בנק ישראל חידש היום (ד') את התערבותו במסחר במטבע חוץ ובעקבות רכישת מאות מיליוני דולרים, עלה שער הדולר במסחר הרציף עד לשערים שבין 3.25 ל-3.26 שקלים. זאת, לאחר שירד בשני ימי המסחר הקודמים לשער של 3.24 שקלים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לאחר התערבות בשיעור גבוה במיוחד בחודשים ינואר ופברואר, בהם רכש בנק ישראל כ-12 מיליארד דולר, הסתפק הבנק המרכזי בחודש מרץ ברכישת פחות משני מיליארד דולר. מאז תחילת חודש אפריל, מיעט הבנק המרכזי להתערב במסחר, למרות ירידת שער הדולר ב-10 אגורות, שהם כ-3%, מהשיא בתקופה האחרונה של 3.34 שקל לשער שפל מזה תשעה שבועות, 3.24 שקל.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
(צילום: shutterstock)
ירידת שער הדולר בשבועות האחרונים נבעה, בין השאר, מהיחלשות הדולר בעולם בראשית תקופת כהונתו של הנשיא החדש של ארה"ב, ג'ו ביידן, ומעודף של דולרים בשוק הישראלי שהיו תוצאה של רכישות אגרות חוב בישראל על ידי משקיעים זרים וכסף רב שנכנס לישראל מהפקת ויצוא הגז הטבעי.
ירידת שער הדולר בעת האחרונה הוזילה במאות שקלים לפחות את נסיעות הישראלים לחו"ל, עם פתיחתו החלקית של נמל התעופה בגן גוריון. רכישות מטבע חוץ על ידי נוסעים ישראלים עדיין נמוכות, עקב ההגבלות על התיירות במדינות רבות. ההערכות הן שלקראת הקיץ יגדל מספר הנוסעים והביקושים למט"ח יגדלו, אך ישפיעו רק בשוליים על שערי המטבעות הזרים.
ירידת שערי הדולר והאירו מול השקל הישראלי גורמת לרווחים מעטים יותר ליצואנים ולתעשיינים, אשר לחצו בימים האחרונים על בנק ישראל לשוב ולהתערב במסחר כדי להעלות את שער הדולר לקרבת שעריו לפני שבועות אחדים, שהיו גבוהים מ-3.30 שקלים.