הבורסה שינתה כיוון לקראת הפיניש וננעלה בעיקר בעליות: מדד ת"א 35 טיפס ב-0.4%, ת"א 125 ללא שינוי מהותי מהפתיחה. במוקד היום מניות הבנקים והנדל"ן שנצבעו באדום - לאומי ופועלים מחקו 2.9% ו-2.6% בהתאמה, מדד הבנקים נחלש ב-1.7%. בנדל"ן: דמרי איבדה 6.8%, חשד כי תיאמה מכרז של מחיר למשתכן. גזית גלוב נסוגה ב-4%, מנכ"ל החברה, ירון אשל, הודיע על עזיבתו לאחר 15 שנים בתפקיד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מיט-טק המריאה ב-22.3%, חברת הדפסת הבשר נערכת לרישום בנאסד"ק - המניה נוסקת ביותר מ-200% מתחילת השנה.
1 צפייה בגלריה
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
(צילום: shutterstock)
טבע חזרה למקום הראשון בת"א בשווי שוק. המנייה נסחרה בשווי שוק של 46.76 מיליאדר שקל - אתמול חזרה המניה למקום הראשון בבורסה בשווי שוק, לאחר שעקפה את חברת הטעמים איי.אפ.אפ שמיזגה לתוכה את פרוטרום. איי.אפ.אפ נסחרת בשווי של 45.96 מיליארד שקל. מניית טבע בניו יורק טיפסה ב-69% בשלושת החודשים האחרונים, ב-29% מתחילת השנה וב-53% ב-12 החודשים האחרונים.
לאחר 9 ימי ירידות, בזן זינקה ב-5.5%, בעקבות הסכמה עם הבנקים להקלות בתנאי ההלוואות - לא תחלק השנה דיבידנד ללא אישור הבנקים.
קבוצת קסטרו-הודיס מבקשת לקצר בשנה את כהונת גבי רוטר כיו"ר: בחברה אומרים כי מדובר בהחלטה טכנית - האסיפה הכללית של בעלי המניות תתכנס בעוד יומיים לאשר את הקיצור משלוש שנים לשנתיים. בשבוע שעבר החברה ביקשה לקצר גם את שירותי הניהול של אתי רוטר משלוש שנים לשנתיים - משמשת כיום כדירקטורית. בני הזוג רוטר, ששימשו במשותף בתפקיד המנכ"ל, פינו את הבמה בחודש שעבר לבנם רון.

מיט-טק בדרך לנאסד"ק

החברה העוסקת בהדפסת בשר (הדפסת רקמה המורכבת ממספר תאים) באמצעות מדפסת תלת מימד שפיתחה, מודיעה היום כי החלה בצעדים הנדרשים להנפקה בניו יורק. "לאור התעניינות גוברת ופניות של בנקאי השקעות אמריקאים, וכחלק מאסטרטגית החברה לחשיפת פעילות החברה לשוק הבינלאומי, החלה החברה בביצוע פעולות להכנת התשתית המשפטית והמסחרית לשם רישום מניותיה של החברה בבורסת הנאסד"ק שבארה"ב".
הכוונה של מיט-טק היא להמשיך להיסחר בת"א, כך שהיא תהפוך לחברה דואלית. "רישום המניות בנאסד"ק, שהינה בורסה מובילה וזאת במקביל למסחר בבורסה בישראל, עשוי לאפשר לחברה להרחיב את גיוון אפשרויותיה הפיננסיות, לרבות הרחבת האפשרות לקידום מהלכים של מיזוגים ורכישות שהינם חלק מאסטרטגית החברה לקידום פעילותה", נאמר בהודעה.

העסקה של מגוריט

מגוריט נכנסת לעסקה חדשה בסמוך לאחד מהאזורים השוקקים בירושלים. חברת הריט למגורים רכשה 80 דירות מגורים בפרויקט הנמצא בשלב בנייה ראשוני, סמוך לשוק מחנה יהודה, אותו מובילה קבוצת בסר במסגרת קבוצת רכישה (כאן בתמונה הדמיית הפרויקט). התמורה בעסקה תעמוד על 203.35 מיליון שקל.
במקביל, מגוריט חתמה על הסכם הקצאת מניות למוכרים, שיקבלו לידיהם 5,422,667 מניות בתמורה ל-40.67 מיליון שקל - לפי שווי של 7.5 שקל למניה בהקצאה (מחיר השוק של מגוריט בפתיחה הבוקר – 5.05 שקלים). לאחר ההקצאה יהפכו המוכרים לבעלי עניין במגוריט.
פורסם לראשונה: 10:22, 22.06.20