בנק לאומי תובע כ-168 אלף שקל ממפיק הסרטים ואיש העסקים, יורם גלובוס ורעייתו לאה. זאת בטענה כי בחשבון של הזוג בלאומי יש יתרת חובה שלא כוסתה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, טוען בנק לאומי באמצעות עו"ד עידית בר זהר כי בני הזוג גלובוס פתחו בבנק חשבון, ולפי ההסכם כל יתרה דביטורית (חשבון עם מסגרת אשראי המאפשרת לבעלים להוציא יותר ממה שנכנס, ל"ד) שתיווצר בחשבון תישא ריבית.
1 צפייה בגלריה
יורם ולאה גלובוס
יורם ולאה גלובוס
יורם ולאה גלובוס
(צילום: אלירן אביטל)
"יתרת החובה בחשבונם ב-28 ביוני היא 168 אלף שקל. שיעור הריבית הנהוג אצל בנק לאומי הינו 15.5% לשנה". הבנק טוען כי דרש מבני הזוג לפרוע את יתרת החוב, אבל הם לא הגיבו.
בנק לאומי מבקש במסגרת התביעה להמציא ליורם ולאה גלובוס הזמנה בסדר דין מקוצר ולחייבם לשלם לבנק סך של כ-168 אלף שקל וריבית בשיעור של 15.15% לשנה על הסכום. טרם הוגשה לבית המשפט בקשת רשות להתגונן בפני התביעה.
בדצמבר 2019 פורסם בכלכליסט כי אחרי שמכר את אולפני נווה אילן ב-2014 בסכום של כ-180 מיליון שקל ונפרד מאחזקתו ברשת בתי הקולנוע גלובוס מקס ב-2015, יורם גלובוס עושה קאמבק הוליוודי. עוד פורסם כי לאחרונה סייע לבנו אורי לגייס מימון של 50 מיליון דולר כדי להוציא לדרך את סרטיה הבאים של חברת ההפקות הצעירה שלו הפועלת בלוס אנג'לס.
גלובוס, שהיה חתום כמפיק יחד עם בן דודו המנוח, מנחם גולן, על כמה מהלהיטים הגדולים של הקולנוע הישראלי בשנות השבעים, ביניהם "קזבלן" ו"אסקימו לימון", זכה למעמד של טייקון הוליוודי לאורך שנות השמונים כשקנה וניהל עם גולן את אולפן ההפקות העצמאי "קאנון". השניים הפיקו כמות עצומה של סרטים שחלקם זכו שנים אחר כך למעמד פולחני, והפכו את גולן וגלובוס לכוכבי שני סרטי תעודה שהופקו בשנים האחרונות על ימיהם בהוליווד.
לאה גלובוס מסרה בתגובה כי "טרם קיבלנו את התביעה ואנחנו למדים עליה ממך. החוב במרכאות כפולות הוא על ריביות והוצאות שהבנק מחייב ולא מפרט".