בואו נתחיל מהסוף: לא תקבלו מהכתבה הזו את שם הדגם של המגהץ המושלם. זה שמקבל דירוג גבוה בכל הפרמטרים: עוצמה, משקל, מחיר, מותג ואחריות.
מה כן תקבלו? יכולת השוואה קלה יותר, והתאמה של מגהץ לצרכים שלכם ולתקציב. כך לא תקנו דגם יקר ומשוכלל מדי, שאינו מצדיק את ההשקעה. ומנגד, לא תיפלו על דגם בסיסי מדי, גם אם זול יותר, שלא יענה על הצרכים שלכם.
12 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
המטרה העיקרית בכתבה זו, היא לגרום לכם להתאים נכון את סוג המגהץ לסוג ולהיקף השימוש שלכם בו. כך, לא תצטרכו להחליף אותו כל שנה וחצי בגלל בלאי, או לרכוש מספר דגמים שונים עד שתמצאו את הדגם שמתאים לכם.
הכתבה הזו אינה משווה תפוחים לתפוחים, אלא דוגמת בכל קטגוריה מכשיר אחד או שניים לכל היותר. מה שחשוב, בסופו של דבר, הוא לא דגם ספציפי, שכן מבחר המגהצים בשוק הוא עצום, אלא מה לבדוק לפני הרכישה.
כלומר, אין מגהץ אחד שמתאים לכולם. תדירות השימוש, סוגי הטקסטיל שאתם מגהצים עמו, אורח החיים שלכם (האם אתם אנשי הרגע האחרון, או מתוכננים שמגהצים בגדים בסופ"ש לכל השבוע שאחרי), מספר הנפשות בבית, השאלה אם מתגוררים בבית ילדים קטנים – כל אלו ישפיעו על הבחירה. ברגע שתבחרו נכון, לא תצטרכו להחליף מגהץ כל שנה, או להתאכזב שהוא מאוחסן בארון ללא שימוש.
רק אחרי שהבנתם מהם הפרמטרים, וחיפשתם בהתאם להם, נכנס עניין המותג, משך האחריות והמחיר. אבל, כאמור, התנאי המקדים הוא לבחור את הקטגוריות המתאימות עבורכם, לפני שאתם בכלל מתחילים להשוות מחירים.
12 צפייה בגלריה
לכמות החורים שבמשטח ולפיזור שלהם, השפעה על איכות ומהירות הגיהוץ
לכמות החורים שבמשטח ולפיזור שלהם, השפעה על איכות ומהירות הגיהוץ
לכמות החורים שבמשטח ולפיזור שלהם, השפעה על איכות ומהירות הגיהוץ
(צילום: shutterstock)

לפני הכל: בחרו את הסוג: אדים, קיטור או מכשיר סטימר ידני לגיהוץ אנכי

מה היקף השימוש שלכם במגהץ? "השאלה הראשונה שאדם צריך לשאול את עצמו לפני שהוא בוחר סוג מגהץ מסוים, היא האם הוא מגהץ לעתים קרובות או לא", אומרת אורטל יצחקי, מאלקטרה סחר, משווקת פיליפס. "מי שלובש מדי יום לעבודה בגדים שמחייבים גיהוץ, יעדיף גיהוץ במגהץ קיטור. לעומתו, מי שזקוק לגיהוץ של רק שני פרטי לבוש בשבוע, בהחלט יכול להסתפק במגהץ האדים הרגיל והמוכר".

מה ההבדל בין מגהץ אדים לבין מגהץ קיטור?

