צפו: ריאיון עם ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח בישראל
(צילום: שחר גולדשטיין)

נדבקתם למרבה הצער בקורונה או שאחד העובדים שלכם נדבק? אמנם אין ביטוח ספציפי נגד קורונה, אבל כן תוכלו להיות מכוסים אם יש לכם ביטוח עם אובדן כושר עבודה, בקרן הפנסיה או בביטוח המנהלים. כך הסביר היום (ה') ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח בישראל, בריאיון לאולפן ynet. בעזרת רוזנפלד, ניסינו לענות על כמה שאלות בולטות שעלו בנושא.

באילו פוליסות ניתן לקבל פיצוי אם חליתי בקורונה? "ברבות מהפוליסות יש תקופת המתנה של חודש, כמו למשל באובדן כושר עבודה, ובאלו ניתן אם שכבת חולה בקורונה מעל חודש, לקבל פיצוי של משכורת חודשית עבור התקופה שהיית חולה. אותו דבר בביטוח תאונות אישיות, יש ביטוחים כאלו עם תקופת המתנה של שבועיים בלבד והם כוללים כיסוי של מחלה. באותן פוליסות ניתן לקבל פיצוי אם הייתם חולים בקורונה ולא עבדתם".
1 צפייה בגלריה
ליאור רוזנפלד
ליאור רוזנפלד
ליאור רוזנפלד
(צילום: יח"צ)
מה בנוגע למעסיקים? "גם למעסיקים עצמם יש ביטוח - המעסיקים הוציאו אנשים לחל"ת, ובתקופתה יש הוצאות שוטפות גם בתקופת סגר, וכאן יש בשורה אמיתית לציבור המעסיקים - בתקופת חל"ת אתם לא חייבים לשלם לתנאים הסוציאליים של העובדים שלכם, כלומר כל ההפרשות לקרנות הפנסיה, לקרנות ההשתלמות, לביטוחי המנהלים - נפסקים לתקופת החל"ת".
מה צריך לעשות בעל עסק שחוזר לפעילות לאחר הסגר? "עסקים שחוזרים עכשיו אחרי תקופה שהיו סגורים, חשוב שייגשו לסוכן הביטוח, להתאים את הפוליסה מחדש. חנויות ובתי עסק שנפתחים מחדש, ולא היו להם מלאים והיו סגורים, חשוב לגשת לעדכן את סוכן הביטוח ואת הסכומים מחדש כדי שביטוחי העסקים יהיו מבוטחים כמו שצריך.
"עוד בשורה לבעלי העסקים נוגעת לסעיף שנקרא 'חבות מעבידים'. בפוליסות יש ביטוח שלמעשה מכסה את המעסיק עבור תביעות של העובדים שלו בגין רשלנות. בתקופה שהעסק היה סגור לא היו צריכים לבטח את העסק שנקרא 'חבות מעסיקים' וגם כאן ניתן להוזיל עלויות".
מה לגבי ביטוחי נסיעות לחו"ל? "יש כיסוי היום באמצעות סוכני הביטוח לביטוח נסיעות בחו"ל, רק חשוב לוודא שהוא כולל כיסוי לקורונה שכולל כיסוי לשהייה בחו"ל עקב סגר בארץ, אם יהיה לנו עוד סגר, אם חלינו בחו"ל בקורונה, חשוב שנהיה מכוסים, ולסוכני הביטוח יש את הפתרון לנושא הזה".