מיתון, צנע, מלחמות עולם, תקופות חשוכות - במשך ההיסטוריה נותרו מדדי המכירה של הליפסטיק יציבים, והוא נחשב למוצר איפור שמכירותיו אף עולות בזמנים מאתגרים. אבל בקורונה הכל מתעתע: הליפסטיקים התרסקו והמספרים כואבים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בחודשים האחרונים מדווחת ירידה ברורה של יותר מ-30% במכירות הליפסטיקים, ואם עד כה דיברו על מדד הליפסטיק, כעת מדברים על אפקט המסקרה, עם גידול של 100% במכירות. לעניין מתלוות מאות מיליוני צפיות בסרטוני ההדרכה ביוטיוב ובטיקטוק שמלמדים איפור עיניים בקורונה תחת ההאשטאג MASKMAKEUP#. עם זאת, קטגוריית הליפסטיקים העמידים נפגעה פחות בגוונים בהירים.
קטגוריה נוספת שנוסקת מאז תחילת הסגרים, אומרת מירב אליהו מרשת אפריל, היא הלקים - שנשים למדו למרוח לבד בבית מכיוון שמכוני הפדיקור היו סגורים במשך תקופה. בנוסף, מדווחים ברשת BE של שופרסל על עלייה במכירות של מוצרים נלווים לשיקום ולטיפוח הציפורניים כמו מייבשים, מחזקים ועוד (בהקשר הזה שווה לבדוק כמה ימשיכו את המריחה בבית או יחזרו ללק-ג'ל במכונים שנפתחים היום).
עוד נרשמה בחודשים האחרונים, בהיעדר מספרות, עלייה גדולה במכירת תכשירים לצביעה, טיפוח ושיקום השיער, שכן נשים רבות סובלות מנשירה שמקורה ב"קורונה-סטרס", אומרת גליה תורן-חן המייעצת לרשת. אבל המנצחים הגדולים של שורת הרווח בעולם הביוטי בחודשים הללו הם תכשירי הטיפוח לעור הפנים, כולל קרמים ומסכות טיפוח ביתיות, ותכשירים לשיקום השפתיים שכבושות שעות רבות מתחת למסכה. לדברי מיכל גייטו-אלבז, מנכ"לית אתר האונליין גילטי, תחום טיפוח עור הפנים מציג בקורונה גידול של 300%, כולל מותגי היוקרה. עם זאת, ניכרת מגמת חיפוש אחר מבצעים משתלמים.