ממשיכים לעבוד מהבית: חברת אינטל עדכנה היום (א') את עובדיה ברחבי העולם, כי היא תאפשר לעובדים שמעוניינים בכך ושתפקידם מאפשר זאת, להמשיך לעבוד מהבית עד סוף חודש יוני 2021.
כבר בראשית המשבר, בתחילת חודש מרץ, אפשרו בחברה לעובדים שעבודתם מאפשרת זאת לעבור לעבוד מהבית. לפי נתוני החברה, כ-90% מהעובדים שלהם מועסקים כיום הבית, בעוד שכ-10% שמוגדרים כעובדים חיוניים לקו היצור והמעבדות - מגיעים לחברה פיזית.
1 צפייה בגלריה
בניין אינטל החדש פתח תקוה
בניין אינטל החדש פתח תקוה
בניין אינטל החדש פתח תקוה
(צילום: דוברות אינטל )
במסגרת עדכון לעובדים שמסרה היום החברה בדבר המשך מדיניות העבודה תחת מגבלות נגיף הקורונה, צוין כי בחברה דוגלים בגישה של חזרה לעבודה פיזית במשרדים בשלבים, כאשר ככל שמצב התחלואה יירד - יותר קבוצות עובדים יוכלו להגיע למשרד. עם זאת, בהתאם למצב הנוכחי, עדיין מאפשרים לעובדים המעוניינים בכך להמשיך לעבוד מהבית.
בחברה מציינים כי בכוונתם לבחון כל חודש את מצב התחלואה בכל מדינה בה החברה פועלת. אם מצב התחלואה ישתפר, יחזירו את העובדים לעבודה במשרד בשלבים.
תזכורת: מה יקרה למחירי המשרדים אחרי שהתרגלנו לעבוד מהבית? צפו בדיון באולפן ynet
(צילום: אלי סגל)

הטבות לתקופת הקורונה

עוד מסרה החברה, כי החל מ-1 בספטמבר 2020 ועד יוני 2021, תאפשר החברה לעובדים להגיש החזר הוצאות חודשי בגין טיפול בילדים או עזרה עבור לימודים מרחוק, כמו גם סיוע בטיפול בהורים מבוגרים, בעבור ימים שבהם מוסדות החינוך יהיו סגורים נוכח משבר הקורונה. ההחזר יעמוד על סך של 300 דולר לחודש, ולעובדים סטודנטים על 150 דולר.
הטבה נוספת שתתן החברה לעובדים לתקופה זו היא שירות ארגונומי לכל עובד. במסגרת זו ניתן יהיה להזמין עד הבית את הכיסא האישי מהקמפוס וכן לקבל החזר הוצאות עד גובה של 500 דולר לטובת רכש של ציוד משרדי ו-30 דולר מימון להוצאות Wi-Fi לחודש הקשורות לעבודה.
אינטל ישראל מעסיקה כ-13,700 עובדים בשלושה מרכזי פיתוח (חיפה, ירושלים ופתח תקווה), במפעל ייצור בקריית גת, במובילאיי ובמרכזים נוספים.
בדומה לאינטל, חברות היי-טק רבות נוספות במשק מאפשרות לעובדים לעבוד כיום מהבית. חברת גוגל הייתה ענקית הטכנולוגיה הראשונה שהודיעה לפני כשבוע וחצי כי תשאיר את העובדים שלה בבית לפחות עד יולי בשנה הבאה. בכך הפכה גוגל לחברה הגדולה הראשונה בארה"ב שמכריזה באופן רשמי על לוח זמנים רחוק כל כך להמשך העבודה מהבית, לנוכח מגפת הקורונה.
המהלך של גוגל משפיע על קרוב ל-200 אלף עובדים במשרה מלאה ועובדי קבלן בחברה, וקרוב לוודאי שיפעיל לחץ על חברות טכנולוגיה גדולות נוספות שתכננו להחזיר את העובדים למשרדים כבר בינואר.
באינטל אמרו ל-ynet כי "בחודשים האחרונים רוב עובדי אינטל ישראל עובדים מהבית. צריך לציין כי עדיין חלק מעובדי אינטל ישראל ממשיך להגיע פיזית למרכזי החברה גם בימים אלה, על מנת לשמור על המשך עבודה של פעילות חיונית. צוות ניהול התמודדות עם קורונה של אינטל בוחן כל הזמן תוכניות כדי לאפשר ליותר עובדים לחזור למשרדי החברה ככל שניתן.
"העדיפות העליונה שלנו היא קודם כל לספק לעובדינו סביבה בטוחה לעובדינו, ובהתאם אנחנו בוחנים את המצב והצרכים השונים בכל מדינה שבה אינטל פועלת. בכל מרכז של אינטל מתקיימת בכל עת בחינה לגבי חזרתם של עובדים למשרדים, בההתאם לרגולציה, מגמת התחלואה בקהילות וההמלצות של רשויות הבריאות. למשל, בסין, הצוותים שלנו בסין כבר פותחים מחדש את המשרדים, בהתאם להנחיית הממשל. במדינות אחרות זה ייקח עוד זמן עד שנוכל להתקדם מבחינת חזרה של יותר עובדים למשרדי החברה".