"בעוד שבמגהץ אדים רגיל המים נמצאים בתוך המגהץ עצמו, הרי שמגהץ קיטור מחולל אדים בתוך בסיס נפרד", מסביר ערן הרוש, מנהל שיווק ישיר בשריג אלקטריק, יבואנית מורפי ריצ'רדס.
"במגהץ אדים, לרוב, המים יספיקו לכמות קטנה של בגדים, ויהיה צורך למלא אותו במים לעתים קרובות יותר", מוסיף איציק בר, אחראי תקינה בברימאג, יבואנית בראון. "כמו כן, נדרשת טמפרטורה גבוהה במיוחד לצורך הוצאת האדים, אחרת מים מטפטפים על הבגד".
מהירות חימום המים ומהירות הגיהוץ עצמו, איטית יותר, כשמדובר במגהץ אדים. לוקח זמן רב יותר ליישר קמטים עקשניים.
ואולם, כיום גם מגהצי אדים מיוצרים עם הספקים מאוד גבוהים, כך שאם אתם מעוניינים להישאר עם מגהץ אדים, דאגו לפחות שההספק שלו יהיה טוב. אחרת, מלאכת הגיהוץ, שעבור רבים היא ממילא מעצבנת, תהפוך לסיזיפית אף יותר.
בר: "אם בעבר ההספק של גוף החימום היה של כ-1,400, כיום הוא בין 2,200 ל-2,600, מה שמשפר משמעותית את הביצועים. זה אולי לא ברמה של מגהץ קיטור, אך עבור מי שמגהץ בתדירות נמוכה, זה יכול להספיק בהחלט".
לעומת זאת, במגהץ קיטור יש מיכל חיצוני למילוי מים. "בעזרת ברז חשמלי שמווסת את הקיטור החוצה, ניתן לשלוט בעוצמת הקיטור", מסביר סיימון לוריה, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת קלינטון סחר, מייבאת פאקיר.
"הוא אינו מצריך זמן המתנה ממושך לחימום (לרוב כ-2 עד 3 דקות), ורמת הקיטור בו חזקה משמעותית, כך שהגיהוץ איתו מהיר יותר. למרות שהמיכל החיצוני גדול יחסית, בשונה מכמות המים שבמגהץ אדים, משך החימום הוא מיידי. יש מגהצים שתוך דקה כבר אפשר להתחיל לעבוד איתם".
12 צפייה בגלריה
אתם מגהצים חולצה פעם בשבוע או כל יום?
אתם מגהצים חולצה פעם בשבוע או כל יום?
אתם מגהצים חולצה פעם בשבוע או כל יום?
(צילום: shutterstock)
בשונה ממגהץ אדים, שצריך להעמיד בסיום השימוש, כשהוא עוד לוהט, מגהץ קיטור ניתן להניח על המשטח שמעל למיכל המים. זהו יתרון גדול, ומשמעותי עוד יותר אם הוא כולל גם לחצן עם נעילת בטיחות, שמונעת מילדים להוציא אותו כשהוא עוד חם. שימו לב, שלא בכל הדגמים יש את הנעילה הזו. לכן, אם בבית יש ילדים קטנים, זה בהחלט יכול להוות שיקול בבחירת הדגם.
ואולם, החיסרון העיקרי הוא שמדובר במכשיר גדול ומסורבל יותר ממגהץ אדים קטן. בר: "יש אנשים שאין להם איפה לאחסן אותו, ומסתפקים במגהץ קטן וקל, שמתנייד בנוחות ושיכול להיות מונח על מדף".
בנוסף, הוא מצריך קרש ייעודי עם חורים, שכן הקיטור עובר דרך הבגד ודרך קרש הגיהוץ. "בהיעדר קרש מתאים, הבגדים יירטבו", אומר בר. "קרש למגהץ קיטור יכול לעלות 200-400 שקל, כך שמדובר בהוצאה שמתווספת לעלות מגהץ הקיטור. ככל שהקרש רחב יותר, הוא מכסה שטח פנים גדול יותר של בד, ואין צורך לסובב את הבד יותר מדי פעמים. זה משמעותי בייחוד כשמגהצים מפות, סדינים או וילונות".
וכמובן שיש גם את עניין פערי המחיר הגדולים בין מגהץ אדים לבין מגהץ קיטור. מגהץ אדים פשוט יעלה לכם החל מ-50 שקל עבור מכשיר לא ממותג וסכום של 200-300 שקל עבור מותג מוכר.
לעומתו, מגהץ קיטור (שמגיע במגוון רמות שונות) יעלה החל מ-500 שקל (עבור מכשיר שהוא הכלאה בין מכשיר אדים לקיטור), 1,000-1,300 שקל עבור מגהץ קיטור של ממש ממותג מוכר ואמין, ויכול להגיע גם ל-2,000 שקל במותגים מסוימים.
12 צפייה בגלריה
התחיל כמוצר עסקי ונכנס לבתים
התחיל כמוצר עסקי ונכנס לבתים
התחיל כמוצר עסקי ונכנס לבתים
(צילום: shutterstock)

