ההסתדרות חתמה היום (ג') על הסכם עם הנהלת נמל אשדוד לקלוט מיידית של 50 עובדים זמניים. העובדים יתגברו את מחלקת התפעול במטרה להתמודד עם העומסים החריגים שנובעים מהמשבר הגלובלי בענף התובלה הימית.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההסתדרות כבר הסכימה לפני שלושה חודשים לתוספת העובדים, אך חזרה בה בשל התנגדות ועד עובדי הנמל. שרת התחבורה החדשה, מרב מיכאלי, בחרה לבצע את הסיור המקצועי הראשון שלה מאז המינוי בנמל חיפה היום, ונראה שבהסתדרות הבינו את המסר.
1 צפייה בגלריה
נמל אשדוד
נמל אשדוד
נמל אשדוד
(צילום: אבי רוקח)
כרגע ממתינים לפריקה באשדוד, חיפה ונמל המספנות יותר מ-60 אוניות, והעיכובים מובילים לייקור ההובלה, מה שמשפיע על עלויות חומרי הגלם ומוצרים מיובאים.
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "עולם התובלה הימית נמצא בעומסים שלא נודע כמותם ושנת הקורונה אף החריפה את המצב. למרות זאת, הוכיחו עובדי נמל אשדוד אחריות, מסירות ומקצוענות. אני מברך על ההסכם שנחתם היום, וגם בהמשך הדרך תדע ההסתדרות לשלב כוחות למען הנמלים ועובדיהם".
רק בתחילת החודש הודו במשרד התחבורה בכישלון בטיפול במשבר הנמלים והעריכו כי הבעיה צפויה להחריף בחודשים הקרובים.
מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, כתב אז ליו"ר נמל אשדוד, אורנה הוזמן בכור, כי "בהמשך לסיום ההסכמים שהושגו עם ועדי העובדים לתקופה מוגבלת. התוצאה לעת הזו, שהתור התפעולי לא צומצם. בפגישות שקיימתי עם חברת נמלי ישראל, רשות הספנות וחברות הנמלים עולה כי אנו צפויים להתגברות התור בחודשים הקרובים עת יצאו עובדים רבים לחופשות הקיץ. לאור זאת, הנחתה אותי שרת התחבורה כי תממשו את אחריותכם למציאת פיתרון לצמצום התור התפעולי".
כאמור, ההשפעות של המשבר בנמלים אינן מבוטלות. לפני כחודשיים חברת צים וחברת ההובלה MSC כתבו ללקוחותיהן כי הם יידרשו לשלם לחברות היטל נוסף - מס צפיפות. כמה ימים לפני כן מפעל טרפלקס בקיבוץ רשפים, המייצר בין היתר תרכובות פי.וי.סי וצנרות, הודיע לעובדיו כי יושבת בשל מחסור בחומרי גלם.
בהתאחדות התעשיינים העריכו כי מחיר המשבר בנמלים, הכולל את הקנסות מבעלי הספינות ואת הפגיעה בייצור וביצוא, עומד על 50 מיליון שקל ביום. נכון לסוף חודש מאי, מחצית מהספינות העומדות בפקקים מחוץ לנמלי ישראל, כ-30 במספר, נמצאות בנמל אשדוד.