שוק המזון מתחיל לחזור לאיזון. מכירות שוק מוצרי הצריכה (מזון, משקאות, טיפוח ונקיון), הסתכמו בשבוע החולף ב-1.07 מיליארד שקל. עלייה של 16.7% ביחס לשבוע ממוצע בשנה החולפת. כך עולה מנתוני סטורנקסט לסיכום השבוע החולף, אשר הגיעו לידי כלכליסט.
מדובר בעלייה על רקע הימצאות אוכלוסיה גדולה יותר בישראל וכן, נוכח סגירת המסעדות, בתי המלון וכן מערכת החינוך הכוללת גם הזנה. יחד עם זאת, מדובר בצמיחה בשיעור הנמוך ביותר מאז פרוץ המשבר, אשר בשיאה הגיעה לכ-45% יותר משבוע ממוצע. העלייה החדה נמשכה מאז תחילת מרץ, למעט בשבועיים של חג הפסח, בהם נרשמו פחות ימי מכירה בשל החג.
הצמיחה במכירות נרשמה בעיקר (20%) בתחום המזון והמוצרים לבית הכוללים חומרי ניקוי, מגבונים וכלים חד פעמיים, לצד ירידה (-1.4%) במכירות מוצרים לטיפוח אישי ועלייה קלה של 4.3% במכירות המשקאות.
התמתנות הרכישות נרשמת לצד התחלה של חזרה להרגלי הצריכה שהיו לפני המשבר, בכל האמור לזירת הקניות. אחרי שבועות של ירידה ברכישה בחנויות הדיסקאונט, בין היתר בשל מגבלות התנועה והסגר שגרמו לצרכנים לא להתרחק מהבית, נרשמה עלייה של 16% במכירות חנויות הדיסקאונט. הביקוש לחנויות השכונתיות, היקרות יותר היה גם בשבוע החולף הגבוה ביותר ועמד על 21%.
הירידה בחנויות הנוחות, הפרוסות בתחנות הדלק ברחבי הארץ, נמשכה ועמדה על 14%. זאת כאמור, בשל מגבלות התנועה. למרות הירידה במכירות בחנויות הנוחות, נרשמה התאוששות במוצרים הנצרכים על פי רוב תוך תנועה, דוגמת מסטיקים שמכירותיהם עלו ל-4.1 מיליון שקל בשבוע החולף לעומת שפל של 2 מיליון שקל לפני שבועיים.
עוד עלו מכירות חטיפי דגנים למבוגרים ל-4 מיליון שקל לעומת שפל של 1.8 מיליון שקל לפני שבועיים. כזכור, חודש מרץ שהתאפיין בהצטיידות לקראת משבר הקורונה הוביל לזינוק של 40.3% במכירות שוק מוצרי הצריכה ומכירותיו הסתכמו ב-5.4 מיליארד שקל. העלייה בביקוש, תורגמה מיידית לצמצום מבצעים והצרכנים נאלצו לשלם על ההצטיידות במזון מחירים גבוהים. העלייה במכירות, לוותה בעליית מחירים בשיעור 1.1% ביחס למרץ אשתקד, על פי מדד המחירים של החברה.
עליית המחירים נרשמה למרות שהשנה חג הפסח חל בתחילת אפריל ובמרץ אמורים היו להתקיים מבצעי הוזלות לקראת הפסח. עיקר ההתייקרות נרשמה בחודש מרץ, ומתחילת השנה עומדת עליית המחירים על 0.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.