מכשיר סטימר ידני לגיהוץ אנכי: לעצלנים שבקושי מגהצים, או כפתרון משלים למי שממהר

לשוק המגהצים הולכת ונכנסת קטגוריה חדשה יחסית, שבאה לתת מענה לאנשים שזקוקים לגיהוץ נקודתי ומהיר של פריט אחד או שניים.
כלומר, מי שמגהץ בתדירות מאוד גבוהה, ומספר פריטים גדול יחסית, מוטב לו לרכוש מגהץ קיטור. מי שמסתפק בחולצה אחת מדי פעם, לא לחייב להחזיק מכשיר גדול יותר ומסורבל.
בהחלט ניתן להסתפק במגהץ ידני, שמזכיר יותר עבודה עם מייבש שיער, מאשר עם מגהץ. רק שבשונה ממייבש שיער, שהאוויר שיוצא ממנו הוא יבש, בקיטור ידני נפלטים אדים שמסייעים ביישור הקמטים.
אפשר לומר שאת מה שדייסון עשו לשוק שואבי האבק, ואת מה שמחליקי השיער עשו לשוק מייבשי השיער, מנסים לעשות עכשיו בקטגוריה זו עם הקיטור הידני. פתרון קל ומהיר יותר, למשתמש העצלן. על-פי היבואנים בשוק המגהצים, הצפי הוא כי בעתיד הוא יגיע גם בגירסה אלחוטית.
"זה התחיל כמוצר שמשווק לחנויות אופנה, ובחודשים האחרונים הכנסנו אותו גם לשוק הביתי", אומר עופר גבאי, מנהל מכירות OIG יבואנית Steamery.
"הטכנולוגיה הולכת לכיוון הזה שיורדים לאט לאט ממגהצי קיטור עם דוד, לכיוון מגהצים עם מאיץ. אני מעריך שתוך שנה כבר לא נראה כמעט מגהצים עם דוד. יישארו הכלאות הביניים שבין מגהץ אדים לקיטור".
לצורך הכתבה בדקנו דגם נוסף של סטימר ידני, שאמנם היה זול יותר (בטווח מחירים של 200-250 שקל), אך הנדסת האנוש שלו הייתה כזו שהפכה אותו לכבד, לא נוח לשימוש מבחינה ארגונומית וחלוקת המשקל על היד ולא מאוד אפקטיבי בגיהוץ. במקרה כזה, גם מגהץ האדים הבסיסי, עדיף עליו, ולכן הוא כלל לא נכנס לסקירה.
למי מתאים סטימר ולמי מוטב להישאר עם מגהץ רגיל או קיטור?
"סטימר מתאים לאנשים שמחפשים פתרון מהיר, לכמות של פריטים בודדים ולא מורכבים לגיהוץ", אומר אבישי פריז, מנכ"ל רונלייט יבואנית Jimmy. "מי שמגהץ חולצה פעם ביום בבוקר, יכול להסתפק בסטימר. לעומת זאת, מי שמעוניין לגהץ סל כביסה גדול וסדינים, מוטב לו להשתמש במגהץ רגיל או קיטור ובקרש גיהוץ".
היתרונות של מכשיר סטימר ידני: "לא צריך לרכוש או לפתוח קרש גיהוץ, מספיק לתלות בגד על קולב ולגהץ אותו במאונך", אומר גבאי. "ניתן לגהץ איתו בדים מאוד עדינים, שעדיף לא להשתמש בהם עם מגהץ קיטור".
החסרונות: "כמות המים שבמיכל קטנה יחסית, והוא באמת מתאים רק לשימוש נקודתי, ומצריך מילוי המים כל 2-3 פרטי לבוש", אומר גבאי. "כמו כן, אם אתם אוהבים את 'פס הגיהוץ' לאורך המכנסיים, או בצווארון, עדיין תזדקקו למגהץ רגיל, כי לא ניתן לבצע זאת עם מכשיר מאונך".

אז מהם הפרמטרים שכדאי לבדוק לפני שקונים?

