תזכורת: המחסור בביצים
(צילום: חגי דקל, משי בן עמי)
מלחמות הביצים נמשכות. עימות בין שר החקלאות, אלון שוסטר, לבין מגדלי הביצים בעקבות החלטת השר לדחות את דרישתם להגדיל את מכסות ייצור הביצים ב-5%, על אף שרק לאחרונה נוצר מחסור בביצים שהוביל לרכישה ולהטסה של 38 מיליוני ביצים מחו"ל. ועדת הכלכלה תדון ב-16 ביוני בתקנות המסדירות את התכנון בענף, וגם מגדלי הביצים יופיעו בפניה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במכתב שכתב שוסטר למנכ"ל משרדו, שלמה בן-אליהו, ציין שהוא אימץ את עמדתו ודוחה את בקשת המגדלים. בן-אליהו ידוע במלחמותיו מול מגדלי הביצים ובכינויים כמו "ביצי סלמונלה" ו"לולי זבל" שייחס אליהם בפומבי.
1 צפייה בגלריה
יש ביצים ברמי לוי באשקלון
יש ביצים ברמי לוי באשקלון
38 מיליון ביצים יובאו בגלל המחסור
(צילום: רועי עידן)
במכתב שכתב מוטי אלקבץ, מזכיר ארגון מגדלי העופות, לחברי הארגון ציין כי "אנחנו המומים ומאוכזבים" מהתנגדותו של שוסטר להגדלת המכסות. "עמדתו של בן-אליהו נגד המגדלים ידועה, אבל כעת מדובר בשר שקיווינו שיביא את המפנה המיוחל ביחס לתוצרת כחול-לבן. ניאבק בכל הכוח כנגד ההחלטה", נכתב.
המגדלים פנו במכתב לשר וטענו בו שבן-אליהו פעל לייבא עשרות מיליוני ביצים "ללא צורך ותוך פגיעה במגדלים המקומיים", והוסיפו כי "לא נאפשר לפקיד מדינה (הכוונה לבן-אליהו, נ"ז) שאוחז בדעות ימניות לפגוע בפרנסתנו".
מהשר שוסטר נמסר בתגובה: "באתי לתפקיד לעזור לחקלאים להרים את הראש ולהבטיח את יציבות ענפי החקלאות. בימיי הספורים בתפקיד לא ראוי שאקבל בפזיזות החלטות שונות במחלוקת, ועל כן החלטתי לא לבצע שינויים במכסת הביצים. המשימה הדחופה שלי לוודא תוך שבועיים את המשך התכנון בענף".