סיפון, ברז ניל, אינטרפוץ וניאגרה, אלו מסוג המושגים שכיף להבין בהם. לרוב, אנו משאירים את זה לאינסטלטור. אבל אם רק תדעו לשאול את השאלות הנכונות, להשוות מחירים ולגלות מעורבות, הסיכוי שתטעו בבחירה או שיעבדו עליכם, יקטן. רגע לפני שאתם שוברים קירות, לפניכם המדריך.
בכתבה הקודמת הרחבנו על ברזים, כיורים, אסלות ואמבטיות. בכתבה זו, נרחיב על המנגנונים שבחדר הרחצה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

התקנת ברז ניל לכיור, למדיח ולמכונת הכביסה

ברז ניל הוא ברז נסתר שממוקם מתחת לכיור, ומחבר את הברז החיצוני אל צנרת המים בבית. במקרה של גומיות אטם בלויות, לרוב התיקון יהיה קטן, נקודתי וזול יחסית. לעומת זאת, אם הברז לא נסגר היטב או שהוא כבר נסדק בשל בלאי, תצטרכו להחליף אותו.
לעתים, בהיעדר שימוש, ובשל הצטברות אבנית בידית הפתיחה של הברז, הוא יכול להיתקע. במקרה כזה, לא תמיד התיקון ישתלם, ויהיה כלכלי יותר פשוט להחליף אותו בחדש. אחרת, התקלה יכולה לחזור על עצמה, וממילא לחייב אתכם בהחלפתו.
שימו לב, שאם יש לכם במטבח גם בר מים או מדיח כלים, מוטב להתקין ברז ניל מפוצל, במקום להתקין מספר ברזים בודדים.
כמה תעלה התקנת ברז ניל? "המחיר הנהוג בשוק הוא 300-400 שקל, והוא מתייחס להתקנה של ברז ניל אחד", מציינים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "שימו לב, כי אם תנצלו את ההזדמנות להחלפת מספר ברזי ניל ישנים בבית, המחיר להתקנה בודדת ירד, ותקבלו הצעת מחיר גלובאלית ולרוב משתלמת יותר. זה רלוונטי במיוחד בשיפוצים, שבהם ממילא החלפת הברזים בבית היא כוללת".

