ג'ק מא, מייסד עליבאבא, כבר אינו האיש העשיר בסין. ברשימת עשירי העולם של המגזין הפיננסי הסיני הורון (Hurun Global), שפורסמה היום (שלישי), איבד המיליארדר הסיני את המקום הראשון, ואף צנח הישר למקום הרביעי. מא החזיק בתואר האיש העשיר ביותר בסין בשנים 2019 ו-2020.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי הורון, האימפריה של מא, הכוללת את עליבאבא וקבוצת אנט (Ant Group), נתונה תחת רגולציה כבדה. הרגולטורים הסינים החמירו את הפיקוח לאחר נאומו של מא, ב-23 באוקטובר 2020, בו הוא יצא נגד הרגולציה בסין. דבריו של מא הובילו לכך שההנפקה של אנט, בהיקף של 37 מיליארד דולר, בוטלה ימים ספורים לפני שהיתה אמורה להתקיים.
1 צפייה בגלריה
ג'ק מא, מייסד עליבאבא. כבר לא האיש העשיר בסין
ג'ק מא, מייסד עליבאבא. כבר לא האיש העשיר בסין
ג'ק מא, מייסד עליבאבא. כבר לא האיש העשיר בסין
(צילום: רויטרס)
כמו כן, הרגולטורים החמירו את הפיקוח על הסקטור הטכנולוגי בסין, ואף הכריזו בדצמבר על חקירה רשמית נגד עליבאבא. גם בענף הפינטק הידקו הרגולטורים אחיזה, וביקשו מקבוצת אנט של מא להפוך חלק מעסקי האונליין שלה לחברת אחזקות שתוסדר רגולטורית כמו חברות פיננסיות מסורתיות.
מא, הידוע כמי שאינו נרתע מאור הזרקורים, נעלם למשך כשלושה חודשים מעין הציבור, מה שעורר שלל ספקולציות באשר למקום הימצאו. בינואר השנה הגיח מא עם סרטון באורך 50 שניות.
כיום האיש העשיר ביותר בסין הוא ז'ונג שאנשאן, שהונו מוערך בכ-85 מיליארד דולר. שאנשאן נמצא, לראשונה, בראש רשימת העשירים, בין השאר הודות לביצועי המניות של חברת המשקאות הסינית נונגפו ספרינג והחברה לייצור חיסונים בייג'ין וואנטאי. אחרי שאנשאן מדורג מנכ"ל חברת האחזקות טנסנט (Tencent), פוני מא, שקרוי גם מא הואטנג. במקום השלישי בדירוג נמצא הואנג ג'נג, מייסד ומנכ"ל חברת המסחר המקוון פינדודו (Pinduoduo).