גלידת מגנום עוברת לפיינטים: גלידת שטראוס של יוניליוור השיקה מכלי גלידה תחת המותג "מגנום פיינטס". זאת סדרת מוצרים שקיימת בחו"ל מ-2017 ומטרתה למתוח את המותג המצליח בשלגונים, גם לגלידות משפחתיות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הייחודיות שלה היא הרבה מאוד שוקולד: כשפותחים את המכל מגלים שכבת שוקולד שיש לפצח (אחרי מספר דקות המתנה) כדי להגיע לגלידה. כרגע הושקו ארבעה טעמים בלבד: וניל קלאסיק עם שברי שוקולד חלב מצופה שוקולד חלב; גלידת שוקולד לבן עוגיות עם ריפל בטעם עוגיות, שברי שוקולד לבן ופירורי עוגיות במעטפת שוקולד לבן; וניל שקדים: גלידת וניל עם שברי שוקולד חלב ושקדים מסוכרים במעטפת שוקולד חלב ווניל שוקולד לבן: גלידה בטעם וניל עם שברי שוקולד לבן במעטפת שוקולד לבן. בהמשך יושקו טעמים נוספים.
4 צפייה בגלריה
סדרת הפיינטים של מגנום
סדרת הפיינטים של מגנום
שמנת ללא שמנת
( צילום: מירב קריסטל)

4 צפייה בגלריה
סדרת הפיינטים של מגנום
סדרת הפיינטים של מגנום
יש הרבה אוויר בגלידה
( צילום: מירב קריסטל)

אין שמנת ברכיבים

האם מדובר בתחרות לבן אנד ג'ריס והאגן דאז? לא בדיוק. אין להכחיש, מדובר בשוקולד של מגנום והוא איכותי וטעים וגם הגלידה: גלידת מגנום, שאהובה על ישראלים, אבל זאת לא "גלידת שמנת משובחת" כמו זו של מתחרותיה.
לגלידת מגנום החדשה קוראים "גלידת שמנת" ולפי התקן הישראלי מותר לקרוא לה ככה שכן היא מכילה מספיק שומן כדי להיקרא כך (20% שומן ל-100 גרם) ומקור השומן הוא באבקת חלב וחמאה, אבל אין בה בכלל שמנת.
4 צפייה בגלריה
סדרת הפיינטים של מגנום
סדרת הפיינטים של מגנום
(צילום: סטודיו 0304)
הרכיב הראשון בגלידה הוא בכלל מים ויש בה אבקת חלב ולא חלב טרי, שכן מדובר במוצר שמיובא מהונגריה ולא מיוצר במפעלי גלידות שטראוס בישראל. היא גם מכילה חמאה כרכיב רביעי. הנה הרכיבים לגלידת וניל עם שוקולד: מים, 28% שוקולד חלב (44% מוצקי קקאו), אבקת חלב נוכרי ולציטין סויה, חמאה, סירופ גלוקוז פרוקטוז, סוכר, אבקת חלב נוכרי, סירופ גלוקוזה, מתחלב (E-471), מייצבים (E-407,E-412, E-410), פרורי תרמילי ונילה, חומרי טעם וריח, צבע מאכל (בטא קרוטן).
לשם השוואה, בבן אנד ג'ריס הרכיב הראשון הוא חלב והרכיב השני הוא שמנת (27%), אבקת חלב חלמון ביצה ומייצבים טבעיים, כשלכל גלידה מתווספים חומרים נוספים בהתאם לתוספות. בהאגן דאז הרכיב הראשון הוא שמנת ולרוב רשימת הרכיבים שם היא הקצרה ביותר. שימוש בשמנת הוא יקר יותר ומורכב יותר שכן מדובר בחומר גלם בעל תוקף קצר יותר מחמאה. גלידת פרימיום נחשבת גלידת שמנת - בגלידריות איכותיות למשל, משתמשים בשמנת.

יש הרבה אוויר בגלידה

בנוסף נראה שיש בגלידה הרבה אוויר: משקל גלידת מגנום פיינטס: 260 גרם. אך כלל תכולת המכל: 440 מ"ל. כלומר יש בה הרבה אוויר, זאת בדומה לגלידות שנחשבות פחות איכותיות. גלידות חלביות בשומן צמחי למשל נמכרות במכלים של 1.4-1.3 ליטר ויש בהן כ-600 גרם גלידה. כלומר המוצר מקבל את הנפח שלו גם מאוויר.
לשם השוואה, בגלידת בן אנד ג'ריס וניל יש 441 גרם והנפח שלה הוא 500 מ"ל, כלומר אין פה כמעט אוויר ומקבלים הרבה יותר גלידה בכפית (מצד שני, זה גם יותר משמין).
4 צפייה בגלריה
סדרת הפיינטים של מגנום
סדרת הפיינטים של מגנום
המכלים של מגנום יימכרו ב-25-20 שקל
(צילום: סטודיו 0304)
המכלים של מגנום יימכרו ב-25-20 שקל - מחיר דומה למחירי בן אנד ג'ריס. אם משווים מחיר לפי גרמים, מדובר במוצר יקר יותר ל-100 גרם ממתחריו.
לפי גורמים בענף, באירופה מעדיפים גלידות אווריריות יותר ובארה"ב: דחוסות יותר. כיוון שבן אנד ג'ריס מותג אמריקני (שמיוצר בארץ) - יש בו יותר גלידה ופחות אוויר.
בן אנד ג'ריס היא כיום שליטת קטגוריית הגלידות המשפחתיות עם 43.7% נתח שוק כספי. אחריה לה קרמריה של נסטלה עם 21.5%, קרמיסימו של גלידת שטראוס עם 20.6%, האגן דאז עם 3.4%, לפי נתוני סטורנקסט ינואר-אוקטובר 2020.
מגלידת שטראוס נמסר בתגובה: "כמו כל מוצרי מגנום, הגלידה בסדרת הפיינטים של מגנום עומדת בדרישות התקן הישראלי לגלידה ובהגדרת 'גלידת שמנת', ומכילה שומן חלב שמקורו מחמאה (אשר מיוצרת משמנת). בנוסף, ייחודה של סדרת מגנום פיינטס הוא בשילוב של גלידת שמנת קטיפתית עם כמות משמעותית של שוקולד עשיר ומפנק, הבא לידי ביטוי בדיסק השוקולד ומעטפת השוקולד העוטפים את הגלידה ושברי השוקולד שבתוך הגלידה. המוצר מכיל למעלה מ-70 גרם שוקולד.
"המחיר הסופי לצרכן נקבע על ידי רשתות השיווק".