בין אם בחרתם במגהץ אדים או במגהץ קיטור, יש מספר פרמטרים שתצטרכו לבחון. חלק מהפרמטרים רלוונטיים רק למגהצי קיטור, אך רובם מתייחסים לשני הסוגים.
ציפוי המשטח של המגהץ עצמו: תשכחו ממגהצי עם משטח מברזל, הם הולכים ונעלים מהשוק. הסיבה היא שכשהם מתחממים נדבקים אליהם הדפסים של הבד, חלקיקי פלסטיק של הכפתורים וכן הלאה, וגורמים למגהץ לפעול לא כמו שצריך, ואף להתלקח במקרים קיצוניים.
"המגמה כיום היא לכיוון כיסוי קרמי, שגם אם נדבק אליו משהו, קל מאוד לנקות אותו", אומר לוריה. "החיסרון הגדול של משטחי מתכת הוא שהחום לא אחיד בכל המשטח, והמשטח עצמו יכול לחרוך את הבגדים. לעומת זאת, במשטח קרמי החום אחיד בכל המשטח.
ההספק של המגהץ: במגהצי אדים, ההספק המומלץ נע בטווח של בין 2,200 ל-2,600 ואט. "מתחת לכך, מדובר במגהץ אדים פשוט מאוד, שייקח זמן רב עד שגוף החימום שלו יחמם את המים", אומרת יצחקי. "במגהץ קיטור, המינימום המומלץ הוא של 2,400 ואט".
המשקל: "צריך לזכור שבמגהץ אדים מילוי המים הוא אל תוך גוף המגהץ עצמו, ולא אל מיכל חיצוני. מכיוון שגם משך הגיהוץ שלו ארוך יותר, זה יכול להיות משמעותי עבור אוכלוסייה מבוגרת יותר. לכן, כדאי לבדוק בחנות מה משקל המגהץ, ואף להחזיק אותו מספר דקות.
"יש לא מעט אנשים שמתלוננים על כך שמגהץ מסוים כבד להם במפרק כף-היד, בכתפיים או בגב, במהלך הגיהוץ", אומרת אורלי טל, מנהלת שיווק בפיליפס ישראל. "לכן, זהו בהחלט פרמטר שכדאי לבדוק, ולהעדיף מגהץ קל יותר, אם לאורך זמן זה עלול להקשות על מלאכת הגיהוץ. כמו כן, אם מדובר במגהץ קיטור ובו גוף המגהץ קל יחסית, זה מקל גם במצב שרוצים גהץ גיהוץ אנכי".
12 צפייה בגלריה
סוג המים הנדרש ואופן המילוי שלהם, ישפיעו על נוחות השימוש
סוג המים הנדרש ואופן המילוי שלהם, ישפיעו על נוחות השימוש
סוג המים הנדרש ואופן המילוי שלהם, ישפיעו על נוחות השימוש
(צילום: shutterstock)
סוג המים שיש למלא במיכל: "גם לסוג המים יש חשיבות לא רק בהיבט של נוחות, אלא גם מבחינת עלויות. "כמובן שיש עדיפות למגהצים שניתן למלא אותם במי ברז ולא במים מזוקקים", אומר הרוש. "מגהץ המכיל דוד נירוסטה, יאפשר שימוש במי ברז, מבלי שהמגהץ ייסתם".
לוריה: "במגהצים המתאימים למילוי עם מי ברז, הצנרת והנקבוביות שבתחתית המגהץ מספיק גדולים, כך שהאבנית שבמים לא גורמת לסתימות בהם. מים מזוקקים עולים כסף, וגוררים התעסקות נוספת".
כמות האדים הנפלטת בדקה: במגהצי קיטור המדידה היא לפי כמות האדים לדקה. "מגהץ קיטור טוב הוא כזה שטווח האדים שלו הוא בין 100 ל-140 גרם לדקה", אומר לוריה.
"ישנם דגמים שיש בהם גם פונקציה של יריית קיטור", מוסיף בר. "כלומר, לקמטים עקשניים במיוחד, בלחיצת כפתור יש ירייה של קיטור שיכולה להגיע גם ל-300 גרם אדים לדקה".
לחץ בר: "לשוק הביתי, מגהצי קיטור מומלצים הם כאלה עם 5 בר עד 7 וחצי בר", אומרת יצחקי.
במגהצי קיטור, בדקו האם ניתן למלא את המים תוך כדי שימוש: "בשונה ממגהץ אדים, במגהץ קיטור מיכל מילוי המים הוא חיצוני", מסביר הרוש. "ישנם מיכלים שניתנים לשליפה, לצורך מילוי המים. ברגע שניתן למלא את המים תוך כדי שימוש, ניתן לגהץ באופן רציף, ללא המתנה מיותרת".
האם יש סנן אבנית: אחת המכות של מגהצי אדים או קיטור, היא הצטברות של אבנית בתוכם. דבר שגורם לסתימות והורס אותם. ישנם מכשירים עם מנגנון לניקוי עצמי של אבנית. אחת לתקופה, כשמצטברת אבנית, שולפים את המתקן ושופכים את מה שהצטבר.
12 צפייה בגלריה
האם למגהץ יש משטח הנחה? האם הוא בטוח לבתים עם ילדים?
האם למגהץ יש משטח הנחה? האם הוא בטוח לבתים עם ילדים?
האם למגהץ יש משטח הנחה? האם הוא בטוח לבתים עם ילדים?
(צילום: shutterstock)
בטיחות המכשיר – משטח הנחה, נעילת ילדים והיציבות שלו: בבתים שבהם מתגוררים ילדים, הדבר הופך להיות קריטי. בייחוד בשימוש יומיומי, עם אורח החיים המהיר שלנו, ועם הפרעת הקשב שרובנו נתונים בה, קל לשכוח מגהץ דלוק ולוהט.
לכן, העובדה שיש משטח הנחה בסיום הגיהוץ, תוספת של כפתור נעילה שמאפשר לכם לנעול אותו בסיום העבודה ועד שהמשטח מתקרר והיציבות של המגהץ על המתקן – לכל אלו השפעה. למשל, בבדיקה נפסלו מגהצים שהגיעו כך שהם מונחים בצורה אנכית.
זאת, משום שבמהלך הגיהוץ מאוד לא נוח לשנות את מנח היד בכל פעם שמניחים את המגהץ בצד, תוך כדי פעולת הגיהוץ. כמו כן, עד שהמגהץ מתקרר, הוא למעשה גלוי, לא יציב, ויכול בקלות ליפול עם תזוזה קלה של הכבל. גם מגהצים מסוג זה הוצאו מהסקירה, והוחלט שלא לפרסם אותם.
מה משך האחריות ומה היא כוללת: האחריות המינימלית שנהוג לתת בשוק המגהצים היא של שנה. העניין הוא שכדאי לבדוק מה אחריות זו כוללת. עדיף לבחור במותג שמספק אחריות מקיפה למשך שנתיים או שלוש שנים. שימו לב, שלרוב האחריות אינה מכסה במקרים של שבר, אלא בגלל תקלה ברכיבים פנימיים, וכל עוד פעלתם בהתאם להוראות יצרן.

