ירידה בהכנסות, עלייה ברווחים: סגירת המסעדות, בתי המלון, משרדים ובתי הקפה, פגעה במכירות קבוצת שטראוס ברבעון השני של 2020. שטראוס סיימה את הרבעון עם ירידה של 6.5% בהכנסות ל-1.94 מיליארד שקל. יחד עם זאת, שיעור הרווחיות התפעולית עלה ב-0.5% ל-11.5%, כתוצאה מהעלייה במכירות שטראוס מים. ירידה בהוצאות המיסים, שקוזזה בירידה ברווח התפעולי, עזרו לשטראוס לסיים את הרבעון עם עלייה של 10% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, שהסתכם ב-135 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הירידה במכירות, בעיקר ממגזר שטראוס קפה נבעה מנסיגה של הריאל אל מול השקל וממגזר המטבלים והממרחים שספג ירידה במכירות בארה"ב בשל משבר הקורונה. השפעת שערי החליפין על מכירות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-164 מיליון שקל מתוכם כ-138 מיליון שקל נבעו מהיחלשות הריאל הברזילאי לעומת השקל.
2 צפייה בגלריה
מוצרי חלב
מוצרי חלב
מוצרי חלב
(צילום: מירב קריסטל)
מנגד, רשמה החברה עלייה במכירות במגזר בריאות ואיכות חיים וירידה במגזר תענוג והנאה שנבעו מצמיחה גבוהה בשוק המזון ועלייה בביקושים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.
השחיקה במכירות תורגמה לירידה של 9.6% ברווח הגולמי של הקבוצה ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והוא הסתכם בכ-743 מיליון שקל. שיעור הרווחיות הגולמית עמד על 38.4% לעומת 39.6% ברבעון מקביל. הירידה ברווחיות הגולמית נבעה מעלייה במחירי הקפה הירוק במגזר שטראוס קפה וממגזר ממרחים ומטבלים בשל שינוי בתמהיל המכירות.
החולשה במגזר הקפה השפיעה על הרווח התפעולי שירד ברבעון השני ב-1.6% והסתכם ב-223 מיליון שקל. אך כאמור, שיעור הרווחיות התפעולית עלה והחברה סיימה ברווח נקי של 135 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
פדרו לימה ו גיורא בר דעה
פדרו לימה ו גיורא בר דעה
גיורא בר דעה מנכ"ל קבוצת שטראוס
(צילום: טל שחר)

הפעילות בישראל

תוצאות שטראוס ישראל הושפעו מהסגר שהחל במרץ ונמשך עד אמצע חודש מאי: המגבלות הגבירו את הביקוש למוצרי חלב, סלטים, שוקולד וכן לצרכי בישול ואפייה, בשל השהייה הממושכת בבית. במקביל חלה ירידה בביקוש למוצרי אימפולס הנמכרים באריזות אישיות, לטובת עליה בצריכת אריזות גדולות.
במהלך הרבעון הסתכמו מכירות שטראוס ישראל ב-851 מיליון שקל, עלייה של כ-5.9% לעומת הרבעון המקביל. הצמיחה העיקרית נרשמה במגזר בריאות ואיכות חיים וממכירת מוצרי חלב סלטים וירקות חתוכים.
ביטול אירועי ימי הולדת ומסיבות פגע במכירות של שטראוס במגזר תענוג והנאה וזאת בשל ירידה בקניה של חטיפים מלוחים ומתוקים ומוצרי אימפלס. הרווח הגולמי בישראל עלה ב-8.4% ברבעון ל-342 מיליון שקל והרווח התפעולי עלה ב-21% ל-98 מיליון שקל.