"חייבים להציל את העסקים הקטנים": צפו בריאיון עם בעלי לנדוור באולפן ynet
(צילום: ירון ברנר, שחר גולדשטיין)


שר הפנים אריה דרעי חתם הערב (ג') על התקנות המחייבות את הרשויות המקומיות להעניק לעסקים פטור מארנונה, בעקבות משבר הקורונה. כך נודע ל-ynet. בתחילה התקנות נוסחו כמתן הנחה כוללת של 25% בתשלום הארנונה לשנת 2020, אך בעקבות דרישה של יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, נקבע כי הרשויות יוכלו לבחור אם להעניק שלושה חודשי פטור מלא במקום.
התקנות ייכנסו לתוקף מיד עם פרסומן ברשומות ויועברו לרשויות המקומיות לשם ביצוע בפועל מול העסקים הפועלים בתחומן.
2 צפייה בגלריה
רחובות ריקים בחולון בזמן מגיפת הקורונה
רחובות ריקים בחולון בזמן מגיפת הקורונה
חנויות סגורות ורחובות ריקים בצל הנגיף
(צילום: אסף קמר)
התקנות, שהובילו משרדי הפנים, החשב הכללי ואגף התקציבים באוצר, הגנת הסביבה ומרכז השלטון המקומי, נחתמו בהמשך להחלטה בדבר תכונית סיוע כלכלית לעסקים על רקע משבר נגיף הקורונה. לטובת מתן הפטור יוקצה תקציב בגובה 2.8 מיליארד שקלים לצורך שיפוי הרשויות המקומיות בגין אובדן הכנסה זה. כשני שליש מהתקציב, 1.7 מיליארד שקלים, יועבר לרשויות המקומיות בתקופה הקרובה.
2 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
שר הפנים אריה דרעי
(צילום: שמוליק דודפור)
התקנות יחולו על המגזר העסקי, לרבות משרדים, שירותים ומסחר, תעשייה, בתי מלון, בתי מלאכה, חניונים ועוד. עם זאת, נכסים מסוימים המפורטים בתקנות, יוחרגו ולא יהיו זכאים להנחה או לפטור מתשלום הארנונה. מדובר בין היתר במבני בנקים, חברות ביטוח, בתי מרקחת, חנויות אופטיקה או חנויות מוצרי היגיינה ומעבדות לתיקון מחשבים ומכשירים סלולריים.
שר הפנים, אריה דרעי, אמר כי "אנחנו נמצאים בתקופת משבר קשה. זו בשורה עבור בעלי העסקים שחלקם עומדים בפני קריסה. הסיוע יקל על המצוקה התזרימית של העסקים ולצד זאת יבטיח את הרציפות במתן השירותים החיוניים שניתנים לתושבים על ידי הרשויות המקומיות בשעת חירום זו. אני מברך על שיתוף הפעולה עם משרד האוצר והמרכז לשלטון מקומי. אנו פועלים יחד בהתמודדות עם המשבר הכלכלי והבריאותי".