צרות במשפחה: שלום לבייב, בנו של איש העסקים לב לבייב, טוען בבית המשפט כי בינו לבין אביו "קיים סכסוך עסקי ביהלומים". הבן הוכרז לפני שנתיים על ידי בית משפט כפושט רגל. חובותיו עומדים על כ-788 אלף שקל, אבל בבעלות הבן וגרושתו אורלי וילה בסביון שערכה גבוה מכ-10 מיליון שקל. הנאמן לנכסי הבן, עו"ד ערן קאופמן, מבקש למכור את הווילה כדי לשלם לנושים ולבטל את הערת האזהרה לטובת לב לבייב על הנכס. מנגד, האב מתנגד למכירה וטוען כי הנכס נקנה מכספו ולא מכספי בנו הרשום כבעלים עם גרושתו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עתה נחשף כי ביום שלישי שעבר הודיע שלום לבייב לביהמ"ש מחוזי מרכז כי הוא תומך במימוש הנכס. בתגובה שהגיש לבדו לשופטת יסכה רוטבנברג מציין שלום: "כבוד השופטת, אין לי ייצוג משפטי ולא אוכל להרשות לעצמי. אין לאבי שום זכות בנכס. נוכחתי להבין שבוצעה מרמה כלשהי לגבי אופי הערת האזהרה. דאגתו היחידה היא לו עצמו".
1 צפייה בגלריה
לב לבייב
לב לבייב
לב לבייב
(צילום: מוטי קמחי)

חשבתי שאבי אדם ישר

עוד מציין הבן על אביו: "השנאה נגד בנו, בשר מבשרו, העבירה אותו על דעתו. אבי נהפך לצערי לאויבי. ביני לבינו קיים סכסוך עסקי ביהלומים, שלצערי גרר אותי להליך פשיטת הרגל. תמים וטיפש הייתי, שכן חשבתי שאבי אדם ישר. בכוונתי לתבוע אותו בכל ערכאה שאמצא לנכון. זאת הסיבה שאין הוא מסוגל לדבר איתי. מעניין מדוע חיכה לשעת צרתי, ואז במקום לסייע לבנו אף החיש את נפילתו". עוד טוען הבן כלפי אביו כי "הוא חושב שגם בורא עולם קיים בזכותו". מתגובה שהגישה גרושת הבן אורלי לביהמ"ש עולה כי היא תומכת במכירת הווילה.
לב ושלום לבייבשלום לבייבצילום: יוני טובלי
נגד שלום לבייב ננקטו הליכי פשיטת רגל לבקשת בנק לאומי. בנובמבר 2018 ניתן צו כינוס לנכסי הבן החייב, וביולי 2019 הוכרז שלום פושט רגל. הנאמן לנכסי הבן מבקש לממש את הווילה של הבן וגרושתו כדי לשלם לנושים, שעימם נמנים בנק לאומי והפועלים. בחודש שעבר הגיש לב לבייב באמצעות עו"ד עמית פינס ממשרד פישר ושות' סיכומים מטעמו, ובהם ביקש לדחות את הבקשה. לטענתו, הוא נתן מתנה עם תנאי. "התנאי הוא שלא תבוצע כל פעולה בנכס אלא בכפוף לקבלת הסכמת לב לבייב מראש ובכתב. לא ניתן לבטל את התנאי, ומכל מקום לא נטענה עילה לשחרר את הצדדים מהתנאי". בעבר טען לב בתגובה לביהמ"ש כי "אבי החייב אינו חב בחובות החייב. יש לדחות כל ניסיון להתייחס לבני משפחתו של שלום לבייב כאילו מדובר ביחידה כלכלית אחת ומוטל עליהם לכסות את חובותיו".

"לב יגן על זכויות נכדיו"

עו"ד אביתר קנולר, המייצג את אורלי לבייב עם עו"ד יריב שי ישינובסקי, מסר בתגובה: "הבית רשום על שם בני הזוג לשעבר ואין לנו התנגדות שיימכר".
מלב לבייב נמסר בתגובה: "הסיבה להעלאת הטענה על ידי הנאמן היא כדי שיוכל לממש נכס בשווי של 10 מיליון שקל (בתוספת שכ"ט) לצורך כיסוי חוב הנאמד בכמה מאות אלפי שקלים בלבד. כדי לעשות זאת מוכן הנאמן להכפיש את שמו של לב, שאינו מוכן לתת ידו לכך כי נכס שנרכש מאמצעיו ובתנאי שישמש להבטחת עתיד נכדיו ישמש לפירעון חובות של בנו וכלתו. לב ימשיך להגן על זכויות נכדיו בין שהדבר מתיישב עם מחשבותיו ורצונותיו של אדם כזה או אחר ובין שלאו".
עו"ד ערן קאופמן, הנאמן לנכסי שלום לבייב, מסר בתגובה לתגובת לב לבייב: "בית החייב ואשתו מצוי בבעלותם ולא בבעלות לב. לטובת לב קיימת בסך הכל הערת אזהרה על זכויות החייב ופרודתו, שלטענת הנאמן אין לה תוקף משפטי כלפי הנאמן והנושים. הנאמן מעולם לא טען שאבי החייב צריך לשאת בחובות בנו. כל שדרש הוא שהחייב יכסה את חובותיו ממכירת ביתו שלו. עובדה היא שאף החייב עצמו ופרודתו הצטרפו לבקשת הנאמן למימוש הנכס. חוץ מזה, בין האב ובנו קיימים משקעים רבים שהנאמן אינו צד להם".