אחרי האמירויות מגיע תורה של בחריין לחתום על הסכמים היסטוריים עם שני הבנקים הגדולים בישראל - בנק לאומי ובנק הפועלים. בחריין משמשת כציר מרכזי בעסקאות במפרץ הפרסי ובאמצעות הבנקים בה ניתן יהיה לאנשי עסקים ולגורמים ממשלתיים לנווט העברות כספים למדינות נוספות, כמו עומאן, קטאר וכמובן האמירויות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שני הבנקים הישראלים הגדולים חתמו ממש במקביל על ההסכמים. הבנק המוביל בבחריין National Bank of Bahrain ובנק הפועלים חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בין שני הבנקים. על המזכר חתמו מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר, ומנכ"ל קבוצת NBB, ז׳אן-כריסטוף דוראנד, בהמשך למשלחת העסקית הישראלית הראשונה וההיסטורית שהוביל מנכ"ל בנק הפועלים ביחד עם יו"ר מכון היצוא לבחריין בחודש נובמבר האחרון.
2 צפייה בגלריה
מנכ״ל בנק הפועלים, דב קוטלר ומנכ"ל בנק NBB, מר ז’אן כריסטוף דוראנד
מנכ״ל בנק הפועלים, דב קוטלר ומנכ"ל בנק NBB, מר ז’אן כריסטוף דוראנד
מנכ״ל בנק הפועלים, דב קוטלר ומנכ"ל בנק NBB, מר ז’אן כריסטוף דוראנד
המזכר מהווה צעד היסטורי, במסגרתו הבנקים יעמיקו את שיתוף הפעולה ביניהם ויאפשרו ללקוחותיהם לבצע עסקאות ופעולות בנקאיות בבחריין ובישראל, במסגרת הידוק היחסים הכלכליים והפיננסיים בין המדינות בחודשים האחרונים, המתאפשר הודות לפעילות של משרד החוץ בהובלת ראש הנציגות הישראלית בבחריין, איתי טגנר.
‏National Bank of Bahrain התאגד בשנת 1957 כבנק העצמאי הראשון בממלכה והוא מתמחה במתן שירותים בנקאיים בתחום הקמעונאי, עסקי, משכנתאות, ביטוח ועוד. לבנק פריסת הסניפים הגדולה ביותר בבחריין והוא מפעיל גם סניפים באבו-דאבי ובערב הסעודית. הבנק נמצא בבעלות ממשלתית. נכון לספטמבר 2020, היקף הנכסים של הבנק עומד על כ-11.2 מיליארד דולר. הבנק וחברת הבת שלו Bahrain Islamic Bank מהווים שחקנים משמעותיים בכלכלה הבחריינית.
דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים ציין כי מזכר ההבנות הינו הישג משמעותי המאפשר ללקוחות הבנק לפעול במישרין בבחריין ובמדינות נוספות. "ההסכם שנחתם עם הבנק המוביל בבחריין מהווה צעד חשוב בשיתוף הפעולה בין הבנקים ובפיתוח היחסים הכלכליים בין המדינות".
2 צפייה בגלריה
יו"ר לאומי, סאמר חאג' יחיא
יו"ר לאומי, סאמר חאג' יחיא
יו"ר דירקטוריון לאומי, ד"ר סאמר חאג' יחיא
(צילום: סטודיו סרור)
גם בבנק לאומי ממשיכים לקצור את הפירות העסקיים של הסכם השלום. לאומי חתם אף הוא על מזכר הבנות עם National Bank of Bahrain.
בנק לאומי לישראל הודיע היום על חתימת הסכם מזכר הבנות עם הבנק הוותיק ואחד המובילים בבחריין - "בנק לאומי לבחריין". החתימה באה בהמשך להסכמי שת"פ נוספים שלאומי חתם עליהם לאחרונה עם בנקים מובילים באיחוד האמירויות. הסכם זה מניח את התשתית שתאפשר ליישם, הלכה למעשה, יחסים כלכליים בין ישראל לבין בחריין, זאת בעקבות הסכם השלום ההיסטורי שנחתם לאחרונה בין שתי המדינות.
על מזכר ההבנות חתם בשם בנק לאומי המנכ"ל חנן פרידמן.
יו"ר דירקטוריון לאומי, ד"ר סאמר חאג' יחיא, אמר היום כי "ההסכם מהווה בשורה חשובה למשק ולציבור בישראל ונועד בראש ובראשונה לתרום לבניית היסודות עליהם יצמחו שיתופי פעולה רחבי היקף בין המגזרים העסקיים בישראל ובבחריין".