתאמה אישית, אך זוהי פינה מודולרית, רב-שימושית, היא גם בבחינת השקעה גדולה בעסק שלו, ובסופו של דבר הוא הרגיש שהגשים חלום, כשנוכח לראות שיש לו פינת עבודה ונגינה שהיא גם פונקציונלית וגם מעוצבת. גם אתגר הלוחות האקוסטיים בסופו של דבר השתלב בחדר, מבלי לפגוע בעיצוב, אלא כחלק אינטגרלי מהחלל".
על המטבח: נגיעות צבע וחידוש רהיטים שעשה את ההבדל
המטבח נותר כפי שהוא, למעט כמה שינויים קלים: המדף התלוי הוחלף ביחידת נגרות בצבע תכלת-מעושן, שנתן את נגיעת הצבע שהייתה חסרה. גולדמן: "את משטח העץ שלחנו לנגריה ולמצבעה כדי שיעבור חידוש. מגוון אגוז כהה הוא הצבע בגוון אלון טבעי, ונראה כמו בוצ’ר (פלטת עץ) חדש לגמרי. הכיסאות, העציצים והאקססוריז, השלימו את המראה הכולל והפכו את המטבח להיות יותר מוקפד ומעודכן. כמו כן, הוחלפו גופי התאורה, כך שיתאימו לסגנון הכפרי-מודרני שנבחר".
על הקירות: טפטים שהוסיפו קסם
"הבחירה לחפות חלק מהקירות בטפטים עם הדפס מעניין בגוון ניטרלי, הייתה השלמה טבעית לסגנון הכפרי-מודרני", אומרת גולדמן. "אחד הקירות הכי מעניינים בבית, הוא הקיר שליד גרם המדרגות. הוא בהחלט מייצר עניין ובולט גם מהחלל הציבורי. כמו כן, בחדרי השינה הודבקו טפטים. לחדר ההורים נבחר טפט רומנטי ולחדר של הילדה בת ה-4 נבחר טפט עם הדפס של צדפות, שיתאים לחדרה גם כשתתבגר. בחדר התינוקות הודבקו מדבקות קיר, והקיר שמתחת נצבע בגוון פודרה מעודן. מעליו הודבק קרניז מעץ טבעי, והמראה הכולל של החדר הוא יותר סגנון נורדי-סקנדינבי. פלטת הגוונים שם היא בצבעי אדמה, עם שטיח קש והקפדה על מינימליזם".
האם פרטי ריהוט או אביזרים מסוימים עברו מהדירה הקודמת לבית החדש?
גולדמן: "לא, כל הרהיטים חדשים. למעשה, מלבד אוסף כלי הנגינה של האב המוזיקאי, אשר לוקט לאורך השנים ממקומות שונים בעולם, הם נפטרו מכל חפציהם הישנים".
על חדרי השינה
"חדר השינה של הדיירים הקודמים היה פשוט ריק", מתארת גולדמן. "הוחלט להדביק טפט על הקיר, להוסיף וילונות, כיסויי מיטה, עציצים מלאכותיים (משום שזהו חלל שישנים בו) וכל מיני אקססוריז שהופכים את כל הפרטים הקטנים לכדי שלם מעוצב ומוקפד".
חדר השינה של הילדה הגדולה, שימש בעבר שני ילדים. היו בו ארון ושתי מיטות. גולדמן: "לחדר זה בנינו ספריה לספרים ולמשחקים, התקנו וילונות, רכשנו מצעים עם סט כריות תואם וצבענו את הקירות".
חדר השינה של התינוקת, היה בעבר חדר עבודה. לכן, השינוי בו היה דרמטי. גולדמן: "הוחלט להשאיר את ארון הקיר שהיה שם, ורק להחליף את הידיות לכאלה מעץ טבעי. הוספנו מיטת תינוקת ושידת החתלה. אחד הקירות נצבע בגוון אפרפר-חום, ויתר הקירות נצבעו עד קו האמצע בגוון ורוד-פודרה, ומעליהן הודבק קרניז כעיטור. על קיר אחד הדבקנו מדבקות של קשת בענן, ועל הקיר השני מדף עם בובות. גם כאן היה חשוב שהחדר יהיה מינימליסטי וישדר רוגע".
האם נוספו לבית חדרים או פינות שלא היו קיימות בו לפני כן?
