ג'ף בזוס, מייסד אמזון, יפרוש מתפקיד המנכ"ל ברבעון השלישי, ויוחלף על ידי אנדי ג'סי - מנכ"ל חטיבת המחשוב ושירותי הענן של החברה (AWS), כך הודיעה הערב ענקית הקניות המקוונות, במסגרת הדוחות שפרסמה לרבעון הרביעי. בזוס יעבור לשמש כיו"ר החברה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אמזון נהפכה לאחת הנהנות המרכזיות ממגפת הקורונה, שהובילה לסגירת חנויות פיזיות רבות - וניפצה את התחזיות. הרווח הנקי של החברה עמד ברבעון על 14.09 דולר למניה, לעומת תחזיות האנליסטים ל-7.23 דולרים למניה; ההכנסות הסתכמו ב-125.6 מיליארד דולר - מעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 119.7 מיליארד דולר. זהו הרבעון הראשון שבו הכנסות אמזון חצו את הרף של 100 מיליארד דולר - בדומה לאפל. מניית אמזון מאבדת 0.4% במסחר המאוחר.
2 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס, מייסד אמזון, יפרוש מתפקיד המנכ"ל ברבעון השלישי
(עיבוד תמונה. צילום: AP, רויטרס)
תוצאות הרבעון הרביעי של אמזון כוללות הפעם גם את יום המכירות המיוחד פריים דיי, שלרוב חל ביולי אך בעקבות הקורונה התקיים באוקטובר. כמו כן, החברה ציינה בדצמבר כי עונת הסיילים של חג ההודיה - כולל בלאק פריידי וסייבר מאנדיי - קבעה שיאים היסטוריים. על רקע זה הציגה אמזון קצב צמיחה מואץ של 42% לעומת הרבעון המקביל, והרווח התפעולי כמעט והוכפל ל-6.9 מיליארד דולר.
אמזון נהנית מרוח גבית אדירה על רקע הסגרים והודיעה אתמול כי כדי למנוע הידבקות, היא עורכת בכל שעה בדיקות קורונה ל-700 עובדים. אמזון ציינה כי על רקע המגפה חוסר הוודאות עדיין גבוה, אך סיפקה תחזית שמרמזת על כך שהרבעון הראשון יהיה מתון יותר בקצב הצמיחה לעומת הקודם. ההכנסות צפויות לנוע בין 100 ל-106 מיליארד דולר, קצב צמיחה של 33%-40% לעומת הרבעון הראשון של 2020.
תחזית הרווח התפעולי עדיין בטווח רחב של 3 עד 6.5 מיליארד דולר, זאת לעומת 4 מיליארד דולר ברבעון המקביל. תחזית זו כוללת הוצאות חריגות של 2 מיליארד דולר לצרכי התאמות והיערכות לתפקוד תחת קורונה.

אלפבית עקפה התחזיות לרבעון: ההכנסות זינקו ב-23%

בתוך כך, גם אלפבית, החברה האם של גוגל, פרסמה הערב לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2020 - ועקפה את תחזיות האנליסטים. המניה עולה ב-6% במסחר המאוחר.
הכנסות אלפבית ברבעון עמדו על 56.9 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-52.67 מיליארד דולר. מדובר בהכנסות שיא לרבעון בעבור החברה, שמהוות עלייה של 23% לעומת הרבעון המקביל ב-2019. הרווח הנקי זינק ב-43% ל-15.23 מיליארד דולר.
בסך הכל ב-2020 רשמה גוגל הכנסות של 182.53 מיליארד דולר - עלייה של 13% לעומת 2019. הרווח הנקי למניה עמד על 22.3 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 15.9 דולר למניה.
כמעט כל הכנסות אלפבית ברבעון הרביעי, 52.87 מיליארד דולר, הגיעו משירותי גוגל (דוגמת מנוע החיפוש, גוגל מפות, ואנדרואיד), עלייה של 22% לעומת 2019. הכנסות פעילות הענן של גוגל צמחו ב-47%, בין השאר על רקע הביקוש המוגבר לשירותי ענן בזמן מגפת הקורונה, והגיעו ל-3.83 מיליארד דולר. הפעילות שמוגדרת כ"הימורים אחרים" - חברות הבת האחרות של אלפבית דוגמת מפתחת הרכב האוטונומי וויימו - המשיכו להיות זניחות וספקו הכנסות של 196 מיליון דולר בלבד, עלייה של כ-14%.
2 צפייה בגלריה
תמונתו של סונדאר פיצ'אי
תמונתו של סונדאר פיצ'אי
מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי: "עסקים מחפשים עתיד דיגיטלי"
(צילום: EPA)
מבין שירותי גוגל, מרבית ההכנסות, 46.2 מיליארד דולר (22% צמיחה), הגיעו מפרסומות. בהקשר זה, בולטות במיוחד ההכנסות מהצגת פרסומות ביוטיוב, שזינקו ב-46% והגיעו ל-6.89 מיליארד דולר.
"התוצאות החזקות שלנו ברבעון הזה משקפות את הסיוע שנותנים המוצרים והשירותים שלנו לאנשים ולעסקים, וכן את ההאצה במעבר לשירותים מקוונים ולענן", אמר מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, בהודעה לעיתונות. "גוגל מצליחה לסייע ללקווחות ולשותפים להצליח, ואנחנו רואים הזדמנויות משמעותיות ליצור שותפיות בעלות משמעות כשעסקים מחפשים עתיד דיגיטלי".