רשת המלונות הבינלאומית "ארבע העונות" (Four Seasons) מגיעה לתל אביב. חברת ישראל קנדה, בבעלות ברק רוזן ואסי טוכמאייר, דיווחה היום (ה') לבורסה על כך שאתמול אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו את תוכנית "מתחם לפיד", במסגרתה יוקמו שלושה מגדלים בני 35-40 קומות בהיקף של כ-120 אלף מ"ר, שיכללו כ-600 חדרי מלון לצד כ-500 דירות יוקרה וכן שטחי מסחר וציבור. במסגרת התוכנית, יוקם מלון "ארבע העונות" על ידי קבוצת סילברסטין נכסים של איל הנדל"ן האמריקני לארי סילברסטין.
התוכנית חלה על שטח של כ-20 דונם בצמוד לפארק המסילה ולציר הרכבת הקלה (הקו האדום), כאשר מצפון מתחם התחנה ושכונת נווה צדק, ממערב טיילת הרברט סמואל ומדרום רחוב אילת. מדובר בתוכנית אסטרטגית להבאת המותג העולמי לישראל, המקודמת מזה מספר שנים. מאחר שמדובר בשלב ראשוני יחסית, במסגרתו הוועדה המקומית המליצה להפקיד את התוכנית להתנגדויות הציבור בוועדה המחוזית, על פי הערכות הפרויקט כולו יוקם בתוך שש שנים מהיום.
1 צפייה בגלריה
מלון ארבע העונות לאס וגאס
מלון ארבע העונות לאס וגאס
מלון ארבע העונות בלאס וגאס. בקרוב בת"א
(צילום: Shutterstock)
על פי התוכנית, כ-45% מהשימושים במגדלים יהיו מיועדים למלונאות (55,350 מ"ר), כ-55% יהיו מיועדים ל-525 דירות יוקרה (67,650 מ"ר) ומבני הציבור ישתרעו על שטח של כ-6,700 מ"ר. במסגרת המדיניות של העירייה, תקני החניה יהיו מופחתים בשל הקרבה למערכות להסעת המונים, כך שהתוכנית כולה תכלול כ-600 מקומות חניה בלבד. כמו כן, תוקם כיכר עירונית במפגש עם רחוב קויפמן ומול טיילת החוף, מגרש ציבורי ורחוב אילת יורחב במסגרת התוכנית, וכן היזמים ידאגו ליצירת מעברים וכיכרות למעבר ושהייה של הציבור.
בשטח התוכנית קיימים מבנים ארעיים ומבנים למסחר, מלאכה תעשייה זעירה וסככות. לאורך רחוב אילת מצויים מבנים בני 1-3 קומות הכוללים חזית מסחרית במצב תחזוקתי ירוד. מדרום לתוכנית נמצאת שכונת נגה עם מבנים בני 1-4 קומות עם חזיתות מסחריות. מצפון נמצא, כאמור, מתחם התחנה עם מבנים לשימור בני 1-2 קומות המשמשים למסחר ושימושים ציבוריים.
השטח מצוי בבעלות של עיריית תל אביב-יפו, רשות מקרקעי ישראל ובעלי קרקעות פרטיים, בהם חברת ישראל קנדה. בחלק המערבי של התוכנית יוקם מלון ארבע העונות ובחלק המזרחי מלון נוסף. התוכנית, המצויה במרחק של כ-250 מטרים מחוף הים, נערכה על ידי משרד אדריכלים יסקי מור סיוון בשיתוף עם המשרד האמריקני Pelli Clarke Pelli.