כעת זה סופי: עו"ד יעקב (ינקי) קוינט ימונה למנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) במקום עדיאל שמרון, שהודיע על סיום תפקידו בחודש אוקטובר האחרון. הפרישה הגיעה על רקע נתונים שפורסמו לפיהם חלה ירידה משמעותית בהיקף שיווקי הקרקעות לבניית דירות על ידי הרשות מתחילת השנה. שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, שקוינט הוא המועמד המועדף עליו, הודיע הערב (ד') כי קיבל את המלצת ועדת האיתור למנותו לתפקיד.
בהתאם לחוק רשות מקרקעי ישראל, חתמו היום על המינוי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כץ והשר ליצמן. המינוי ייכנס לתוקף באופן מיידי. שרי הממשלה התכוונו תחילה למנותו לתפקיד ללא הליכי מכרז, אולם בחינה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, הובילה לקיום מכרז ובחינת מועמדים נוספים על ידי ועדת האיתור.
1 צפייה בגלריה
יעקב ינקי קווינט
יעקב ינקי קווינט
יעקב קוינט
(צילום: בשמת איבי)
קוינט (47) שימש בעבר היועץ המשפטי של רמ"י וכן שימש בתפקידים נוספים בין השנים 2001-2017. בין היתר הוא ליווה את הרפורמה ברשות מקרקעי ישראל וביצוע השינוי הארגוני, ליווי הסכמי המקרקעין של רכבת ישראל, נמלי ישראל, רשות שדות התעופה והיה חלק בהוצאה לפועל של תוכנית מחיר למשתכן.
לצורך תפקיד מנהל הרשות הוא יעזוב את תפקידו הנוכחי כמנהל רשות החברות הממשלתיות, במסגרתו הוביל בשנים האחרונות שורה של מהלכים, בהם הפרטת החברות דואר ישראל, נמל חיפה, החברה לשירותי איכות הסביבה, מקורות ייזום והתעשייה האווירית.
השר ליצמן מסר: "אני מצפה לכניסת ינקי קוינט לתפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל. זוהי תקופה מאתגרת למשק הישראלי בכלל ולענף הדיור בפרט, ואני בטוח שינקי הוא איש המקצוע הנכון בזמן הנכון וביחד נעשה ונצליח בעזרת השם. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למנהל רמ"י, עדיאל שמרון, על עבודתו המסורה אשר הביאה להישגים משמעותיים ולאחל לו בהצלחה בכל אשר יפנה".