בעקבות חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות, צפוית ארה"ב ולוקהיד מרטין להאיץ את המגעים עם האמירויות על העסקה למכירת מטוסי ה-F35. במקביל לחשש מפגיעה ביתרון האיכותי של צה"ל על פני צבאות מדינות ערב, מסתמנות התעשיות הביטחוניות מישראל כאחת המרוויחות מהעסק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לכלכליסט נודע כי גבוהים הסיכויים שהכנפיים למטוסי האמירויות ייוצרו בתעשייה האווירית, המשמשת כאחת משלושת יצרניות הכנפיים ל-F35 החמקן, שצפוי להיבנות בכ-4,000 עותקים ב-20 השנים הבאות.
בעוד שפס ייצור לכנפיים במפעל הראשי של לוקהיד מרטין למטוס בפורת' וורת' טקסס משמש את המטוסים שרוכשים חיל האוויר, הצי והמארינס האמריקנים, פס ייצור נוסף באיטליה משמש את המטוסים שרוכשות מדינות נאט"ו.
פס הייצור בלוד מיועד בחלוקה הפנימית שקבעה לוקהיד מרטין עבור מטוסים שנרכשו בידי מדינות משאר העולם, כולל אלה של חיל האוויר הישראלי. מחירו של זוג כנפיים למטוס עומד על כשלושה מיליון דולר ועד כה ייצרה התעשייה האווירית יותר מ-100 זוגות, בתהליך ייצור רגיש ומורכב. לחברה חוזה מסגרת עם לוקהיד לייצור עד 800 זוגות כנפיים, בשווי של 2.5 מיליארד דולר. עם זאת אין עדיין החלטה סופית בנושא.
מרוויחה נוספת מהעסקה היא אלביט מערכות, שכל מטוס ה-F35 מצוייד בקסדה המתקדמת שלה, שהיא מייצרת ביחד עם רוקוול קולינס בארה"ב. מחירה של כל קסדה, המציגה לטייס נתוני טיסה ומטרות על גבי משקף מול עיניו ומסייעת בהכוונת טילים, עומד על כ-400 אלף דולר.