בשיתוף בנק הפועלים

למצוא את כוכב הצפון

קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס:
"בתחילת הדרך אני ממליצה להתמקד בשני דברים עיקריים: הראשון, קביעת כוכב הצפון – המטרה שאליה רוצים להוביל את החברה בטווח של שלוש שנים קדימה. השני, מיפוי הנכסים החשובים של החברה ובניית תוכנית עבודה לשימור והשבחת הנכסים האלה. במקביל, יש לבנות תשתיות בארגון – משאב אנושי מוכשר, תהליכי עבודה יעילים ושגרות ניהול, על מנת לוודא שהחברה צועדת בבטחה לכיוון כוכב הצפון, ומממשת את המטרות שאליהן אתם מכוונים, תוך שימוש והשבחה של נכסיה".
8 צפייה בגלריה
קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס.
קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס.
קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס.
(צילום: יוני רייף)

להתאים למציאות משתנה

אהובה תורג'מן, מנכ"לית קבוצת המזון BBB:
"אם יש משהו שמשבר הקורונה לימד אותנו, הוא שעסקים – גדולים ומובילים וגם קטנים ולוקאליים – חייבים תמיד, גם בתקופות של אופוריה ושגשוג וגם בתקופות מאתגרות, לחשוב מחוץ לקופסה. ולא, אין כאן כוונה להשתמש בקלישאה או בסיסמה, אלא ממש בייזום ויישום של עקרונות חדשניים, אחרים, והתאמת אופי והתנהלות הארגון לכל מציאות קיימת, משתנה, מתחדשת ואחרת".
8 צפייה בגלריה
אהובה תורג'מן, מנכ"לית קבוצת המזון BBB.
אהובה תורג'מן, מנכ"לית קבוצת המזון BBB.
אהובה תורג'מן, מנכ"לית קבוצת המזון BBB.
(צילום: רמי זרנגר)
"עלינו לזהות את הצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים, ללמוד את השוק, את המתחרים ואת ההיצע הקיים, ואחרי כל אלה להציע ערך חדש ומוסף: שירות או מוצר משוכלל, נוח, ידידותי, מפתיע, כזה שהלקוח ישמח להתנסות ולאמץ".

לא לפחד לשנות את דעתך

ד"ר אלי פישר, נשיא תשלובת ד"ר פישר:
"הטיפ הראשון שאני יכול לתת לכל יזם או מוביל דרך הוא לצפות את העתיד ולהיות מודע וקשוב להתפתחויות ושינויים. לא רק בשטח המקצועי שלך אלא גם בחברה, בתרבות ובמושגים המוסריים באופן כללי. כדי להיות מנהיג שצופה את העתיד צריך להיות קצת אסטרונאוט, לחלום, להיות עם הראש בעננים אבל עם רגליים על הקרקע".
8 צפייה בגלריה
ד"ר אלי פישר, נשיא תשלובת ד"ר פישר.
ד"ר אלי פישר, נשיא תשלובת ד"ר פישר.
ד"ר אלי פישר, נשיא תשלובת ד"ר פישר.
( צילום ישראל כהן)
"טיפ נוסף הוא לא לפחוד לשנות את דעתך. גם אם בהתחלה חשבת בצורה מסוימת, ובבוקר קמת עם מחשבה אחרת. התנאים משתנים בכל רגע נתון וחשוב שלבעל עסק תהיה יכולת להתאים את עצמו לשינויים ולהיות פתוח אליהם. ייתכן שתיתפס כלא יציב אבל היכולת לשנות את דעתך בהתאם לחלומות ומחשבות, יאפשר לך ולעסק שלך להיות אקטואלי, יציב ורלוונטי".

לקבץ סביבך מומחים

רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו:
"הטיפ שלי הוא לבנות סביבך קבוצת מומחים של אנשים טובים ומוכשרים ממך. בתהליך בניית עסק חדש ישנם צרכים רבים בצדדים שונים ומגוונים של העסק: בשיווק, בניהול הפיננסי, בתהליכי מיתוג, תמחור ועד תהליכי ייצור, שינוע ונושאים רבים אחרים".
8 צפייה בגלריה
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו.
(צילום: אביב חופי)
"כל אחד מהתחומים דורש מקצועיות, ניסיון והתמחות. חשוב מאוד לדעת היכן החוזקות שלך, והיכן נכון להישען על אנשים אחרים, המומחים כל אחד לתחומו. הם אלה שגם יאתגרו את הנחות העבודה ותפיסת העולם שלך, כך שתהליך השיפור והמצוינות שלך ושל העסק יהיה תמידי".

