משבר התעופה: לאחר מחאת עובדי ארקיע, שהגיעה בשבוע שעבר לשיאה כאשר עשרות עובדים יצאו להפגין בהרצליה נגד יו"ר החברה, אבי חורמרו, הודיעו הבוקר (א') בעלי השליטה בחברת התעופה הישראלית שיזרימו 25 מיליון שקל באופן מיידי. בנוסף, כך הודיעו הבעלים, הם ייקחו הלוואה בערבות מדינה בגובה 130 מיליון שקלים במטרה לסייע לחברת התעופה לחזור לפעילות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
למעשה, חברת התעופה ארקיע הפסיקה את פעילותה כבר בתחילת המשבר בחודש מרץ, בעוד חברות התעופה האחרות, כדוגמת אל על וישראייר, המשיכו בפעילות, בעיקר להטסת מטען וחילוץ ישראלים שנתקעו בחו"ל.
בהודעת חברת ג'ורדאש ישראל, קבוצת השליטה של האחים ג'ו, רפי ואבי נקש בישראל, נמסר כי הוחלט להזרים לחברת ארקיע עשרות מיליוני שקלים ולחתום בימים הקרובים על הלוואה של כ-130 מיליון ש"ח לטובת החברה מבנק הפועלים ומבנק דיסקונט.
יו"ר ארקיע, אבי חורמרו, המנהל את עסקי קבוצת נקש בישראל, אמר כי "על מנת להחיות ולהפעיל מחדש את ארקיע הוחלט לקבל את ההלוואה בערבות המדינה ולהזרים סכומים של עשרות מיליוני שקלים נוספים לחברה, וזאת בהמשך להשקעה של 70 מיליון שקל על ידי האחים נקש בשנה שעברה.
"חשוב להוסיף, שהאחים נקש מעולם לא משכו דיבידנד מחברת ארקיע על אף שהיו זכאים לכך. אנו עושים ככל שניתן כדי להציל את החברה מתוך דאגה לכ-550 משפחות העובדים המסורים ובני משפחותיהם, וזאת למרות המשבר הכלכלי הקשה שתקף אותנו בשל מגפת הקורונה. בשלב הראשון, החברה תחזור להפעיל טיסות בקו בן גוריון-אילת, ולאחר מכן תפעיל טיסות למדינות ה'ירוקות' כדוגמת יוון וקפריסין", מוסיף חורמרו.
יו"ר הוועד: "שבענו מהבטחות"
עליזה בלאיש, יו"ר ועד עובדי ארקיע, אמרה לאחר ההודעה כי "שבענו מהבטחות ומהצהרות שניתנו ללא כיסוי. מבחינתנו, לא השתנה דבר. עד שלא נראה שהכסף הוזרם לחשבון הבנק של החברה ונראה את המטוס הראשון בשמיים, נמשיך להפגין ולמחות".
בהפגנה, שהתקיימה בשבוע שעבר בהרצליה, הפגינו העובדים נגד בעלי החברה, האחים נקש, שלטענתם מייבשים את החברה ולא מזרימים לה כספים בכדי לחלץ אותה מהמצב בו היא נמצאת. עובדי החברה, מלווים בנציגי ההסתדרות, נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "נלחמים על הבית", "נקש המדינה משלמת - ואתה בורח?", ו"נקש - ציונות עד הכיס". לטענת העובדים, הנהלת החברה, בעקבות החלטת הבעלים, לא מוציאה טיסות כלל למרות שהיא יכולה לחזור לפעילות מצומצמת לפחות בקו לאילת, דבר שיספק פרנסה לחלק מהעובדים.