ויש דברים שלא תוכלו לבדוק בעצמכם לפני הרכישה

האם הכבל מתחמם: מכיוון שגם אם תבדקו את המגהץ פיזית במשטח תצוגה בחנות, הוא לא יהיה מחובר ומוכן לעבודה בזמן אמת. לכן, זהו נתון שתוכלו לגלות רק לאחר שמילאתם בו מים, המתנתם להרתחה והשתמשתם בו בפועל. לרוב, תוך כעשר דקות עבודה, כבר תרגישו האם הכבל מבודד חום היטב או לא.
עד כמה הגיהוץ איתו נוח, מהיר ואפקטיבי: כמובן זה עניין אישי, וגם מצריך ניסיון ומיומנות בגיהוץ, אבל יש מגהצים שהתנועתיות שלהם, הנדסת האנוש שלהם וגודל המשטח עצמו, הם שהופכים את המגהץ לנוח ומהיר לגיהוץ או לא. בייחוד במגהצים ידניים לגיהוץ אנכי, לוקח זמן להתרגל לעבוד איתם, ולא לכולם נוח להשתמש בהם. מצד שני, אם ההבדל הוא בין להפעיל אותם ל-2 דקות ולגהץ חפיף, מאשר לא להשתמש בכלל בבגדים המיועדים לגיהוץ, לעתים ניתן להתפשר על הנוחות לטובת פרקטיות, יעילות וחיסכון בזמן ובפעולות מסורבלות מקדימות.

מהם היתרונות והחסרונות של הדגמים שבדקנו?

