כנפי נשרים תעופה, בבעלות איש העסקים אלי רוזנברג, סיימה לגבש את הדירקטוריון הבא של אל על: דוד ברודט, לשעבר יו"ר כלל, יו"ר מזרחי, מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל חברת יס, ישמש כיו"ר הדירקטוריון החדש. זאת במקומו של יהודה לוי, ששימש יו"ר זמני.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
איש העסקים אלי רוזנברג יביא לאישור בעלי המניות כי דוד ברודט, פרופ' גבריאלה שלו, עמיקם בן צבי, הקברניט מוטי אנגלמן, דורון כהן וג'ייסון גרינבלט ישמשו כדירקטורים בחברה.
2 צפייה בגלריה
דוד ברודט, מנכ"ל האוצר לשעבר
דוד ברודט, מנכ"ל האוצר לשעבר
דוד ברודט
(צילום: עמית שעל)
כנפי נשרים תעופה מסרה עם פרסום שמות המועמדים כי "במינויים אלו מסמן אלי רוזנברג כי באל על יכהנו האישים המובילים בתחומם, העומדים בקריטריונים ניהוליים ומקצועיים גבוהים. לדירקטוריון אל על מוטלת אחריות כבדה להשיב את אמון הלקוחות בחברה".
כנפי נשרים הודיעה לאל על כי לאחר שקיבלה היתר שליטה בחברה מרשות החברות, היא מבקשת לכנס באופן מיידי אסיפת בעלי מניות ולהביא לאישור את המינוי של שישה חברי דירקטוריון החדשים בחברה, כאשר ארבעה מתוכם היו בעבר דירקטורים בבנק לאומי.
כזכור, ג'ייסון גרינבלט שימש כשליח אישי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. פרופ' גבריאלה שליו שימשה כשגריירת ישראל באום והיא פרופ' למשפטים ולשעבר דיקנית הפקולטה למשפטים בקריית אונו ודירקטורית בבנק לאומי.
איש העסקים עמיקם בן צבי הוא איש אמונה של משפחת רוזנברג, ושימש בעבר כיו"ר מכון התקנים ודירקטור בחברות ציבוריות. הקברינט מוטי אנדלמן שימש בתפקידים ברשות התעופה האזרחית ומביא ידע בתעופה. הכלכלן דורון כהן, כיהן בעבר כסמנכ"ל רשות החברות וחבר דירקטוריון בנק לאומי.
מכנפי נשרים נמסר כי אל על תחזור לטוס בהיקפים משמועתיים תוך הרחבת הפעילות שלה בקווים הרווחים למזרח, לצפון אמריקה ולאירופה. בנוסף נמסר כי "דירקטוריון אל על צריך לפעול יחד עם ההננלה להוספת יעדים חדשים, הגדלת הפעילויות והרחבתן לאור הפוטנציאל הגדול שייפתח בתחום התעופה לאחר חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות".
העובדה שלרוב חברי הדירקטוריון יש עבר בבנק לאומי מעלה את הסיכוי שאת ההלוואה בסך 250 מיליון דולר בערבות מדינה תיקח החברה מבנק לאומי. השלמת לקיחת ההלוואה היא המטרה הראשונה העומדת בפני הדירקטוריון כדי לייצב את מצבה הפיננסי של אל על.

הנאמן ממנה דירקטורים חדשים בישראייר

בתוך כך, נאמן ישראייר, עו"ד אופיר נאור, עושה סדר בדירקטוריון אי.די.בי תיירות, בעלת השליטה בחברת התעופה ישראייר, וממנה דירקטורים חדשים במקום אנשי אדאורדו אלשטיין. שלושת הדירקטורים החדשים הם גיורא ענבר, יו"ר אי.די.בי תיירות לשעבר, שימונה כעת ליו"ר אי.די.בי תיירות במקומו של אדוארדו אלשטיין, לשעבר בעל השליטה באי.די.בי; אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, ועו"ד עמי ברלב, שימונה גם כדירקטור בישראייר. כיו"ר ישראייר משמש מזה מספר שנים אורי סירקיס בעצמו.
2 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר
(צילום: shutterstock)
אתמול פירסם הנאמן מכרז למכירת ישראייר, ועד כה הגיעה הצעה אחת מחוץ למכרז לרכישת החברה מטעם רמי לוי ושותפו חיים שלום בחברת בי.ג'י.אי - שדרכה תכננו השניים לבצע את הרכישה. לוי מציע 70 מיליון שקל עבור החברה, ובתוך כך הרוכשים יוותרו על הלוואה בסך 26 מיליון שקל שאי.די.בי פיתוח חייבת לישראייר, ויעמידו הלוואות בשווי עשרות מיליוני שקלים לטובת חברת התעופה.
בעלי האג"ח נושי אי.די.בי טענו כי ההצעה נמוכה, והנאמן הוציא את החברה למכרז לכל המרבה במחיר. בשלב זה לא ידוע האם לוי ייגש למכרז.
לפי חוות דעת שהזמין אלשטיין בעבר, במסגרת נסיונותיו למכור את ישראייר, נטען כי שוויה עומד על 38 מיליון דולר, אלא שזה היה לפני הקורונה והשלכותיה ההרסניות על ענף התעופה. בשלב זה מחכה הנאמן להצעות ובינתיים התקבלה פנייה מנציגי האחים נקש בעלי ארקיע למיזוג בין ארקיע לישראייר, שמתחרות כיום בקו לאילת וליעדי נופש קרובים. אלא שמיזוג עלול לערוך זמן רב עד לקבלת היתרים ועד להערכות שווי של כל חברה, ולכן יש להניח שהנאמן יעדיף למכור את החברה ולקבל את הכסף. לפי תחזיות פסימיות של ארגון התעופה העולמי, רק ב-2024 תחזור התעופה להיקפי הפעילות בדומה לעבר.