שרת התחבורה, מירי רגב, מנסה להאיץ את המהלכים למציאת פתרון למשבר באל על. בסוף השבוע התקיימה פגישה ביוזמתה בין מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, למנכ"ל החברה, גונן אוסישקין, שעסקה בהצעות שעל הפרק ובאפשרויות נוספות. במקביל שוחחה רגב עם יו"ר אל על, אלי דפס, ותיפגש השבוע עם חברי ההנהלה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
רגב אמרה למקורביה כי "אם דירקטוריון אל על יגרור רגליים, והמדינה תוכיח את המחויבות שלה לסיוע לחברה, בצורה של ערבות - התוצאה תהיה שמשקיעים יקנו את החברה. הדירקטוריון צריך להבין את זה אם הוא רוצה לשמור על השליטה בחברה".
בנוסף, לדבריה, "כלל הוועדים יצטרכו להירתם ולהבין שיידרשו פשרות לצורך הבראת החברה. הטייסים והשכבה של המשכורות הגבוהות יצטרכו גם להתייעל. לא בטוח שנוכל להמשיך עם הטיסות חינם וכל ההטבות המפליגות".
עוד אמרה כי אל על והאוצר צריכים לשבת "עד שייצא עשן" ולהגיע להסכמות. החל מהשבוע תוביל את המגעים מול אל על מטעם האוצר המנכ"לית החדשה קרן טרנר אייל, שהחליפה את שי באב"ד.
בשבוע שעבר הגישה אל על לאוצר מתווה חדש שמשמר את השליטה בידי בעלי החברה - חברת כנפיים שבבעלות משפחת מוזס-בורוביץ'. זאת, בניגוד למתווה האוצר האחרון שכלל אופציה להלאמת החברה.
לפי המתווה החדש, 150 מיליון דולר יגויסו באמצעות הנפקה לציבור של 40 מיליון דולר והיתרה בשטרי הון ניתנים להמרה למניות שיועברו לידי המדינה. 250 מיליון דולר נוספים יילקחו בהלוואה בערבות מדינה (75%).
עמדתה של רגב היא שמדינת ישראל לא יכולה לאבד את העצמאות התעופתית שלה. לדבריה, בכל מקום שבו נפלה חברת תעופה לאומית, המדינות נכנסו בנעליה ומכרו אותה מיד לאחר מכן לחברות זרות.
השרה אמר עוד למקורביה כי "בקדנציה שלי, ישראל לא תהיה תלויה בחברות זרות. אנו זקוקים לחברה שלא מפחדת לטוס בצוק איתן או בקורונה ולהביא ישראלים מקצוות תבל".