שר האוצר חתם הערב (שני) על מבחן התמיכה לעמותות, שבמסגרתו יוקצה סיוע ייעודי בסך 100 מיליון שקלים למוסדות ציבור שמחזור ההכנסות שלהם נפגע לפחות ב-25%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מבחן התמיכה לעמותות נועד לאפשר למוסדות ציבור שהכנסותיהם נפגעו עקב משבר הקורונה, אך לא זכו עד כה לתמיכה במסגרת אפיקי הסיוע השונים, לקבל סיוע כלכלי מהממשלה.
2 צפייה בגלריה
שר האוצר, ישראל כץ
שר האוצר, ישראל כץ
שר האוצר, ישראל כץ
(צילום: אבי מועלם)
בעקבות השלכותיו הכלכליות של משבר הקורונה, מספר רב של מוסדות ציבור שהם "עמותות" נכנסו לקשיים ועל כן נדרשות לקבל סיוע ייעודי.
במסגרת המבחן תוענק תמיכה לעמותות שיציגו ירידה של לפחות 25% במחזור ההכנסות שלהם ויעמדו בתנאי הסף הקבועים במבחן, כאשר חישוב התמיכה יעשה על פי שיעור הירידה במחזור ההכנסות.
מבחן התמיכה הייעודי קודם בהתאם לסעיף 31 לחוק התוכנית לסיוע כלכלי, "נגיף הקורונה החדש" בהוראת שעה וגובש במשרד האוצר לאחר שמיעת הערות של חברי ועדת הכספים של הכנסת.
כזכור, במסגרת התוכנית נקבע גם כי עסקים ימשיכו להיות זכאים למענק הסיוע בעד השתתפות בהוצאות קבועות הדרושות להפעלת עסקיהם בתקופת הקורונה, בגין ירידה של 25% ומעלה במחזור העסקים - ולא 40% כפי שהיה ברוב חודשי שנת 2020 - גם בחודשים ינואר ופברואר 2021. בנוסף, נקבע פיצוי חד-פעמי לעסקים שסובלים מפגיעה ממושכת בגין המשבר.
2 צפייה בגלריה
עסקים סגורים בירושלים
עסקים סגורים בירושלים
עסקים סגורים בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
כמו כן, קובע החוק מענק חד-פעמי חדש אשר יינתן לעוסקים שספגו במהלך המשבר פגיעה ממושכת. לעוסק שמחזור עסקאותיו עד 300 אלף שקל נקבע כי הפיצוי יוענק בהתאם לגובה הפגיעה בירידת מחזורו (בדומה למתווה הפיצוי בגין הוצאות קבועות):
  • על ירידה במחזור של 25%-40% - יקבל העוסק 3,000 שקל.
  • על ירידה של 40%-60% - יקבל בעל העסק 5,000 שקל.
  • על ירידה של 60% ומעלה - יקבל העוסק 9,000 שקל.
לעוסק עם מחזור עסקאות של מעל 300 אלף שקל, נקבע כי הפיצוי יהיה מחצית מסכום כל המענקים בגין הוצאות קבועות שקיבל, בתנאי שסכום זה לא יפחת מ-9,000 שקל ולא יעלה על 50 אלף שקל.