88,300 אזרחים הגיעו עד היום (א') בערב לסניפי הדואר ברחבי הארץ כדי לקבל את מענק "צ'ק לכל אזרח", לאחר שחשבונות הבנק שלהם לא היו מוכרים לביטוח הלאומי. בסך הכל הועברו לסניפי הדואר שמות 350 אלף תושבים שלא אותרו עבורם חשבונות בנק להפקדה ישירה. סך תשלום המענקים ל-350 אלף תושבים הוא כ-271 מיליון שקל.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מהמוסד לביטוח לאומי נמסר הערב, כי כעת נותרו כ-270.5 אלף תושבים שעדיין לא עדכנו את חשבון הבנק שלהם ולא הגיעו אל סניפי הדואר כדי לקבל את המענק. בביטוח הלאומי אמנם נעשים עדיין מאמצים לאתר גם את אלה, אולם נראה שמספר קטן מהם לא יגיעו לקבל את המענקים, בהיותם מנותקים מהסביבה וללא טלפון סלולרי, כמו הומלסים, למשל.
1 צפייה בגלריה
תורים בסניף דואר בבני ברק עקב צמצום שעות הפעילות בימי חלוקת מענק הקורונה
תורים בסניף דואר בבני ברק עקב צמצום שעות הפעילות בימי חלוקת מענק הקורונה
תורים בסניף דואר בבני ברק בימי חלוקת מענק הקורונה
(צילום: עמית הובר)
מתוך 88.3 אלף אזרחים שהגיעו אל הדואר בשבוע האחרון - 56.7 אלף גברים ו-31.5 אלף נשים. קבוצת הגילאים 18-21 היא הקבוצה הגדולה ביותר שהגיעה אל הדואר ואחריה קבוצת גילאי 51-70.
הישובים מהם הגיעו מירב הזכאים לקבל את המענק בדואר הם מודיעין עלית (1,242 אזרחים), נתניה (1,076 אזרחים), טייבה (1,067 אזרחים), עראבה (1,059 אזרחים) ובית שמש (1,028 אזרחים). מדובר בעיקר בישובים מהמגזרים הערבי והחרדי, שלחלקם אין טלפון סלולרי חכם ושלא התעדכנו בזמן בנוגע להעברת פרטי חשבונות הבנק שלהם לביטוח הלאומי, ויש גם מעטים שאין להם כלל חשבון בנק.
הערים בהן יש את מירב התושבים שעדיין לא לקחו את "המענק לכל אזרח" הן ירושלים, בני ברק, נצרת, רהט ותל אביב-יפו.
תזכורת: תורים בסניף דואר בבני ברק עקב צמצום שעות הפעילות של הדואר בימי חלוקת מענקי הקורונה
(צילום: עמית הובר)

הנהלת הביטוח הלאומי החליטה, בשל הרצון להקל ככל שניתן והנסיבות הייחודיות של המענק החד פעמי, והכוונה להשלים את ביצוע הפרויקט בטווח זמן קצר, לאפשר גם להורים לקבל את המענק בהגעה אל סניפי בנק הדואר עם ייפוי כוח מטעם הבן או הבת, תעודת זהות של ההורה, יחד עם ספח תעודת הזהות ששם הילדים מופיע בו וגם מספר הזהות שלהם. הכוונה היא לסייע בעיקר לחיילים ולתלמידים מעל גיל 18, שקשה להם להגיע בשעות הפתיחה לסניפי הדואר ושאין להם חשבון בנק.
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, אמר היום כי "הביטוח הלאומי מנסה להפוך כל אבן על מנת להעביר את המענק לכל התושבים הזכאים לו. כפי שאני טוען לאורך כל תקופת משבר הקורונה, השירות הציבורי נמדד ביכולת שלו לסייע ולפשט תהליכים עבור אזרחי ישראל ויש הכרח ביצירתיות ובחשיבה מחוץ לקופסה. כשנוכחנו לדעת כי ישנם צעירים רבים ואוכלוסיות שאין להן חשבונות בנק, אפשרנו את המהלך של לקיחת המענק במזומן על ידי ההורים. אנו במעקב יום-יומי, יחד עם בנק הדואר, על ביצוע הפרויקט על מנת לוודא כי המענק לתושבי המדינה יינתן לכלל הזכאים".