הנתונים לפיהם כמות הישראלים הנמצאים בארץ בתקופה האחרונה היא הגבוהה ביותר בשנים האחרונות, באים לידי ביטוי במכירות המזון. מנתוני סטורנקסט עולה כי בשבועיים שקדמו לפסח נרשמה עלייה של 31% במכירות מוצרי הצריכה (מזון, משקאות, טיפוח ונקיון), ביחס לתקופה המקבילה לפני הפסח אשתקד.
חלק מהעלייה החדה במכירות נובעת גם מההצטיידות המוגברת במזון, בשל העובדה שרבים נמצאים בבית בעקבות ביטול הלימודים וצמצום המועסקים.
עלייה של 42% נרשמה בקניית מצות בהיקף של 3.45 טון לעומת 2.42 טון אשתקד. מכירות החרוסת זינקו ב-43%, התירוש ב-15% והעוגיות לפסח ב-25%. עלייה חדה במכירות נרשמה במוצרים המיועדים לאפיה ביתית. מכירות הקמח עלו ב-130% ל-5.1 טון לעומת 2.2 טון בימים שלפני פסח אשתקד. מכירות הסוכר עלו ב-47% ל-3.6 טון לעומת 2.4 טון בתקופה המקבילה אשתקד, לצד זינוק חריג של 358% בכמות השמרים.
המחסור בביצים נרשם בשל זינוק חד בביקוש והגדלת הכמות שכל צרכן רכש בממוצע. בשבוע ממוצע נמכרות 20 מיליון ביצים. הכמות עלתה בשבוע הראשון למשבר ל-27 מיליון ביצים, ומאז ירדה על רקע המחסור בחנויות לכ-25.8 מיליון בשבוע החולף. כמות הביצים שרכש כל צרכן בממוצע זינקה מ-20 ביצים בשבוע ממוצע ל-28.7 ביצים בשבוע החולף.
החשש להגיע לחנויות הדיסקאונט הגדולות, בהן משתרכים תורים ארוכים מחוץ לחנות, מחזק את החנויות השכונתיות שרשמו בשבוע החולף עלייה של 35% במכירות לעומת 25% בחנויות הדיסקאונט. צמצום התנועה בכבישים, הובילה לירידה של 23% במכירות חנויות הנוחות ביחס לשבוע הקודם.
סך מכירות מוצרי הצריכה רשמו עלייה של 3.9% ביחס לשבוע הקודם, והזינוק הגדול ביותר (53.5%) בשבוע החולף נרשם בקטגוריית המוצרים לבית הכולל חומרי ניקוי ומוצרים חד פעמיים, ככל הנראה על רקע הסמיכות לחג הפסח. מכירות המזון צמחו ב-28.8% והמשקאות התאוששו מהקפאון שרשמו בשבועות האחרונים והציגו, ככל הנראה בשל ההתחממות במזג האוויר עלייה של 12.4%.
הביקוש לאלכוג'ל התמתן ובשבוע החולף נרשמה ירידה של 28.3% ביחס לשבוע הקודם. כזכור, שיא המכירות נרשם לפני כשלושה שבועות, עם מכירות של 1.343 מיליארד שקל, לעומת כ-900 מיליון שקל בשבוע ממוצע. הסתערות הלקוחות נרשמה גם בשבוע השני, אם כי במידה מתונה יותר והמכירות הסתכמו ב-1.29 מיליארד שקל. הירידה נמשכה בשבוע השלישי ל-1.1 מיליארד שקל.