ענקית הסטרימינג נטפליקס פרסמה אמש (שלישי) את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2021: דיווחה על ירידה בקצב המנויים החדשים. המנייה צנחה ב-11% במסחר המאוחר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אף על פי כן, הכנסות החברה ברבעון הראשון עלו מ-5.77 מיליארד דולר ל-7.16 מיליארד דולר, מעט מעל התחזיות שעמדו על 7.13 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה עמד על 1.71 מיליארד דולר, זינוק משמעותי מסכום של 708 מיליון דולר שנרשם רק לפני שנה.
1 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: Shutterstock)
לפי החברה, כ-3.98 מיליון אנשים נרשמו לשירותיה מחודש ינואר עד מרץ האחרון, משמעותית פחות מהצפי שעמד על כ-6.25 מיליון משתמשים חדשים. לדבריה, הדבר נובע בשל עיכובים בהפקות חדשות של סדרות ושל סרטים בשל מגפת הקורונה.
ציפיות נטפליקס גם לרבעון השני הן נמוכות מהתחזיות: כמיליון משתמשים חדשים, לעומת כ-4.8 מיליון שחזו האנליסטים. סך המנויים של החברה עמד על 207.6 מיליון, נכון לחודש מרץ.
בתוך כך, מניית החברה צנחה לסכום של 489.28 דולר - שווי החברה קטן ב-25 מיליארד דולר. ב-12 החודשים האחרונים מניית החברה עלתה ב-27%, משמעותית פחות מחברות טכנולוגיה מובילות אחרות באותה תקופה.
נטפליקס ציינה כי היא צופה עלייה ברישום המינויים החדשים במחצית השנייה של השנה, אז היא עתידה להוציא עונות חדשות למספר סדרות פופולריות שהפיקה בשנים האחרונות.
כזכור, לפני כשנה, עם פרוץ משבר הקורונה, החברה רשמה מספר שיא של 15.8 מיליון נרשמים חדשים, כאשר הסגרים ברחבי העולם הכריחו רבים להישאר בבתים ולצפות בטלוויזיה. כעת, עם תחילת השפעת החיסונים, מומחים צופים כי אנשים רבים יחזרו לעבודתם ולעיסוקיהם מחוץ לבתים ובשל כך גם הדרישה לשירותי החברה תקטן.