1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

בית המשפט לתעבורה במחוז מרכז קיבל לאחרונה הסדר טיעון שבמסגרתו נקבע שרוכב אופניים חשמליים שנתפס שיכור לא יירצה מאסר חרף 27 הרשעות תעבורה קודמות. השופט ארז נוריאלי אישר את העונש, שכלל ארבע שנות פסילת רישיון, קנס של 1,500 שקל בחמישה תשלומים, צו מבחן לשנה וכמה חודשי פסילה ומאסר על תנאי.
לפי כתב האישום שהוגש לפני כשנתיים, משטרת התנועה תפסה אותו רוכב על אופניים חשמליים בכביש 412 לכיוון צפון כשהוא מרכיב נוסעת. בבדיקת נשיפה שנערכה לו נמצאו 864 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף.
בתחילה יוצג הנאשם על-ידי עו"ד מהסניגוריה הציבורית והוא הודה בעבירה של נהיגה בשכרות, כשכוונת התביעה המשטרתית הייתה לדרוש מאסר בפועל בשל עבר תעבורתי כבד.
כמה חודשים לאחר מכן החליף הנאשם ייצוג, והסנגורית החדשה עו"ד חלי יוסף ביקשה לפסול את ההודאה בטענה שהנאשם לא הבין את משמעותה והיו כשלים מהותיים בתיק. השופט נוריאלי דחה את הבקשה אך הסכים לפנים משורת הדין לשלוח את הצדדים להליך גישור מהיר.


בתום הליך הגישור גובש הסדר טיעון שבמסגרתו ויתרה התביעה על רכיב המאסר. הוסכם שהנאשם ישלם קנס של 1,500 שקל בחמישה תשלומים שווים, רישיונו ייפסל למשך ארבע שנים, יוטל עליו צו מבחן לשנה וכן פסילה של 6 חודשים על תנאי ועוד 10 חודשי מאסר על תנאי.
בגזר הדין ציין השופט נוריאלי כי לנאשם 27 הרשעות תעבורה קודמות, האחרונה שבהן הייתה ביוני האחרון. אם לא די בכך, יש לו הרשעות פליליות בעבירות של חבלה במזיד לרכב, החזקת מקום אזור להימורים, איומים ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.
למרות זאת, ובניגוד מוחלט להמלצתה שירות המבחן שלפיה יש להטיל על הנאשם עונש מרתיע במיוחד, השופט אישר את הסדר הטיעון המקל, אם כי הזהיר את הנאשם שאם לא ישתף פעולה עם שירות המבחן הוא עלול להסתכן במאסר בפועל.
  • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ המאשימה: עו"ד טל ממן, עו"ד הגר קוקה, עו"ד ברקו קבדה
  • ב"כ הנאשם: עו"ד חלי יוסף ממשרד עורכי דין שלהבת
  • ynet הוא שותף באתר פסקדין