הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן אוסרת מהיום (ד') לפרסם מוצרי אלקטרוניקה, חשמל, כלי רכב ומשקפיים, בלי שם מותג ודגם. רשתות נוהגות לפרסם כך מוצרים במבצע, במטרה לפתות צרכנים להגיע לחנות, אך לא חושפות את שם המותג והדגם כדי למנוע השוואת מחירים.
לדוגמא, פרסום של מסך טלוויזיה שנקרא: סמארט TV ואין לצידו שם מותג או דגם, או מכונת כביסה שכן נמכרת תחת מותג, אך שם הדגם שלה לא מופיע בפרסום. כך נשלל מהצרכן מידע מהותי על העסקה.
1 צפייה בגלריה
פרסום מוצרים במבצע. בחלק של מסך הטלוויזיה למשל, לא צויין באיזה מותג מדובר
פרסום מוצרים במבצע. בחלק של מסך הטלוויזיה למשל, לא צויין באיזה מותג מדובר
פרסום מוצרים במבצע. בחלק של מסך הטלוויזיה למשל, לא צויין באיזה מותג מדובר
פרסומים שלא יכללו את שם הדגם ושם המותג ייחשבו מעתה כהטעיה לפי חוק הגנת הצרכן, בגינה הרשות מוסמכת להטיל עיצום כספי ואף לפתוח בהליך פלילי.

פרקטיקה פסולה של הטעיה ופרסום למטרות פיתוי

מהרשות נמסר כי "גילוי פרטים אלה, עוד בשלב הפרסום ועוד טרם הגעה לבית העסק, מאפשר לצרכן לקבל החלטה מושכלת אם להגיע לבית העסק בעקבות הפרסום, שכן מידע זה מאפשר לו בראש ובראשונה לדעת על איזה מוצר בדיוק מכוון הפרסום וכמו כן מאפשר לו, במקרים המתאימים, לבדוק, למשל במנועי חיפוש מקוונים, את הצעת המחיר שבפרסום ולהשוותה למחירי מוצרים דומים/אחרים.
"צרכן שיגיע לחנות על סמך פרסום שאינו מסייג את עצמו כחל על דגם מסוים של מותג מסוים, עלול להיות מוטעה בפרט מהותי בעסקה. יתרה מכך, נסיבות אלה עלולות לעלות כדי פרקטיקה של פרסום פיתוי, הגורמת לצרכן להגיע לבית עסק על סמך מחיר אטרקטיבי, אולם בפועל מתגלה בבית העסק כי מחיר זה חל על מוצר אחר שאינו תואם לרצונותיו של הצרכן. על אף כי הצרכן עשוי להיות מודע למחירו השונה של המוצר שפורסם, לפני עשיית העסקה עצמה, פרקטיקה זו של הטעיה בפרסום/פרסום פיתוי/פיתוי והחלפה, הינה פסולה, שכן צרכן שנמצא כבר במקום עלול לבצע עסקה רק בשל 'עלויות שקועות' קרי, העליות שנגרמו לו בשל ההגעה לבית העסק ולא בשל רצונו החופשי והמודע".