אישה טרנסג'נדרית עברה השפלה בסניף שילב אחרי שביקשה להחליף פריט לבוש לבנה התינוק. לטענתה וכפי שפרסמה בפייסבוק, מנהלת סניף רגבה פנתה אליה לטענתה שוב ושוב בלשון זכר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עמית צוק נולדה כגבר ועברה ניתוח לשינוי מין. יש לה ארבעה ילדים מנישואיה הראשונים ותינוק מנישואיה השניים.
ל-ynet היא מספרת שנעלבה עד עמקי נשמתה מיחס של מוכרת ולא רצתה לפרסם פוסט פומבי בנושא, אלא נתנה לרשת הזדמנות לטפל בעניין, ברמת שירות הלקוחות - אך בשירות מסמסו את העניין, לטענתה.
בעקבות הפוסט שפרסמה פנו אליה מהרשת ויש לה כבר ייצוג משפטי. "במשך שבוע ויומיים שירות הלקוחות עשה כאילו הוא מטפל בי", אמרה ל-ynet. "ניסיתי לתת להם חבל לרדת מהעץ והם לא לקחו אותו. לא ביקשתי פיצוי, אלא חינוך של הרשת. עכשיו מאוחר מדי. סמנכ"לית השיווק אמרה לי היום שזה כלל לא הגיעה לידיעתה. לא לקחו את זה ברצינות. הבת שלי גם פנתה למנהלת הסניף כי היא מכירה אותה ולא קיבלה ממנה מענה".
2 צפייה בגלריה
הפוסט של עמית צוק
הפוסט של עמית צוק
הפוסט של עמית צוק
(צילום מסך מפייסבוק)
בפוסט כתבה: "לפני כשבוע וחצי ביקרתי עם בתי הקטנה ברשת שילב סניף רגבה, על מנת להחליף חליפה שקנינו לתינוק ולקנות עוד בגדים לחורף. אני פוקדת את הסניף ברגבה די הרבה ואף חברת מועדון ברשת.
"אחרי שיועצת המכירות הודיעה לי שלא אוכל להחליף את החליפה ביקשתי לדבר עם מנהלת הסניף. זו הייתה ספונה במשרדה. לאחר שהתעקשתי לדבר איתה, יצאה הגברת (שמכירה אותי ואת הסיפור האישי שלי ובנותינו אף למדו יחד) ומול בתי, עובדות הסניף וקונה נוספת - החלה לגעור בי בלשון זכר.
"בהתחלה עוד ניסיתי לתקן, אך זו המשיכה כאילו שאני אוויר ובמטרה אחת - להקניט ולהשפיל אותי. שאלתי אותה, מדוע את מדברת אלי בלשון זכר? וזו לתדהמת כל הסובבים ובמיוחד בתי, המשיכה לגעור בי: 'אמרתי לך, לך לדלפק ותבקש שילחו לך את החליפה לשרות לקוחות'.
"הייתי בהלם מוחלט. חמש שנים מהיציאה שלי מהארון לא חוויתי השפלה שכזו לעיני בתי ואנשים זרים, גם בתחילת התהליך.
"לאחר מכן ביקשתי מיועצת המכירות (המקסימה והנבוכה) את הטלפון של שרות הלקוחות. נסערת יצאתי מהחנות והתקשרתי. ענתה לי דלית. סיפרתי לה את הסיפור והיא אמרה שהיא מכירה אותי, ראתה את הסרט ואת תוכנית הטלוויזיה שלי ואמרה שאני מקסימה ושהיא מבטיחה לטפל.
"יום למחרת (שישי) התקשרה הדס, גם היא הייתה אמפטית מאוד ואמרה שזה עבר לטיפול ההנהלה ושאלה כיצד ארצה שיפצו אותי.
"אמרתי לה שאיני מחפשת פיצוי אך 'עונש חינוכי' לרשת יעשה את העבודה. ביקשתי שיצא חוזר מנכ"ל למנהלי הסניפים והעובדים בו יש הנחיה מפורשת של הרשת כיצד יש להתייחס לקהילה הלהטב"ית ולשונה בכלל. שכן יהיו דעותיה של המנהלת אשר יהיו - בסניף היא מייצגת את מדיניות הרשת. אפילו הבטחתי שאפרגן לחוזר בכל מדיה אפשרית.
"הדס אמרה שמקובל עליה ונתבקשתי לחכות עד יום ראשון לתשובה. יום ראשון עבר ולא הגיעה תשובה. בשני התקשרתי וביקשתי לדבר עם הדס. זו הודיעה לי שאין לרשת אפשרות להוציא חוזר כזה! ושאבין שהם נמצאים בתקופה מורכבת! והיא מבטיחה לי שיטופל.
"הבנתי שחוזר לא יצא ורציתי לסיים את הסאגה עם טעם טוב. ביקשתי שמנהלת הסניף תתקשר להתנצל, הדס הבטיחה לי שמקובל עליה ושכך יהיה.
"יום עבר, יומיים, שבוע, טלפון מהדס משרות לקוחות לא הגיע, התנצלות משירית חזיזה מנהלת הסניף לא קיבלתי, חוזר מנכ"ל של הרשת כיצד יש להתייחס ברשת שילב לשונה - לא יצא. שילב 2020 - את ההחלטה שלי אני עשיתי - עכשיו תעשו את שלכם".
משילב נמסר בתגובה: "שילב מצרה על הארוע המצער שהתרחש. אנו רואים בכל המשפחות שוות, ודוחים בשאט נפש כל אפליה מכל סיבה שהיא. אנו עורכים בירור מהיר, מעמיק ונחרץ למקרה. התנהגות העובדת אינה בהלימה עם מדיניות, ערכים ותפיסת החברה.
"הנהלת החברה יצרה קשר עם הלקוחה עמית צוק, התנצלה ותיאמו לשוחח בתחילת השבוע במטרה לתאם פגישה ולהפיק לקחים. מנכ"ל שילב רוני דוהן שוחח עם מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב אוהד חזקי והשנים קבעו להיפגש בתחילת השבוע כדי ליישם צעדים נוספים שיימנעו בעתיד מארועים כאלה להישנות. שילב מברכת את כל המשפחות בישראל בברכת שבת שלום".