התקנת סיפון

גם הסיפון הוא אביזר אינסטלציה הממוקם מתחת לכיור. תפקידו לנקז את המים ולסנן אותם לפני שהם זורמים אל צנרת הביוב. לרוב, בשל בלאי טבעי הסיפון נוטה להתיישן עם הזמן. גם במקרה זה, לעתים התקלה היא קלה לתיקון ומסתכמת בהחלפת גומיות האטם המתפוררות. במקרים אחרים, ולרוב כשיש נזילת מים מתחת לסיפון, יש צורך בהחלפת כל הסיפון.
שימו לבש, התקנת סיפון שרשורי אינה מקצועית, אינה עומדת בתקן והיא מקור לתקלות בהמשך. דרשו מהאינסטלטור להתקין סיפון קשיח שעומד בדרישות התקן.
כמה זה עולה? "החלפת סיפון סטנדרטי שעומד בתקן תעלה לכם 300-400 שקל", מציינים במוקד השירות של אתר "המקצוענים".
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
התקנת ניאגרה
אמנם המגמה היא לכיוון אסלות תלויות עם ניאגרה סמויה, אולם עדיין יש ציבור לא מבוטל של בעלי נכסים שמעדיפים ניאגרה סטנדרטית.
אמנם מדובר בחוסר נוחות, בסרבול של ניקיון סביב האסלה ובמראה פחות מעוצב, אך עלות ההתקנה ועלות התחזוקה משתלמות יותר לאורך זמן. מי שעבורו שורת המחיר קובעת, מסתפק בפתרון זה.
כמה זה עולה? מוקד השירות: "התקנת ניאגרה רגילה תעלה 400-500, לא כולל עלות הניאגרה עצמה ובוודאי שלא את עלות האסלה".
לעומת זאת, ניאגרה סמויה מותקנת בתוך הקיר. אמנם יש לה פתח שירות סמוי ומעוצב, אך במקרים של תקלה רצינית, יהיה צורך לפרק את הקיר ולחפות אותו מחדש בסיום. לכן, קחו זאת בחשבון בעת שיפוץ.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"עלות התקנת ניאגרה סמויה היא 2,000-2,500 שקל, כשהמחיר כולל את עלות החציבה בקיר, את חיבור הצנרת אל קו הביוב ואת איטום הקיר", מוסיפים במוקד.
המחיר אינו כולל את עלות הניאגרה והאסלה וכן אינו כולל עלות חיפוי הקיר מחדש. שימו לב, כי נהוג להעניק שבע שנות אחריות עבור מנגנון זה, ושימו לב שהאחריות אכן מקיפה ואינה כוללת החרגות בסיום שנת האחריות הראשונה.
הקפידו לדרוש את האחריות בכתב ושמרו אותה. אל תסתפקו בהבטחה של המתקין שיהיה בסדר. מדובר בסכום לא זניח, ובמנגנון שבשל שימוש יומיומי יכול בהחלט להתקלקל.
בכל מקרה, מומלץ מאוד במקרים כאלו לשמור רזרבות של אריחים תואמים, שכן קצב התחלופה של אריחים בחברות השונות הוא גבוה. הסיכוי שתמצאו בעוד מספר שנים בדיוק את אותו האריח הוא נמוך, ולעתים יחייב אתכם בחיפוי בצורת טלאי, או בהחלפת כל הקיר שבגב האסלה, לצורך מראה אחיד.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

התקנת ברז אינטרפוץ

כשאתם מתקלחים ומעבירים את הברז ממצב של מים חמים לקרים, המנגנון שעושה את זה מוכנה "אינטרפוץ". אם אתם בשלבי שיפוץ, שימו לב שזה מסוג המנגנונים שמאוד כדאי להשקיע בהם. זאת, משום שהם שקועים בתוך הקיר, ותגלה בהם יכולה לעתים לעלות לכם בהחלפת החיפוי שלו, דבר שמייקר את כל התיקון.
אם מדובר בבית של משפחה עם ילדים קטנים, הרי שאינטרפוץ מסוג "4 דרך", יאפשר גם שימוש בברז תחתי. אחרת, ניתן להסתפק באינטרפוץ מסוג "3 דרך".
שפופרת היא פתרון מאוד נוח ומאוד שימושי לא רק בבתים עם ילדים, אלא גם לצורכי ניקוי יסודי של אזור המקלחון. יחסוך מכם התרוצצות עם דליים וקערות. שימו לב כי האחריות שנהוג לתת למנגנון כזה היא של שבע שנים, והיא מכסה רק פגם ייצור או פעם בהתקנה, ולא תקלות הנגרמות בשל בלאי.
עוד כתבות בנושא:
במהלך ההתקנה, כדאי לבקש מהאינסטלטור שיתקין את הידית רחוק יחסית מהמנגנון, דבר שימנע חיכוך שבסופו של דבר יוביל לנזילות מים.
כמה זה עולה? "המחיר הוא 1,200-1,500 שקל, והוא מתייחס לעלות ההתקנה, השבירה והסגירה של הקיר עם אריחים מתאימים", מציינים במוקד השירות. "מחיר זה אינו כולל את עלות הברז עצמו ואת עלות אריחי החיפוי. חשוב שתציינו מראש מה סוג האריחים, כי יש אריחים מסוימים שנחשבים להתקנה מורכבת, וגוררים תוספות במחיר. למשל: אריחי פסיפס קטנים, או אריחי ענק שהגודל שלהם הוא מטר על שני מטר".
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"
פורסם לראשונה: 14:27, 26.08.20