תזכורת: ישראל כץ בתחילת משבר הקורונה באולפן ynet
(צילום: ירון ברנר, משי בן עמי)

שר האוצר הנכנס, ישראל כץ, החליט עם כניסתו לתפקיד להפחית 10% משכרו. השכר החודשי ברוטו של שר הוא 50,673 שקל, ולכן מדובר בקיצוץ שכר של 5,067 שקל בחודש.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"אני נכנס לתפקידי כשר האוצר בחרדת קודש", אמר כץ בטקס חילופי השרים שהתקיים היום (ב'). "מדינת ישראל מתמודדת עם ההשלכות של משבר הקורונה, כאשר המרכזי שבהם הוא המשבר הכלכלי.
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
שר האוצר הנכנס ישראל כץ
(צילום: אבי מועלם)
"לאות הזדהות עם המצב במשק, שבו אזרחים רבים נמצאים ללא עבודה ופרנסה ובעלי עסקים רבים קורסים תחת המצב הכלכלי שנוצר בעקבות המשבר, החלטתי לקצץ 10% מהמשכורת החודשית שלי כשר האוצר. בשעה קשה זו, עלינו להוות דוגמא אישית כנבחרי ציבור. הנחתי את הנוגעים בדבר לפעול למימוש ההחלטה".
יצוין כי לצורך ביצוע קיצוץ השכר נדרשת החלטה של ועדת הכספים של הכנסת. ההרכב הנוכחי של הוועדה הזמנית לא מכונס לפי שעה, לאור הקמתה של הממשלה אתמול. בשבוע הבא יבחרו חברי הכנסת את ח"כ משה גפני כיו"ר הוועדה וחלק מחבריה שהפכו לשרים יוחלפו על ידי ח"כים אחרים.
היום גם החל סבב חילופי המנכ"לים במשרדי הממשלה. כפי שנחשף אתמול בכלכליסט, דוד לפלר ימונה כמנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה. לפלר שימש כמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה בשנים 2015-2013 בכהונתו של עמיר פרץ כשר להגנת הסביבה. לפלר היה מנכ"ל משרד המדע התרבות והספורט בתקופת כהונתו של מתן וילנאי כשר.