רשת הביגוד גאפ הגיבה כבר בתחילת המשבר לאתגר שהציב בפניה הנגיף, עם ההחלטה למכור מסכות פנים - אופנתיות כמובן. נכון, התוצאות הרבעוניות היו פחות טובות מאלה של הרבעון המקביל אשתקד, אך גאפ הוכיחה עמידות לא מבוטלת ברבעון שבחלקו נאלצו חנויות הביגוד ברובן לנעול את שעריהן. מניית גאפ זינקה במסחר המאוחר אמש (ה') ב-4% עקב תוצאות הרבעון הפיסקאלי השני שהסתיים ב-1 לאוגוסט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה הכניסה סכום של 130 מיליון דולר ברבעון ממכירת מסכות (כולל דרך המותגים שהיא מפעילה כמו Banana Republic) שנמכרו גם לבתי עסק אחרים וגם בחנויותיה שלה. יחד עם זאת, ההכנסות הכוללות של גאפ צנחו ב-18% ל-3.28 מיליארד דולר מארבעה מיליארד דולר ברבעון המקביל. הצפי עמד על הכנסות קטנות יותר של 2.91 מיליארד דולר.
החברה אף רשמה הפסד נקי של 62 מיליון דולר, או 17 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 168 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד היה קטן משמעותית מהתחזיות שעמדו על הפסד גדול בהרבה של 44 סנט למניה.
המכירות באונליין אמנם נסקו ב-95%, אך התקזזו ואף יותר בגלל שהמכירות בחנויות עצמן צללו ב-48%, כמובן על רקע סגירת העסקים בחלק מהרבעון בשל התפשטות הקורונה. המכירות אונליין של גאפ מהוות 50% מהמכירות הכוללות שלה.
במותג Old Navy, שנחשב טרם המגפה לאחד המותגים המוצלחים של גאפ, נרשמה ירידה של 5% במכירות הכוללות, למרות ניתור של 136% באונליין. בחנויות עצמן נרשמה ירידה של 36% במכירות. ב-Banana Republic המצב גרוע יותר - עם צלילה של 52% במכירות הכוללות, זינוק של 26% באונליין והתרסקות של 71% בחנויות עצמן.
נקודת האור: המותג Athleta רשם עלייה של 6%, היחיד מכל המותגים של גאפ עם עלייה בהכנסות. המכירות באונליין צמחו ב-74%, בעוד בחנויות עצמן ירדו ב-45%.
המכירות בחנויות הזהות של גאפ (שכוללות גם את החנויות אונליין, וקיימות מעל לשנה) קפצו ב-13%, כך מסרה החברה. הקפיצה בחנויות הזהות לא כוללת את התקופה בה היו החנויות סגורות בשל המגפה. בנוסף, הודיעה גאפ כי ברבעון הצטרפו 3.5 מיליון לקוחות באונליין.