עומסים ברשתות המזון ברחבי הארץ בשבוע שעבר
(צילום: יח\"צ)

העומס הכריע את שופרסל: ל"כלכליסט" נודע כי נוכח הקושי של שופרסל לעמוד בעלייה החדה בביקוש להזמנות אונליין, תצמצם החברה את מגוון המוצרים בכ-40%. הצמצום יתבצע בכל הקטגוריות ובהמשך צפוי להתרחב גם למגוון בחנויות הפיזיות.
מדובר במהלך חריג שלא נרשם כמותו עד כה ושמשמעותו היא מיקוד במוצרים הנמכרים יותר, ללא המגוון המלא של הטעמים או הצורות. כך לדוגמה, יוצעו רק מוצרי הפסטה הפופולריים ביותר כמו פנה וספגטי, שוקולד חלב ומריר, ללא המגוון המלא של המילויים והתוספות ועוד.
1 צפייה בגלריה
שקיות נייר עבות במשלוחים של שופרסל
שקיות נייר עבות במשלוחים של שופרסל
משלוח שופרסל
(צילום: אלה אילת)
עוד נודע ל"כלכליסט" כי החברה החלה להגביל בהזמנות אונליין את כמות היחידות בחלק מהמוצרים. צרכן יכול להכניס לסל האונליין עד ארבעה ק"ג קמח רגיל וארבעה ק"ג סוכר לבן. כמות הביצים הוגבלה גם בסניפים לשני מארזים של 18-12 יחידות. בימים האחרונים לא ניתן היה למצוא באתר החברה ובחלק מהסניפים שמרים, אולם הבוקר חודשה האספקה.
בהחלטה זו מבקשת החברה להקל על מלקטי המוצרים בהזמנות האונליין ולמקד אותם במגוון מצומצם של מוצרים. המהלך יוצא לדרך אחרי שהרשת גייסה כ-1,500 עובדים לתגבור הליקוט.
הרשת חוותה בתחילת השבוע הקלה בעומס והחלה לצמצם את זמן ההמתנה לאספקה לכ-48 שעות בחלק מהאזורים, אולם עם היוודע הכוונה להחמיר את הסגר, נרשם זינוק חד בביקושים להזמנות מקוונות וכעת עומד זמן ההמתנה בתל אביב על שבועיים וחצי. באמצעות צמצום המגוון, מקווה החברה לקצר את זמן הליקוט של כל הזמנה ולטפל ביותר הזמנות בכל יום.
משופרסל נמסר: ״המידע שגוי בהחלט, והמגוון יצומצם בהיקף נמוך משמעותית (יותר ממחצית) ממה שדווחתם וזאת כדי לאפשר הרחבת השירותים לציבור לקוחות רחב ככל הניתן״.