בבדיקה השתתפו שלוש תופרות בעלות ניסיון של עשרות שנים בגיהוץ ומשתמש רגיל שאינו מרבה לגהץ ביומיום. זאת, על מנת לבדוק את המכשירים גם בעיניים של משתמש שכלל אינו מנוסה בגיהוץ.
למרות שיותר ממחצית מהשוק עדיין רוכשים מגהצי אדים, הרי שבבדיקה זו התמקדנו בדגימת מגהצי קיטור וסטימרים ידניים לשימוש אנכי.
הסיבה: המבחר של מגהצי האדים הרגילים גדול ונוח לכל כיס (החל מ-50 שקל). ממוצע הקנייה של מגהץ אדים הוא סביב 200 שקל, ולרוב לא מצריך בדיקה קפדנית במיוחד.
לעומת זאת, מגהצי הקיטור עולים יותר, לרוב כרוכים בבדיקה מקיפה יותר לפני הרכישה, ונראה שממילא השוק הולך לשם. מנתונים שקיבלנו מרשתות, הרי שאם בעבר רק 20 אחוז מהשוק היה של מגהצי קיטור, הרי שכיום המגמה היא שכ-40 אחוז כבר מעדיפים לעבור לקיטור.
גם כאן, טווח המחירים גדול, אך בהחלט ניתן למצוא מגהץ קיטור או סטימר אנכי בטווח של 500-1,500 שקל, בהתאם לתקציב שלכם ולהעדפה של מותג מסוים.
זו אינה השוואה בין הדגמים, אלא סקירה של כמה דגמים שרובם יצאו לאחרונה לשוק, חלקם מקטגוריות שונות. זאת, על מנת שתקבלו קנה מידה כלשהו לפרמטרים שכדאי לבדוק, לאופן הבדיקה ולחוויית משתמש שעלתה תוך כדי גיהוץ. כמובן שיש מבחר גדול של מגהצים טובים בטווח מחירים רחב יחסית. שימו לב, שפערי המחירים של אותו דגם גדולים מאוד, בהתאם לספק ממנו אתם רוכשים. לכן, שווה מאוד לערוך סקר שוק באתרי השוואות מחירים. תוכלו לרכוש מיבואן רשמי בתעריף שיכול להיות זול לעתים ב-30 אחוז, אם רק תקדישו מספר דקות של חיפוש ברשת.

בראון מדגם IS-7144BK

נתונים: הספק של 2400 ואט, לחץ קיטור של 7 בר, 125 גרם אדים לדקה, יריית קיטור של 450 גרם לדקה בלחיצה, מיכל מים בנפח של 2 ליטר.
12 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ, באדיבות בראון)
יתרונות: צינור הקיטור שלו מבודד בצורה טובה ולא התחמם גם לאחר רבע שעה של עבודה איתו. הוא כולל נעילת בטיחות קלה ונוחה לשימוש, שמונעת במצב נעול את היכולת לשלוף אותו כשהוא לוהט. ניתן להשתמש בו רק עם מי ברז. כמות חורי האדים שבתחתית המשטח גדולה, והפיזור שלהם מאוד טוב. עוצמת האדים גבוהה והגיהוץ מהיר, קל ונוח.
חסרונות: מדובר במכשיר גדול יחסית וכבד, ולא נוח בכלל לנשיאה מחדר לחדר. משטח ההנחה שלו מעט גבוה, וגורם להפעיל מאמץ ביד במהלך הגיהוץ. לצרכנים שנחשבים לכאלה שמגהצים בתדירות גבוהה, מוטב יהיה להניח אותו מימין לקרש הגיהוץ, ולא עליו, על משטח נמוך יותר, כך שהוא יהיה באותו גובה של קרש הגיהוץ.
אחרת, תמצאו את עצמכם מרימים ומורידים את היד לאורך כל פעולת הגיהוץ. המחיר שלו גבוה יחסית, אבל למי שמשתמש בתדירות גבוהה, הוא בהחלט נותן תמורה לכסף. ניתן למצוא אותו במבצעים משמעותיים באתרים שונים ברשת.
טווח המחירים המוצע נע סביב: 1,000-1,500 שקל.

פיליפס מדגם GC 9614/20

נתונים: הספק של 2400 ואט, לחץ קיטור של 7.5 בר, 150 גרם אדים לדקה, יריית קיטור של 500 גרם לדקה, מיכל מים בנפח של 1.8 ליטר.
12 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ, באדיבות פיליפס)
יתרונות: למרות שהוא כולל מיכל מים בנפח גדול, הוא שוקל רק 800 גרם, ויותר קל לנייד אותו. המגהץ עצמו קטן מאוד וקל, ומעוצב בצורה מאוד נוחה לעבודה. העובדה שהוא קטן וקל יחסית, אפשרה לגהץ איתו גם במצב אנכי בנוחות. נעילת הבטיחות נוחה וקלה לתפעול. גם כאן, צינור הקיטור שלו מבודד בצורה מאוד טובה ולא התחמם. כמות חורי האדים גדולה ובפיזור טוב על משטח הגיהוץ. הוא עוצמתי, קל והגיהוץ איתו מהיר.
חסרונות: גם כאן החיסרון העיקרי הוא המחיר שלו. מחירו הרשמי גבוה יחסית, ואלא אם תשיגו אותו במבצע משמעותי, מדובר בהשקעה לא קטנה.
טווח המחירים המוצע נע סביב: כ-1,400 שקל.

