תזכורת: השפעת הקורונה על הבורסה
(צילום: חגי דקל)


המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ב') במגמה חיובית במדדים המובילים: ת"א 35 טיפס ב-0.6%, ת"א 125 התחזק ב-0.7%. מדד הבנקים עבר לירידות לקראת סוף המסחר וננעל בנפילה של 1.3%, מדד הנפט והגז איבד 2.7% ברקע צניחת מחירי הנפט, מדד הנדל"ן קפץ ב-1.7%.
פתאל זינקה ב-9.4% בפסגת ת"א 35, מליסרון קפצה ב-8.4%, קבוצת דלק סגרה את המדד ואיבדה 4.6%. שופרסל טיפסה ב-0.8% והשלימה תשעה ימי עליות רצופים ברקע הסתערות הצרכנים על הסופרמרקטים. בבנקים - בינלאומי טיפס ב-1.5%, דיסקונט עלה ב-0.4%, לאומי נסוג ב-1%, מזרחי טפחות נחלש ב-2.4% ודיסקונט נפל ב-2.5%. אודיוקודס נסקה ב-25.8% אחרי פרסום הדו"חות והודעה על שיתוף פעולה עם גוגל.
מחר ומחרתיים לא יהיה מסחר בבורסה, בשל יום הזיכרון ויום העצמאות. המסחר ישוב לפעילות רגילה ביום חמישי.
1 צפייה בגלריה
הבורסה לניירות ערך תל אביב
הבורסה לניירות ערך תל אביב
הבורסה לניירות ערך תל אביב
(צילום: שאול גולן)
"לאחר תקופה קצרה יחסית, במהלכה השקל נחלש ביחס לדולר ולסל המטבעות, חזרה מגמת התחזקותו", כך כתב הבוקר קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון. "בשבועיים האחרונים ראינו אותו מתחזק מול הדולר ומטבעות רבים נוספים, והשקל מתקרב בצעדי ענק לשיא כל הזמנים שרשם בתחילת השנה מול הסל, בשער של 78.27. להערכתנו, בטווח הקצר הצמד דולר-שקל צפוי להיסחר בתנודתיות בקורלציה גבוהה למגמה במדדי המניות הגלובליים, יתחזק עם העליות במניות וייחלש במידה וישובו הירידות".
קבוצת דלק עדכנה שהדירקטוריון אימץ את המתווה שעליו הסכימה החברה עם הנושים, שכולל בין היתר גיוס הון של 300 מיליון שקל.
החברה הדואלית אודיוקודס פרסמה דו"חות: הרווח הנקי המתואם עמד ברבעון הראשון על 7.8 מיליון דולר, או 25 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 5.5 מיליון דולר, או 18 סנט למניה ברבעון המקביל.
מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן מוביל שינוי מבני בבנק. אילן בוגנים, ראש חטיבת הדאטה הודיע על פרישתו מהבנק, ויסיים את תפקידו לאחר השלמת פיצול החטיבה שמוביל פרידמן. אגף הדיגיטל יוכפף לחטיבת לאומי טכנולוגיות. אגף ה-CDO יוכפף לראש חטיבת ניהול סיכונים, מערך השיווק שאחראי גם על עולם מסעות הלקוח יוכפף לראש החטיבה העסקית, והבנק הדיגיטלי פפר יוכפף למטה המנכ"ל.
אתמול ננעלה הבורסה עם עליות חדות במדדים: ת"א 35 ות"א 125 קפצו ב-2.8%, מדד הבנקים זינק ב-5%, מדד הנדל"ן התחזק ב-3.8%; פתאל החזקות זינקה ב-10.8% בפסגת ת"א 35, עזריאלי ושיכון ובינוי קפצו ב-8.8%, אלוני חץ התחזקה ב-8.1%, אמות עלתה ב-7.9%, פועלים ב-6.9%, מבנה ודיסקונט רשמו עלייה של 5.9%, מליסרון טיפסה ב-5.7%, מזרחי טפחות ב-5.3%. מניית לאומי התחזקה ב-3.5% וריכזה את המחזור הגבוה בבורסה.
בתוך כך, ראש רשות שוק ההון ד"ר משה ברקת, שוקל להדיח את שלמה אליהו מדירקטוריון חברת מגדל ביטוח. כלכליסט מדווח הבוקר שברקת שוקל סנקציות גם נגד חמישה דירקטורים במגדל אחזקות, שנמצאת בשליטת אליהו (69%) ומחזיקה ב־100% ממגדל ביטוח. אותם דירקטורים חתמו על המכתב שנשלח במוצ"ש לברקת ובו הם התעקשו על הדחת יו״ר מגדל ביטוח ניר גלעד, למרות דרישתו של ברקת לבטל את ההדחה.
פורסם לראשונה: 08:36, 27.04.20