2 צפייה בגלריה
תוכנית רחוב העלייה השנייה חדרה נדלן
תוכנית רחוב העלייה השנייה חדרה נדלן
תוכנית רחוב העלייה השנייה בחדרה
(הדמיה: משרד אנדרמן אדריכלים)
תוכנית התחדשות עירונית בחדרה יוצאת לדרך: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, הודיעה היום (א') כי אישרה סופית תוכנית לבניית 5 מגדלי מגורים בני 18-26 קומות עם 400 דירות חדשות במרכז העיר.
מדובר בתוכנית פינוי בינוי, במסגרתה יהרסו 6 בניינים ישנים בני 2-4 קומות עם 62 דירות לטובת הפרויקט החדש, שיכלול גם שטחי ציבור ומסחר ושטח ציבורי פתוח בשטח של 850 מ"ר. התוכנית, המשתרע על קרקע בהיקף של כ-7.5 דונם, ממוקמת ברחוב העלייה השנייה, בין הרחובות הרצל והרב קוק.
התוכנית, שקודמה על ידי עיריית חדרה ונערכה על ידי משרד אנדרמן אדריכלים, הופקדה להתנגדויות הציבור בדצמבר האחרון. במסגרתה הוחלט כי מתוך כלל יחידות הדיור, 100 דירות צפויות להיות קטנות לטובת דיור בהישג יד, בשל מחסור של דירות קטנות במרכז העיר.
2 צפייה בגלריה
תוכנית רחוב העלייה השנייה חדרה נדלן
תוכנית רחוב העלייה השנייה חדרה נדלן
התחדשות עירונית בחדרה
(הדמיה: משרד אנדרמן אדריכלים)
גבולות אזורי הביקוש אולי עדיין נחשבים גדרה-חדרה, אבל בפועל לערים שבקצה המעגל הראשון והשני שבמרכז הארץ ההתחדשות העירונית עדיין לא ממש הגיעה בהיקף נרחב. כעת התוכנית צפויה לאפשר כדאיות כלכלית גם שם. בספטמבר האחרון אושרה להפקדה תוכנית התחדשות עירונית נוספת בחדרה, הכוללת 1,360 דירות, אולם היא עדיין נמצאת בשלב מילוי תנאים להפקדתה להתנגדויות וטרם הופקדה בפועל.
מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "מדובר בתכנית להתחדשות עירונית במסגרת פינוי-בינוי שתהווה זרז להתחדשות אזור זה בעיר, ומתאימה לתוכניות התחדשות המקודמות מדרום לה (הכוונה לתוכנית המתאר להתחדשות עירונית שמקדמים משרד השיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית באזור - ה.צ)".
לדבריה, "התוכנית שאושרה מחייבת הקמה של קרן תחזוקה, שתאפשר גם לדיירים הקיימים להמשיך להתגורר במתחם (הכוונה לקרן שתסייע לדיירים הקיימים להמשיך להתגורר במתחם החדש, באמצעות סבסוד חלק מההוצאות עבורם - ה.צ). כמו כן, חדרה ממצבת את עצמה בשנים האחרונות כעיר מובילה בהתחדשות עירונית ברמה הלאומית, ומושכת אוכלוסייה צעירה וחזקה התורמת לחיזוקה".