צפו בריאיון עם מנכ"ל הביטוח הלאומי באולפן ynet
(אורי דוידוביץ)

היום (ג'), ערב חג שני של פסח, יקבלו כ-85 אלף מקבלי קצבאות נכות את המענק המיוחד בסך 500 שקלים. בין הזכאים למענק - מקבלי קצבאות נכות כללית, שירותים מיוחדים (שר"מ), ילד נכה, ניידות ועוד.
המוסד לביטוח לאומי הודיע כי יפקיד מחרתיים (חמישי) לחשבונות הבנק של האזרחים הוותיקים את המענק המיוחד לפסח בסכום של 500 שקל. סך התשלומים הכולל לאזרחים הוותיקים יעמוד על יותר מ-620 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
בין הזכאים למענק - מקבלי קצבאות נכות כללית, שירותים מיוחדים (שר"מ), ילד נכה, ניידות ועוד
בין הזכאים למענק - מקבלי קצבאות נכות כללית, שירותים מיוחדים (שר"מ), ילד נכה, ניידות ועוד
בין הזכאים למענק - מקבלי קצבאות נכות כללית, שירותים מיוחדים (שר"מ), ילד נכה, ניידות ועוד
(shutterstock)
כמו כן, כ-39 אלף זכאי קצבאות נכות נוספים יקבלו מחרתיים את המענק בסך 500 שקל, בסכום כולל של יותר מ-19 מיליון שקל. שקלים. יתר 121 אלף מקבלי קצבאות הנכות יקבלו את המענק בימים הקרובים, לאחר שמערכות המחשוב ישלימו את תהליכי זיהוי הזכאים ופרטיהם. זאת לאחר שבשיחה שקיים מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, עם הארגונים המייציגים של הנכים, הוחלט לא להמתין לסיום תהליך הזיהוי של כלל הזכאים, אלא להעביר את המענקים ב-3-4 פעימות.
המענק לאזרחים הוותיקים ישולם למי שהגיעו לגיל פרישה, נשים מגיל 62 וגברים מגיל 67, ומקבלים עבור חודש מרץ או אפריל לפחות אחת מהקצבאות הבאות - קצבת אזרח ותיק, קצבת שאירים (מעל גיל פרישה) וקצבת תלויים בנפגעי עבודה.
תוספת למענק בסך 450 שקלים תשולם לאזרחים ותיקים שבנוסף מקבלים לפחות אחת מהקצבאות הבאות - השלמת הכנסה, סיעוד ושירותים מיוחדים. כלומר, אזרחים אלה יקבלו מענק בסך 950 שקלים.
בני זוג שמקבלים קצבת השלמת הכנסה, סיעוד או שירותים מיוחדים זכאים לתוספת אחת בסך 450 שקלים. במקרים אלה ישולם מחרתיים המענק בסך 500 שקלים לכל אחד מבני הזוג, אך התוספת תשולם בהמשך החודש.
כמו כן, הביטוח הלאומי צפוי להעביר למשרד הביטחון את רשימת כלל הזכאים למענק בקרב כ-2,000 נפגעי פעולות איבה וכ-29 אלף נכי צה"ל, שיופקדו על ידי משרד הביטחון לחשבונות הזכאים.
מהביטוח הלאומי נמסר כי תהליך העברת המענקים הוא מורכב, ודורש שליפות מדויקות של הזכאים מתוך כלל האזרחים, זיהוי פרטים ו"הרצה על יבש" בטרם העברת מיליארדי שקלים לחשבונות הבנקים.
שפיגלר אמר כי "אנו מזדהים עם המצוקות שאיתן מתמודדים אזרחי ישראל בעת הזו ופועלים לילות כימים כדי להעביר את כלל הזכאויות בהקדם. מדובר בהעברה של מיליארדי שקלים לאזרחים ולא נפסיק לטפל בנושא עד שאחרון הזכאים יקבל את כספו".
פורסם לראשונה: 17:59, 13.04.20