גם הקניונים דורשים פיצוי בגלל הסגר. היום (ג') הכריזו הקניונים על הקמת נציגות שתייצג את דרישותיהם כלפי האוצר. זאת לאחר שבסגר הקודם שוכרי החנויות בקניונים - הקמעונאים, התארגנו בראשות הראל ויזל ונאבקו מול האוצר לקבלת פיצוי על סגירת עסקיהם על ידי המדינה, בעוד הקניונים פיצו את השוכרים באמצעות פטור מדמי שכירות והקלות בדמי ניהול לתקופת הסגר אך לא דרשו ולא קיבלו מהמדינה דבר. כתוצאה מכך נגרמו לחלקם הפסדים של עשרות מיליוני שקלים.

בדו"חות לרבעון השני הציגו שוכרים, בהם: קסטרו, פוקס, המשביר וגולף, רווחים למרות הסגר. כך למשל, פוקס הציגה רווח שיא של 90 מיליון שקל, קסטרו עם רווח של 33 מיליון שקל, גולף עם רווח של 23 מיליון שקל, המשביר עם רווח של 6.5 מיליון שקל. זאת בעוד הקניונים הציגו לראשונה הפסד: מליסרון הפסידה 187 מיליון שקל בין השאר בגלל מתן הקלות בשכ"ד לשוכרים בסך 150 מיליון שקל. קבוצת עזריאלי הפסידה ברבעון השני 72 מיליון שקל, בין השאר בגלל מתן הקלות בסך 180 מיליון שקל לשוכרים.
1 צפייה בגלריה
קניון עופר ברחובות נפתח בצל הקורונה
קניון עופר ברחובות נפתח בצל הקורונה
קניון עופר ברחובות
(צילום: רועי עידן)
לראש פורום קבוצות הקניונים נבחר אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון. בפורום חברים: חי גאליס, מנכ"ל ביג; עמיר בירם, מנכ"ל JTLV; רני צים, בעלי צים סנטרס; אורן הוד, מנכ"ל גזית גלוב; ירון רוקמן, מנכ"ל אשטרום נכסים; משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר. קבוצת עזריאלי לא הצטרפה בשלב זה.
לדברי דדי ריזל, מייסד הפורום, מטרת הפורום היא לייצג את האינטרסים המשותפים של בעלי הקניונים מול גורמי הממשלה, הכנסת והרגולציה. ריזל, מכהן כיו"ר ועידת הקניונים ורשתות המסחר, כנציג הבעלים בקניון שרונים וכיו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, אותה הקים בתחילת המשבר.
לדבריו, לא מדובר בייצוג בנושא פיצוי לקניונים בלבד, אלא גם במגוון של בעיות רגולציה. כך למשל, בסגר נדרש הקניון לשמור על אותה רמת אבטחה למרות שאין כמעט תנועת קונים.