גולדמן: "בקיר שממול המדרגות הוספנו פינה עם ספסל ובתוכו מגירות נעליים. מעליו נוסף מתקן לתליית מעילים, תיקים וצעיפים. זוהי פינה שימושית מאוד שמונעת בלגן על השולחן שבפינת האוכל או במטבח. בנוסף, בקומת המרתף נוסף חדר לאחסון".
מה היה חשוב להם מניסיון בחיים בבית שלפני השיפוץ שהם רצו לוותר עליו?
"הדיירים עברו מדירה לבית פרטי", מתארת גולדמן. "בשל היעדר מקום בדירה הקודמת, עניין האחסון היה מאוד חשוב להם. הם רצו שלכל חפץ יהיה מקום ייעודי משלו, וחלק מהדברים הצריכו נגרות בהתאמה אישית. כמו כן, היה חשוב להם שלילדות יהיה חדר משחקים, דבר שלא היה להם בדירה הקודמת, ושלכל ילדה יהיה חדר משלה. הוחלט למקם את חדר המשחקים בקומת הסלון, כדי שההורים יוכלו להיות בקשר עין איתם בשעות היום, כשהן משחקות".
לדבריה, "בדירה הקודמת הם היו אוכלים רק בפינת האוכל, והם הרגישו שחסר להם אי במטבח לארוחות קלילות יותר. לכן, בבית החדש, הוחלט לשלב את שניהם. מבחינת עיצוב, הם רצו שהבית יהיה מעוצב בקפידה, ולא יכלול גיבוב של כל מיני אביזרים שרכשו לאורך השנים, ושאין ביניהם קשר מבחינת העיצוב".
על הווילונות
גולדמן: "אני מאמינה שווילונות הם פריט הכרחי, והם לגמרי 'מלבישים' את הבית. לסלון נבחר וילון מבד פשתן בצבע לבן-שבור, שתלוי מהתקרה עד לרצפה, ומאוד מגדיל את החלל הציבורי. לחדר השינה של ההורים נבחרו וילונות מבד קרפ, שהם חצי שקופים, ומעניקים מראה רומנטי ורך".
איך זה נראה לפני השיפוץ?
על פלטת הגוונים
"האישה מאוד התחברה לצבעי פסטל רכים, המשתלבים עם הסגנון הכפרי הנעים", אומרת גולדמן. "לסלון נבחרה ספה בגוון אפור-ניטרלי, שתוכל להתאים לכל גוון של כורסה או כריות גם בעתיד. השטיח מצמר, ומשלב צורות גאומטריות מודרניות, שמוסיפות לבית טוויסט והופכות אותו לכפרי-מודרני.
"המטבח המקורי היה בגוון שמנת, ומכיוון שפלטת הגוונים שנבחרה לסלון כללה גוון תכלת-רך, הוחלט להביא גוון זה לידי ביטוי גם במטבח. לשם כך, הוספנו יחידת נגרות תלויה וכיסאות בר באותו גוון תכלת, בשילוב עם ראטן".
לחדר שינה של ההורים נבחרה פלטת גוונים של שמנת וירוק מעושן עדין. גולדמן: "הגוונים משדרים רוגע ושלווה והטפט שבגב המיטה משתלב באופן הרמוני עם הסגנון הרומנטי המתבקש".
עוד כתבות בנושא:
גולדמן: "בקומה העליונה, בין חדרי השינה, מיקמנו שידה בגוון ירוק עם דלתות זכוכית שמעניקות מראה וינטג'י מעט לרהיט זה. זוהי שידה שמיועדת לאחסון מגבות ומצעים, ומעבר להיותה פונקציונלית, היא גם הופכת את המעבר שבין החדרים מ'סתם מסדרון' למעבר מעוצב. לידה הונח שטיח קש גדול ועל הקיר שממול נתלו שישה כלים ממתכת מוזהבת עם צמחים תלויים.
"הרצון לקשט כל פינה בבית במידה המתאימה, ולייצר עניין גם בפינות שהן לרוב לא מטופלות בבית, היה משותף לי ולבעלת הנכס. פינות החמד האלו, לרוב לא מצריכות השקעה כספית גבוהה, אלא בעיקר מחשבה תשומת-לב ומעט יצירתיות. בכך, כל קיר יכול להפוך מסתם קיר לפינה מעוצבת בבית".
צריכים קבלן שיפוצים? לחצו כאן
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"
פורסם לראשונה: 08:29, 10.07.20