מורפי ריצ'רדס מדגם 42610

נתונים: הספק של 3,000 ואט, לחץ קיטור של 7 בר, 200 גרם אדים לדקה, מיכל מים בנפח של 2 ליטר.
12 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ, באדיבות מורפי ריצ'רדס)
יתרונות: ניתן להשתמש בו עם מי ברז. עוצמת האדים שבו גבוהה מה שהפך את הגיהוץ למהיר יותר. המשטח שלו קרמי והוא עם מספיק חורי אדים בתחתית המגהץ מה שמאפשר פיזור חום טוב. נעילת הבטיחות שלו נוחה במיוחד, וממוקמת בגוף המגהץ עצמו, וניתן להפעילה עם אותה יד. מחירו אינו גבוה ביחס למותגים אחרים באותה קטגוריה, והוא בבחינת תמורה טובה למחיר.
חסרונות: משקל גוף המגהץ עצמו מעט כבד, צינור הקיטור שלו התחמם במהלך העבודה, כך שניתן בהחלט היה לשפר את הבידוד שלו. חורי האדים על המשטח גדולים, אך הם בכמות קטנה יחסית, ואינם מפוזרים על כל משטח המגהץ.
טווח המחירים המוצע נע סביב: 600-750 שקל.

פאקיר מדגם ורוניקה

נתונים: הספק של 2,400 ואט, לחץ קיטור של 5 בר, 140 גרם אדים לדקה, מיכל מים בנפח של 2 ליטר.
12 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ, באדיבות פאקיר)
יתרונות: מחירו נמוך יחסית (ניתן להשיגו גם ב-500 שקל), ולמרות שהוא בעוצמה של רק 5 בר, למי שרוצה משהו שהוא טיפה מעבר למגהץ אדים, בלי להתקרב לסכום של 1,000 שקל, הוא כן אפקטיבי. נוח לגהץ איתו גם באוויר, כשהוא במצב מאונך. הוא קל יחסית למגהצי קיטור וקומפקטי.
חסרונות: אין לו כפתור לנעילת בטיחות, אלא רק משטח הנחה מגומי. אורך צינור הקיטור שלו קצר יחסית (רק 1.50 מטר) והוא התחמם במהלך העבודה, כך שאינו מבודד חום בצורה מיטבית.
לא ניתן לשלוף את מיכל מילוי המים, ומילוי המים שבו יותר מסורבל. יש לו מסנן נגד אבנית קל ונוח לשליפה, לעומת זאת, אך גם הוא ממוקם במיקום לא אידיאלי. אמנם חורי האדים על המשטח גדולים, אך הם בכמות קטנה יחסית, ואינם מפוזרים על כל משטח המגהץ.
טווח המחירים המוצע נע סביב: 500-600 שקל.

בקטגורית סטימרים: מכשירים המיועדים בעיקר לשימוש אנכי, ללא קרש גיהוץ

סטימרי מדגם Cirrus No.2.

