מומחים לכלכלה על המצב הרעוע של המשק הישראלי בצל הקורונה
(צילום: שחר גולדשטיין)

במשאל טלפוני אושר היום (ב') תיקון לתקנות הגבלת פעילות במקומות העבודה. בהתאם לתקנות, בוטלה ההגבלה על מספר העובדים שרשאים להגיע למקומות העבודה. עד כה מותר היה ל-30% מהעובדים להגיע למקום העבודה או שהדבר הותנה בקיום התו הסגול.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עם זאת, נקבע כי בכל מקומות העבודה שלהם מעל 10 עובדים, המעסיקים נדרשים למנות אדם שיהיה ממונה קורונה, ולחתום על הצהרה שבה הם מתחייבים לשמור על הכללים וליידע את עובדיהם לגבי הכללים.
1 צפייה בגלריה
משרד בימי קורונה
משרד בימי קורונה
משרד בימי קורונה
(צילום: shutterstock)
בין הכללים שנקבעו: שמירת מרחק בין עובדים של שני מטרים, ככל האפשר; שמירה על הגיינה ועטיית מסיכה; הקצאת ציוד אישי או חיטוי הציוד במעבר בין עובד לעובד; שיבוץ עובדים במשמרות ככל הניתן; מדידת חום בכניסה.
מעבר לכך, עובדים בעבודה משרדית יישבו, ככל הניתן, בעמדה קבועה ובמרחק של שני מטרים או מחיצה ביניהם; אכילה או שתייה תתבצע, ככל הניתן, בחדרו של העובד; מעסיק יאפשר עבודה מהבית, ככל שניתן ובמעלית ישהו מחצית ממספר האנשים המותר.
עוד נקבע כי ניתן יהיה לקיים ישיבות של מעל 20 איש (תוך שמירת מרחק או מחיצה). ישיבה עד 50 איש תתאפשר, רק אם הממונה על הקורונה אישר שלא ניתן לקיימה באמצעים דיגיטליים ובלבד שלא יוגש אוכל בישיבה.
בין היתר נקבע כי ראש שירות או רופא מחוזי יהיה רשאי לסגור מקום עבודה (למעט מקום עבודה חיוני, מסגרות רווחה, ישיבות מועצת רשות מקומית ומשרדי ממשלה) לצורך חקירה אפדימיולוגית, לתקופה שלא תעלה על 72 שעות או 120 שעות, לפי הוראה של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות או סגנו. על אף האמור, מעסיק ציבורי במקום עבודה שבו שניתנה הוראה לסגור, יוכל לאפשר כניסה של עובדים מסויימים לצורך אספקת שירות חיוני.
ההחלטה אמורה לסייע למשק להגביר את התפוקה, תוך אי-סיכון יתר בתחלואה. ההיתר לעבוד מהבית, לצד הסרת ההגבלות על מספר העובדים שמותר שיגיעו למקומות העבודה, צפוי לשפר את התפוקה ולשפר את הביצועים במפעלים, בתי עסק וחברות.
ההוראות החדשות אושרו יממה לאחר פרסום נתוני המשק הקשים, ובראשם צמיחת השיא השלילית בישראל ברבעון השני של השנה מזה 40 שנה.