הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, אישרה השבוע להפקדה תוכנית להגדלת בית החולים הדסה הר הצופים. התוכנית מתייחסת לשטח של כ-111 דונם, במסגרתו שטחו הבנוי של בית החולים יורחב פי חמישה מהיקף הבינוי הקיים, תוך הגדלת מספר המיטות מ-350 לכ-1,300.
במסגרת התוכנית יוקמו שבעה בניינים חדשים, בהם בניין מיון, דימות וחדרי ניתוח חדשים, מגדל אשפוז בן 15 קומות, בית חולים שיקומי, שני מבני רפואה עתידיים ומבנה מרפאות עם חזית מסחרית לרחוב צ'רצ'יל בסמוך לתחנת הרכבת הקלה. כמו כן, מציעה התוכנית הקמת מרכז אנרגיה ומנחת מסוקים חדש, אשר ימוקם על גג מבנה המיון ואמור לקצר משמעותית את זמן המעבר בין המנחת לחדרי הטיפולים.
2 צפייה בגלריה
תוכנית בית החולים הדסה הר הצופים
תוכנית בית החולים הדסה הר הצופים
בתוכנית: מנחת מסוקים חדש. הדמיית בית החולים הדסה הר הצופים
(הדמיה: משרד ספקטור-עמישר אדריכלים)
בנוסף, במסגרת התוכנית, שהוגשה על ידי ההסתדרות המדיצינית הדסה וארגון נשות הדסה העולמי ונערכה על ידי משרד ספקטור-עמישר אדריכלים, נקבעו הוראות לשימור מבנה בית החולים ההיסטורי הקיים, שנבנה בשנות ה-30 של המאה הקודמת. המבנה ההיסטורי יוסב לשימוש עבור מלונית, מרפאות ומרכז לבריאות האישה, תוך קביעת הוראות לשימור המבנה.
2 צפייה בגלריה
תוכנית בית החולים הדסה הר הצופים
תוכנית בית החולים הדסה הר הצופים
מגדל האשפוז יכלול 15 קומות. תוכנית בית החולים הדסה הר הצופים
(הדמיה: משרד ספקטור-עמישר אדריכלים)
מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "מיקום המבנים המוצע מייצר איזון ראוי בין הצורך בהגדלה משמעותית של היקפי הבינוי ושמירה על ערכי השימור של המתחם, הכולל את שימור המבנים ההיסטוריים, שימור ונטיעת עצים במתחם. בנוסף, מציעה התוכנית שיפור משמעותי בחזית הציבורית כלפי רחוב צ'רצ'יל לטובת תושבי האזור ובאי בית החולים באמצעות חזית מסחרית בקו הרחוב הנפתחת כלפי הגן הפנימי של בית החולים".