צפו: מנהל רשות המיסים עונה על שאלות העצמאים באולפן ynet
(צילום: חגי דקל)

אחרי ביקורת עזה מצד לשכת יועצי המס ולשכת רואי החשבון, הודיעה היום (ה') רשות המיסים כי גם בפעימה השלישית של המענקים, זו שמפצה על בסיס ההוצאות הקבועות של העסקים ויכולה להגיע עד 400 אלף שקל (ונפתחה מוקדם יותר השבוע) - תינתן התחשבות בעסקים שמקבלים תשלום בשיטה של שוטף פלוס.
אותם עסקים מקבלים תשלום לעיתים רבות גם פעם בחודשיים. בפעימה השלישית נקבע כי חישוב הירידה במחזור העסקים ייעשה בהשוואה שבין מרץ ואפריל 2020, אז היו בתוקף צעדי הסגר השונים של הממשלה, למרץ ואפריל אשתקד.
1 צפייה בגלריה
רשות המיסים בתל אביב
רשות המיסים בתל אביב
רשות המיסים בתל אביב
(ארכיון)
אלא שבפועל, עסקים רבים כן קיבלו תשלום בשני החודשים הללו עבור שירותים שניתנו בינואר ופברואר, אך הירידה במחזור ההכנסות תקבל ביטוי באפריל ובמאי.
כעת הודיעה הרשות כי תאפשר להשוות בין הממוצע של מחזור העסקים. אולם זה יתאפשר רק עבור עסקים שנפגעו מעל לרמה של 60%. ברשות אומרים כי עסקים עם היקף פגיעה גדול יותר בלאו הכי יקבל ביטוי גם בבחינת שני החודשים בלבד.
אולם, מאחר והמענקים נקבעו במסגרת החלטת ממשלה, יש צורך לתקן את אותה החלטה כדי שהשינוי ייכנס לתוקף. ככל הנראה לא תהיה כל התנגדות בממשלה לתיקון המדובר.

רשות המיסים דוחה בשבוע את תשלום המע"מ עבור מרץ ואפריל

לאחר שתי דחיות שניתנו לעסקים קטנים עם מחזור של עד 1.5 מיליון שקל עבור תשלום המע"מ על חודשים ינואר ופברואר שאמורים להיות משולמים ב-18 במאי, הודיעה היום רשות המיסים כי תשלום המע"מ עבור מרץ ואפריל שהיה אמור להיות מבוצע באותו היום יידחה - ל-25 במאי. הרשות מסרה כי הדחייה תתבצע בעקבות שיח עם יועצי המס ועם לה"ב (לשכת ארגוני העצמאים בישראל).
המהלך נועד להקל על המייצגים שאמורים להגיש את הדו"חות בסמוך להגשת דו"חות ניכוי מס ההכנסה וכן להקל במעט על עסקים שבמסגרת אותה דחייה גם יוכלו לקבל את המענקים במסגרת הפעימה השנייה והשלישית שמחולקים בימים אלו. הדחייה ניתנה גם לעסקים המדווחים פעם בחודש ואמורים לשלם מע"מ גם כן ב-18 במאי.
עוד הודיעה רשות המיסים כי היום נפתחה באתר הרשות אפשרות להגיש בקשות לקבלת הפעימה הראשונה והשנייה של מענק הסיוע למשפחתונים, שטרם קיבלו מענק בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. לפי הרשות, לאחר מילוי הטופס, המענק יופקד תוך מספר ימים בחשבון הבנק.