התרסקות מחיר חבית הנפט שנרשמת מאז שבוע שעבר צפויה להתגלגל גם לכיסם של בעלי המכוניות: על פי הערכות ראשוניות, התמחור הנוכחי של מחיר החבית מסוג ברנט, שנע סביב 30 דולר, זאת לעומת כ-60 דולר לפני כחודש, עשוי להוביל לירידה של 70-80 אגורות במחיר ליטר בנזין (אוקטן 95, בשירות עצמי) כבר בתחילת אפריל - 5.2 שקל לליטר, זאת לעומת 5.92 שקל לליטר כיום.
בשלב זה מדובר בהערכות ראשוניות בלבד, ומחיר הבנזין הסופי יקבע רק בעוד כשבועיים, אולם מלחמות האנרגיה בין רוסיה לסעודיה על קצב הפקת הנפט, כמו גם הקריסה בתעשייה הסינית והשבתת שירותי הטיסה בין מדינות שונות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה מורידות דרמטית את הביקוש לדלקים שונים.
פרט לחברות האנרגיה הגדולות, שמאבדות עשרות אחוזים מערכן, מי שעוד יפגע מצניחת מחירי הבנזין הם משווקי הדלק ומשרד האוצר. מבדיקת כלכליסט עולה שהביקוש לבנזין וסולר צנח מתחילת השבוע בכ-20%, פועל יוצא של ההגבלות שהוטלו על ידי המדינה עם סגירת אזורי הבילוי ומניעת התקהלות של יותר מ-10 אנשים. חברות הדלק פיצו במעט על הירידה בביקוש לבנזין וסולר במכירות שהלכו וגדלו בעיקר בחנויות הנוחות, אולם ביממה האחרונה גם המגמה הזו נרגעה, וחלק מתחנות הדלק נותרו ללא תנועת לקוחות יוצאת דופן.
לגבי משרד האוצר - שם צפויים לסבול מירידה בהכנסות לאחר שהירידה בביקוש לדלק ובנזין צמצמה את היקף המכירות הכללי. דבר זה מונע מהקופה הציבורית הכנסות של מס ישיר על הדלקים (בלו). אלו הסתכמו בשנה החולפת בכ-20 מיליארד שקל לכלל המשק. במקביל תירשם ירידה בהכנסות ממיסוי ממע"מ שמוטל על מחירי הבנזין, זאת בשל ירידת מחיר הדלק שצפויה כאמור בתחילת אפריל.