נתונים: מגהץ לשימוש אנכי, בעל הספק של 1,500 ואט, 30-50 גרם אדים לדקה, מיכל מים קטן בנפח של 90 מ"ל, מתאים לשימוש עם מי ברז.
12 צפייה בגלריה
פריט משלים למגהצים כבדים, או פריט עיקרי עבור מי שמגהץ בהיקף נמוך
פריט משלים למגהצים כבדים, או פריט עיקרי עבור מי שמגהץ בהיקף נמוך
פריט משלים למגהצים כבדים, או פריט עיקרי עבור מי שמגהץ בהיקף נמוך
(צילום: יח"צ, באדיבות Steamery וחשמל נטו)
יתרונות: פריט לייף סטייל של ממש. הוא שוקל רק 590 גרם, כולל המיכל למילוי מים שבתוכו, מה שהופל אותו מתאים מאוד לטיולים ולנסיעות עבודה, שכן הוא קל וקומפקטי. הוא אידיאלי לאחסון נוח במגירה או לתלייה בחדר, שכן הוא גם מאוד מעוצב. הוא מתחמם ומוכן לעבודה תוך 25 שניות. המשטח שלו עשוי מנירוסטה, ואין לו גוף חימום.
מה שמחמם את הבד זה רק הקיטור שיוצא. כמות האדים היא 30-50 גרם לדקה, והם יוצאים רק בלחיצה על הכפתור, ולא באופן קבוע. כלומר, זה יותר חסכוני מבחינת כמות המים, למרות שמיכל המים שלו קטן יחסית, הספיק לגיהוץ 2 פרטי לבוש מקומטים.
כפפת הנשיאה אכן עמידה מאוד לחום, וניתן לגעת במשטח הלוהט עם הכפפה, ולא להרגיש את החום במשך 30 שניות של מגע רצוף. מה שהופך את השימוש בו לבטיחותי, בייחוד כשממהרים. הכפפה עצמה נהפכת גם לנרתיק עמיד בפני חום, כך שבסיום ניתן להכניס אותו מיידית לנרתיק, ולא להשאיר אותו גלוי כשהוא לוהט. עשוי מסיליקון נעים מאוד למגע, קל משקל, ארגונומיה מאוד נוחה.
חסרונות: המחירים שלו עדיין גבוהים יחסית, לאור המבחר הקטן בשוק זה. אם השוק ילך בעקבותיו, וימשוך את המחירים למטה, זהו ללא ספק מוצר שיכול לתת מענה משלים למי שרק זקוקה ליישר את השמלה רגע לפני היציאה מהבית, גם אם יש מגהץ עוצמתי בבית. חסרון נוסף הוא בגוונים הבהירים. זהו מוצר עשוי מסיליקון (ולא מפלסטיק שקל לנקות). תחשבו שאתם רוצים שהוא יראה טוב גם אחרי תקופה ארוכה של שימוש, ולא יצהיב או יוכתם. במקרה הזה, לבן או ורוד בהיר, הם אולי פחות מומלצים. מוטב ללכת על גוון כהה, שיראה טוב גם עוד שנתיים.
טווח המחירים המוצע נע סביב: 580-600 שקל.
המכשיר כולל כפפה העמידה נגד חום. המכשיר הגדול והמסחרי עולה 1,200 שקל. אם איבדתם את הכפפה, בנפרד היא תעלה לכם 190 שקל. בלעדיה, מאוד לא נוח לגהץ, אז תהיו חייבים לשמור עליה, כי בנפרד היא לא זולה. ישנם אביזרים משלימים כמו קולב עם קליפס אחיזה לבגד, במהלך הגיהוץ ומברשת, אך הם אינם כלולים במחיר.
תפקיד המברשת, אגב, רלוונטי לא רק לדגם זה. ברגע שיש אבק על בגד, ומגהצים אותו, בעצם מחדירים את הלכלוך אל תוך הבגד ויוצרים כתם. לכן, בגדים יקרים יחסית כדאי לכסות עם כיסוי גם בארון, ובייחוד אם זהו חדר ארונות פתוח וחשוף לאבק.

ג'ימי מדגם 306GT

נתונים: מגהץ לשימוש אנכי, בעל הספק של 1,600 ואט, 30 גרם אדים לדקה, מיכל מים בנפח של 1.3 ליטר, מתאים לשימוש עם מים מזוקקים.
12 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ, באדיבות Jimmy)
יתרונות: מגיע עם קולב, קליפסים נוחים לתליית הבגדים. במתקן זה יש גם וו תלייה להנחת המכשיר עליו בצורה בטיחותית. תוספות אלו כלולות במחיר, שזה בהחלט יתרון. מהיר יחסית לגיהוץ, וגם לחימום המים.
חסרונות: מלאכת מילוי המים די מסורבלת, ובמהלך הבדיקה מים נשפכו על הרצפה. יש לדעת איך להדק את מכסה המיכל ולהרכיב אותו אל התושבת בצורה שתמנע זאת, אך זה לא קל בשימוש ראשוני. צינור הקיטור שלו מאוד מתחמם, ומוטב היה לו היה מבודד חום בצורה טובה יותר.
עוד כתבות בנושא:
תופס מקום בחדר, אך מי שעתיד להשתמש בו גם לצורך תליית בגדים עליו, יכול להסוות את המראה שלו בחדר. הוא מתקפל לגובה יחסית נמוך, כך שניתן לאחסן אותו גם בתוך נישה בגובה של לא יותר מ-50 ס"מ, או בחדר ארונות, אך הוא לא נכנס לתוך מגירה או ארון.
טווח המחירים המוצע נע סביב: 600-650 שקל.
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"
פורסם לראשונה: 13:56, 20.08.20