צפו: הסרטון שפרסמה נייקי
ברקע המהומות המתקיימות בעשרות ערים ברחבי ארה"ב, התגייסו חברות ענק מנטפליקס ועד נייקי כדי להילחם באלימות נגד שחורים. המהלכים הללו תופסים תאוצה ימים ספורים אחרי מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר במיניאפוליס, לאחר שנחשד כי השתמש בשטר מזויף של 20 דולר.
"לשתוק משמעותו להיות שותף לעברה, 'Black lives matter'. יש לנו פלטפורמה, ויש לנו את האחריות כלפי חברינו השחורים, עובדינו, יוצרים וטאלנטים, להרים את קולנו", כך בהודעה שפרסמה אתמול (שבת) ענקית הסטרימינג נטפליקס בעמוד הטוויטר שלה.
1 צפייה בגלריה
נייקי בשדרה החמישית, ניו יורק
נייקי בשדרה החמישית, ניו יורק
נייקי בשדרה החמישית, ניו יורק
(צילום: shutterstock)
"כאשר חברים בקהילה שלנו נפגעים כולנו נפגעים", כך בהודעתה של יוטיוב, שגם החליפה את הלוגו הקבוע שלה בלוגו לבן על רקע שחור. בנוסף, התחייבה יוטיוב לתרום מיליון דולר לתמיכה במאבק נגד אי-צדק חברתי.
למאמצי הגינוי הצטרפה בסוף השבוע גם ענקית הספורט נייקי, שפרסמה סרטון וידיאו תחת הכותרת "הפעם אל תעשו זאת" (For once, don’t do it), משחק מילים על הקמפיין המפורסם שלה - Just do it. בסרטון קוראת החברה: "פעם אחת, אל תעשו את זה. אל תעמידו פנים שאין בעיה באמריקה".
במחווה נדירה של סולידריות, המתחרה אדידס שיתפה את הסרטון בציוץ משלה, עם הודעה שבה היא קוראת לשיתוף פעולה במאבק נגד עוולות חברתיות. "ביחד נתקדם וניצור שינוי", נאמר בהודעת אדידס.
גם אולפני פרמונט התגייסו למאמץ המלחמתי והמנכ"ל ג'ים ג'יאנופולוס שלח מזכר פנימי לעובדים שבו הוא מביע תמיכה במאבק. "נשמתם של יותר מדי מחברי הקהילה השחורה נגנבה מהם בחסות חוסר צדק הנובע מגזענות", הכריז ג'יאנופולוס.
אולפני אמזון פרסמו בטוויטר ובאינסטגרם הודעה בלשון "אנחנו ניצבים לצד חברי הקהילה השחורה - קולגות, אמנים, כותבים, מספרי סיפורים, מפיקים, הצופים שלנו - וכל בני בריתנו במאבק נגד גזענות וחוסר צדק". רשת הטלוויזיה הולו שבבעלות דיסני פרסמה הודעת תמיכה אף היא, אך לקמפיין שלה לא הצטרפו זרועות אחרות של דיסני.