לא לוותר על הדיגיטל

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל:
"הקורונה האיצה את הדיגיטציה העולמית, ולימדה את כולנו שאם לא נתאים את עצמנו לעולם החדש העסק שלנו לא יוכל להתקיים. הטיפ שלי לבעלי העסקים הקטנים הוא לא לנטוש את הדיגיטל מאחור יחד עם הקורונה, אלא דווקא עכשיו למנף את העסק דרכו, לבסס את הפעילות העסקית באמצעותו ולפתח כלים דיגיטליים חדשים שיסייעו לו להתפתח – החל מאיסוף ושימוש בדאטה באופן חכם, דרך הטמעת שירותי IT ועד חיזוק הגנת הסייבר של העסק כהכרח במציאות של איומים טכנולוגיים רבים".
8 צפייה בגלריה
אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו.
אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו.
אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו.
(צילום: טלי שגיא)
שגיא מוסיף כי: "בעל עסק צריך כיום להביט גם בעיניים טכנולוגיות, ולהבין שאין זה משנה אם אתה חנות בגדים, משרד עורכי דין או מפעל ייצור – אתה חייב להפוך את השימוש בדיגיטל לחלק מהפעילות השוטפת של העסק שלך".

לחשוב בגדול

רונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות דן:
"הטיפ הכי חשוב, שאני יכול להעניק לבעלי עסק קטן בתחילת דרכו, הוא מעל הכל תמיד להסתכל על העסק ולחשוב עליו ברמת המאקרו, מה הכי טוב ונכון לעסק, למרות שאנחנו נוטים להישאב ולעסוק בבעיות ברמת המיקרו ללא הרף. הייתי ממליץ בחום גם לאמץ גמישות מחשבתית ולהקפיד לא להיאחז בשום החלטה. תמיד לבחון כל החלטה שמקבלים אל מול המציאות המשתנה ולהיות מוכן בכל רגע לזרוק את התוכניות שבנית, ולעבור לאחרות שנכונות לעסק בזמן הנתון".
8 צפייה בגלריה
רונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות דן.
רונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות דן.
רונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות דן.
(צילום: וולדורף אסטוריה)
"תקופת הקורונה, שסגרה את השמיים" אומר ניסנבאום, "גרמה לכך שעסקים ישראליים צריכים להתמקד רק בצרכן המקומי. אז הטיפ הכי טוב, שיש לי לתת לעסק מתחיל, הוא להתמקצע בשיווק ובפנייה לצרכן הישראלי, רצונותיו ודרישותיו ולהתאים את העסק ואת השירותים כך שהצרכן הישראלי יתחבר אליהם".

להשקיע בעובדים

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס:
"ההצלחה מתחילה בטיפוח ובתחזוקת ההון האנושי של כל עסק. הצוות שאנחנו מגייסים לצידנו חייב לזכות לטיפול מסור ללא פשרות. המחויבות שלנו כבעלי העסק היא להעניק קרקע פורייה לעובדים שלנו כדי שיוכלו לצמוח ולהגות רעיונות חדשניים, פתרונות חיוניים וחשיבה מקורית ויצירתית ולהוציא אותם לפועל. חשוב לייצר מוטיבציה כל יום כדי לשמר את התשוקה ואת הברק בעיניים, שהצוות שלך יהיה חדור מטרה ואמונה כך שתוכלו יחד לכבוש את היעדים שהצבתם לעצמכם".
8 צפייה בגלריה
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס.
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס.
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס.
(צילום: דימה טליאנסקי )

לעשות דברים אחרת

איילת צרפתי, מנכ"לית איידיגיטל: "יש משפט של ג'ורג ברנרד שו, שמלווה אותי הרבה שנים ואני מאמינה שהוא נכון מאוד לכל עסק קטן: 'יש אנשים שרואים דבר ושואלים – למה?, אני חולם על דברים שאף פעם לא היו ושואל – למה לא?'.
8 צפייה בגלריה
איילת צרפתי רוזן, מנכ"לית איידיגיטל
איילת צרפתי רוזן, מנכ"לית איידיגיטל
איילת צרפתי רוזן, מנכ"לית איידיגיטל
(צילום: יח"צ)
בעולם תחרותי, שבו כל עסק קטן מתחרה מול עסקים אחרים בתחום שהרבה פעמים יהיו גדולים, מיומנים וחזקים ממנו, נדרשת יכולת לראות דברים אחרת ולייצר מציאות שאחרים לא חשבו עליה. תמיד יהיו סביבך אנשים, שיסבירו לך למה הרעיון שלך לא יעבוד, אבל האמונה והתעוזה לעשות משהו בצורה אחרת, מייצר את היתרון היחסי שכל עסק קטן צריך כדי להצליח".
בשיתוף בנק הפועלים


פורסם לראשונה: 08:10, 28.05.21